Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, February 21, 2017

...Penyewa Baru...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa.
Semoga semua ceria selalu.

Haini nak citer pasal rumah sewa kami.
Bulan Dec 2016 penyewa lama kami bg notis untuk tamatkan sewaan.
kebetulan pulak perjanjian sewa dorang memang tamat bulan Dec tuh.
jadik, bermula lah tugasan i untuk mencari penyewa baru.

Alhamdulillah, semua di permudahkan.
x sempat bukak iklan rumah untuk di sewa, 
dah dapat penyewa.

Bulan Jan 2017 penyewa baru mula pindah barang masuk rumah.
pertengahan bulan 1 baru betol2 duduk.

dah dapat penyewa, i pon mulalah buat perjanjian baru.
masih mengekalkan warna kuning sama macam perjanjian penyewa lama.
perjanjian setahun + setahun (pilihan)

buat 2 salinan perjanjian, 1 untuk penyewa dan lagi satu untuk tuan rumah (Kami).
Selepas dua2 pihak dah sign. boleh pergi hantar ke pejabat hasil untuk stamping.

Total bayaran stamping adalah sebanyak RM39.00.
RM29.00 untuk stamping dokumen perjanjian pertama dan
RM 10.00 untuk stamping dokumen perjanjian ke dua.

Alhamdulillah. semuanya dah selesai.
Kami harap penyewa baru selesa lah duduk rumah sewa kami tuh.
mudah2an rumah kami tuh di jaga sebaik mungkin.

Sekian..






 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

7 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak baru ada masalah dgn penyewa salah satu rumah kakak ni Zura. Bukan tak ada agreement tapi senyap-senyap dia hilang. Sampai banyak barang dia tak diambil sampai sekarang. Entahlah... apa kesudahannya. Rumah dah org lain masuk. Barang dia kakak masukkan dalam rumah kakak yg lain yg sengaja kakak kosongkan.

norhidana miswan said...

alhamdulillah.... bgs bt mcmni yek, tak risau kalau penyewa bt hal

shark said...

makkkk aihh..
lama betul nak tunggu ko muncul wei hahahah
rindu aku tak tertanggung ni wei kahhh..
per citer? ada baby baru ke ape ;p

Eliss Mie said...

bestnya ada rumah sewa ni.. bila lah nak beli rumah satu lagi jugak ni..

::NureeN:: said...

alhamdulillah...
nureen pon lama x terjah cni
bz sgt sejak msk unit baru
adoiii x mng tangan..
semlm byk dh sattle tu bleh edit2 ckit
hihihi
eshal n sya mmg sebijik muka depa..
bezanya adik ni kecik ckit dr kakak masa kakak baya dia hihi

raihanah said...

semoga dapat penyewa yang baik

hainom OKje said...

Senang bila ada perjanjian mcm tu ye Zura.... apa apa hal rujuk aje. Dulu dulu masa zaman mak penyewa cina je yg buat agreement mcm tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...