Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, March 10, 2017

... Prebiotik Semulajadi Dalam Keledek | Makan Untuk Sihat...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Jumaat.
Semoga kita semua mendapat keberkatan nya. Aminn.

Haini nak share ilmu pasal makan.
hahahaha.. makan pon ade ilmu okehhh.

ini keledek nama dia. Sweet potato omputih cakap.
haaaa.. sedapkan! kan! kan! Harus lah sedappp.

Dalam sedap2 keledek nih, 
i nak share keledek ni mengandungi Prebiotik semula jadi.
Prebiotik tuh adalah makanan untuk kuman baik dalam usus kita.
Kuman baik tu pulak, kuman yang lawan dengan kuman jahat dalam usus kita.

jadik, kalo nak miliki kesihatan yang baik.
usus kita pon kena lah sihat. jadik bglah makanan yang cukup pada kuman baik dalam usus kita. kalo kuman baik kita cukup makan, harus lah bertenaga nak lawan kuman jahat kan~
paham ke tidokkkkkkk? harap2 paham lah. hahahaha

selain keledek, pisang jugak mengandungi prebiotik semulajadi.
ilmu yang baik nih i dapat daripada BFF i.
Bende baik harus lah di kongsikan~
So, lepas nih boleh lah sama-sama amalkan makanan untuk kesihatan ni.
kat rumah i pon dah start bagi anak2 makan makanan sihat.
Semoga anak3 i sentiasa sihat dan di berikan antibodi badan yang kuat. Aminnn.

last skali nak share.
Imam muda Amzar yang hensom.
Ahaks.


Sekian..



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

6 comments:

Kamsiah Yusoff said...

akak suka keledek ungu yg manis tu..direbus kemudian makan mcm tu ja..tp hangin la satu badan..

hainom OKje said...

Ingatkan pisang aje yg melawaskan, rupanya keledek pun termasuk ek. Keledek Jepun kalau bakar pun sedap tau Zura. Manis.... Malas nak bakar beli aje kat Aeon, Aeon ada jual hihi..

hainom OKje said...

Wuihhh...berebut anak dara tengok ni Zura, Imam lagi ko....

norhidana miswan said...

i tak kenal lah sweet potato nih tp kalau ubi steller kenal lah hehehhehe

ohooo baru ku tau, peberet akak nih tp tak blh mkn banyak2... kentut2 nnti

Mazni Azmi said...

Tak tahu pula dalam keledek ada prebiotik yang elok untuk kesihatan usus
.
Lepas ni tak payah lah minum vitagen lagi kan
.
Dah lah manis banyak gula

aryan azra said...

sedapnya keledek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...