Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, January 7, 2016

...Kesah Persekolah My Anis di Tahun 2016...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.
semoga kita semua ceria selalu. Amin~

Semalam kita citer pasal Delisha masuk tadika.
haini nak tempek kesah My Anis pulak.
My Anis tahun nih Darjah 3 dah. 
cepatnye anak2 membesar kan!

Alhamdulillah.. My Anis memang banyak membantu i.
kalo nak gilir2 solat ngan Anis pon dh boleh. 
mama solat dia jaga Amzar.
kalo setakat tinggalkan Amzar utk buat keje rumah tuh memang boleh sgt lah.
cuma mamanye kan pencuak orang nye.. My Anis pulak jenis berani.
selamba jer dia dokong adik dia.
maknye pulak tukang jerit. bukan x caya kan dia. tapi gerun bila tgk dia dukung adik dia tuh. rasa macam Delisha yang dukung Amzar.
hahahahahahaha.. x caya lah tu namanye. hahahahahaha.

Tahun nih My Anis dah mula pakai pakaian seragam pengawas sekolah.
sebagai kenang2an, haruslah tempek kat sini kan~

Alahaiiii.. macam dah besar sangat dah gayanye.
matang pulak muka anak i neh.
padahal baru darjah 3.


Gambar nih cinta snap kat papan kenyataan kat sekolah My Anis.
pengawas pompuan ade 2 jenis baju. lelaki 1 jer.
tu pasal bajet besar utk hal baju pengawas My Anis tahun nih.
kempis jugak lah poket papa dia. hahahahahaha.

Hari pertama sekolah.
kat rumah Ibu (pengasuh) dorang.
hari pertama sekolah, bas sekolah x jalan. jadiknye papa dia kena hantar dia gi sekolah. tu yang ade gambar dia bersiap kat rumah ibu dia tuh.
Baju Biru tu adik pengasuh dia. darjah 2. tapi dia gi sekolah lambat sket. My Anis pengawas, kena datang awal. 

Beg pilihan Mama.
kah kah kah kah kah kah. 
kalo suh dia pilih memang beg jalan lah dia pilih. kasi mama pilih beberapa beg n dia pilih dari pilihan mama tuh.
settle! 

Selamat bertugas anak ku~
moga menjadik pelajar yang cemerlang dunia dan akhirat. amin~

Sekian.. Kesah persekolahan May Anis.





 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

20 comments:

norhidana miswan said...

segak tul nengok si anis berbaju pengawas tuh oi...

bersemangat sekali nengok nyer

SYANI said...

Tahniah Anis jadi pengawas sekolah.
Pakai baju kaler coklat ye..
Aleeya punya kaler biru.

Qaseh Suhaida said...

Nmpk kemas pakai bj pengawas..

ru31 said...

Dear...mna nk beli tie coklat tu ye..pg alam sentra dah abis lak...

Mummy Chubby said...

Muka kena garang skit kak anis.. he hee... jgn kata anak zura, anak mami pon akan pilih beg jalan..awal tahun ni khaleesa xde beg baru sebab baru ganti beg tahun lepas.. cari gak tapi xde yang berkenan & bagus..

wahida said...

Alhamdulillah...sejuk hati kita kalau tgk anak2 berjaya kan nok...
eh, pada aku dipilih jadi pengawas dah berjaya la tu...tu permulaan yang baik buat anak2 kita kan...

semoga anis jadi pelajar yang berjaya ye sayang...

Diana Rashid said...

mentang2 dia pengawas..muka pun serius je...hehehe..memang baju pengawas mahal la.Kesian anak kawan saya ni..masuk sekolah, semalam baru cikgu umumkan perlantikan pengawas.dah la mak ayah nak kena melabur beli baju pengawas pulak , kasut hitam , ..kalau bagitau awal2 kan senang..

Eliss Mie said...

sekolah kita dulu warna biru kan pengawasnya..rasanya sekolah nuha pun biru jugak.

lieyalatif said...

alhamdulillah.... comel anis beruniform...tgk le...kat umah tolong zura..kat sekolah pun mesti anis murid yg baik sebab tu jadi pengawas...heheheeh..sejuk perut zura....moga2 anis terus jadi pengawas sekolah yg cemerlang....mane tau darjah 6 dpt jadi penolong ketua pengawas plak kan amin heheheeheh

Nafira usof said...

ru31..
maaf.. x dapat nak terjah ke blog awak. x de alamat yang membolehkan saya terbang ke blog awak.

haitu Zura memang memborong baju pengawas Anis kat Canggih Alam Sentral. setakat nih memang x jumpa lagi tai yang kaler camtuh kat kedai2 lain area shah alam. nanti Zura cuba tanyakan kat kawan2 Anis kat mana bleh beli tai kaler camtuh.

umi alya said...

alahaiiiiiiiiiiiiii comelnya

Ayu Ayunie said...

anak kita sebaya kan.. sama jugak darjah 3. ada yg 5 tahun. huhu.
oo jd pengawas yer... bagusnya..

Myra Jay said...

Cepat je membesar kakak Anis dah darjah 3..
Jadi pengawas contoh tau kakak :)


**Pakai baju pengawas pun ada hari2 no..
Jenuh la kena beli.. dulu sejenis je pakai hari2..

Salina@IbuAqil said...

Kakak dah besar...
Cepatnya masa berlalu kan zura..
Kejap je anak2 kita dah besar..
Kita pun makin tua ler nampaknya..
Huwaawawa!
Smart kakak pakai uni pengawas..
Ada ciri2 seorang tokok pemimpin wanita nih..
Muahxxx!

ct cheery said...

Comel Kak anis pakai Baju pengawas

Fiza Rahman said...

Smart anis dgn baju pengawas ☺

hainom OKje said...

Comel dan kemas si Anis pakai uniform pengawas mcm tu...
Mesti dia teruja nak gi sekolah tu Zura sebab pakai uniform baru hihi....

Anak sulung, pompuan pulak tu mmg cepatlah boleh harap

LYAfrina said...

tahniah anis.. smoga dpt jlnkn t/jwb dgn sebaiknya..

Masya said...

BESAR KAKAK DAH.. ALHAMDULILLAH DAH JADI PENGAWAS NI SALUNYA ADA RASA BERTANGGUNGJAWAB LBHKAN..

KAKAK MMG MCM TU.. KT SEBAGAI MAK NI MMG AKAN CUAK.. DIA ORG CONFIDENT JER KIHKIHKIHKIHH...

mawar_berduri said...

Comelnya anis, semoga Anis berjaya didunia dan akhirat ...amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...