Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, March 2, 2017

...Kenangan Indah | Milo Keras...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis. 

Hari nih nak up citer mengulit kenangan gituh.
kenangan Kami 3 Badik pompuan masa kecik2 dulu.

Korang pernah makan Milo keras??
dalam gambar tuh adalah contoh rupe milo keras.
kalo ratah milo tuh memang perkara biasa dengar.
ini makan milo yang dah keras.

Pergghhh.. sedap okeyyy!!!
nak dapat kan milo keras nih bukan senang tau. kena kreatif tahap langit ke 7.
kah kah kah kah kah kah.

Masa Kami 3 badik kecik2 dulu, macam2 kaedah di gunakan untuk keraskan milo.
paling dasyat punye kreatif adalah Adik na. Adik paling bongsu.
kaedah yang paling biasa di gunakan, bungkus milo dlm kertas. kalo dulu koyak buku tulis yg belom guna ajer. lipat cantek2. pastu masukkan dalam peti ais. bukan bahagian beku. bahagian bawah jer.

kalo letak pagi, petang2 sket dah boleh makan dah. dah keras.
kalo nak lagi sedap. letak haini, esok baru amik.
bersusun2 bungkusan milo dalam peti ais Ma. 
hahahahahaha.

Kalo adik Na punye kreatif pulak, ko jangan terkejut kalo tetiba bawah iron ade bungkusan milo dia. dia letak bawah iron sebab nak kasi milo tu penyek.
kreatif kan! hahahahhaha. 

Tapi sekarang x de dah i buat keje bungkus2 nih.
Hobi makan milo keras tuh masih ada. 
Tapi kaedah yg di gunakan lebih matang. hahahaha

bila milo dah nak habes. i sengaja tinggalkan sikit milo dlm bekas milo tuh. 
kalo kena buka milo lain, guna bekas lain.
biarkan milo tuh sehari atau lebih.
Tadaaaaaa... milo keras sudah sedia di makan.
Kah kah kah kah.

dah amik milo keras, Ko jangan lah buat keras jugak.
basuh lah bekas milo tuh. kang tak pasal Mak/bini jadik tarzanawati pulak kan.
Okehlah.. Selamat mencuba lah.
sedap tau milo keras nih. nikmat yang sukar di temui.
muahahahahaha.

Sekian.. 
Muashxx!



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

6 comments:

hainom OKje said...

Amboiii sampai terbawak bawak gojes makan milo keras dulu dulu sampai sekarang nampak hihi...

Dulu masa kecik jarang jumpa Milo Zura, kesiankan ai.... Yg selalu jumpa kopi je. Bawak bekal air pun air kopi. Rupanya ada teknik mengeraskan milo ek. Kiranya mcm gula gula milolah ni...

Nieyl said...

milo keras?wah..penah je dlu masa kecik²..

+ e.z + said...

sedap. liat-liat sikit. he3

Norhayati Mohd Isa said...

Hihihi..
Sep lah zura..
Mak akak berkedai dulu2.
Selalu curi milo untuk buat milo keras ni..
Sama lah isi dalam kertas letak dalam buku teks..
Esok ambil makan hahahhaa..

norhidana miswan said...

hahahhaha mmg sedap... tp kaalu terlebih mkn nnti sembelit hahahha

Nora Karim said...

Hahahahaa kreatif betul adik beradik... saya selalu ratah cenggitu je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...