Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, May 12, 2016

...Buai Eletrik...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.
Moga hari ini lebih baik dari semalam. amin~

Anak korang tido buai x masa kecik2?
anak2 i semua tido buai. tapi bukan sepanjang masa tido buai lah.
malam tetap tido melekat dgn mamanye. tido siang jer biasa nye tido buai.

2 anak sebelom nih tido pakai buai manual jer.
maknye kena buaikan.
tapi anakda Amzar tido pakai buai letrik.
maknye beli sebab Anakda Amzar tido kemain lena dalam buai letrik nih.
maklumlah buai x berhenti2.

Al-kesahnye pergi jalan2 umah kawan lama. 
Anakda Amzar ngantuk. oleh kerana Amzar jenis tido buai, jadiknye kawan i pon pasang lah buai letrik anak dia. letak lah Amzar tido dalam buai letrik tuh.
skali dia tido sampai x mau bangun. hahahahaha.
sampaikan maknye kena tutup buai letrik tuh baru lah dia start gerak2.
kemain lena tidonye. trus maknye berkobar2 nak beli jugak buai letrik tuh.
hahahahahhahahahaha.

startlah survey harga buai letrik.
bulih tahan mahal jugak harganye. kalo kat kedai baby, harganye kebanyakkannye lebih dari Rm200. juling jap mata mama Amzar. hahaha
Cuba plak survey On9. Alhamdulillah, jumpa kat Lazada. Harga termasuk postage RM182.00 kira ok lah tuh kan. trus sambar.

memula beli 1 jer. 
pasang kat rumah. mmg banyak membantu lah buai letrik nih.
sebab Amzar akan tido lama.
boleh lah mamanye kejar2 buat keje kan. takpon boleh lah mamanye tumpang tido skali. kah kah kah kah kah.

nak di jadikkan cerita, Ibu(pengasuh) anak2 cakap Amzar tido kat rumah dia asik nak berbuai jer. bila stop buai dia akan bangun. hehehehehe.
mestilah kan.. kat rumah tido berbuai x benti2. bila kat rumah pengasuh mesti lah nak berbuai sepanjang tido dia.

i pon bincang dengan Cinta untuk beli 1 lagi buai letrik.
letak kat rumah ibu dorang. Cinta kata OK. i pon oder lah sebijik lagi kat Lazada.
jadiknye sudah beli 2 buai letrik lah untuk anakda Amzar.
takpe lah.. demi anak, mama sanggup laburkan sedikit duit.
janji anak mama tido lena.

Buai kat rumah gantung kat tangga jer.
Alhamdulillah.. banyak membantu buai letrik nih.
walaupon harganye agak mahal. tapi sangat membantu di kala kita sibuk buat keje.
Terima kasih jugak lah buat kawan i yang memperkenalkan buai nih pada i.
hehehehe

Sekian.. kesah buai letrik

P/s: Anak korang tido buai x? pernah cuba buai letrik x?



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

11 comments:

SYANI said...

Dulu pun bercita2 nak pasang buai letrik ni tapi udah tertangguh2 langsung tak beli sampai sekarang.. Sekarang anak2 pun dah jarang tido buai, terus la tak jadi nak beli..hehehe

norhidana miswan said...

kalau tak pakai buai letrik blh sado lengan mama nyer menghayung je kan

pakai buai ada baik ada buruk nyer jgk... pyh skit nk kemana2 kalu tak berbuai kadang...

Diana Rashid said...

Anak saya tido buai jugak dulu..tapi dah biasa agaknya masuk je buai giyang sikit2 lena la dia..tak de masalah..

Tapi kalau pakai buai letrik kat rumah pengasuh dia tak bising ke duit letrik naik??heheh

Fiza Rahman said...

W'salam. Dah lama tak masuk sini. Baru balik dari cuti bersalin. Ni bari ada masa sket nak BW.

Anak kita tak tido buai. Kekadang letak dalam rocker jer. Ringan sket keja pengasuh tak yah nak buai2 sebab buai letrik dah ada ☺☺

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

adik sy masa kecil pun tido dalam buai ...jenuh la kakak2 ni nak ngenjut buai dia..hihi

hainom OKje said...

Anak anak mak mmg tido buai jugak dulu Zura. Tapi bukan letriklah. Buai biasa. Kalau guna buai letrik ni senang jugaklah kerja kita kan hihi....tak lenguh tangan membuai.

Yelah kan....tak pelah labur duit sikit....untuk anak kita jugak

Nooriah Abdullah said...

kaknoor dah tkde anak kecik skrg ni
tapi ada cucu kecik memang pakai buai letrik lah
memang tido lama dan sangt membantu kita boleh buat keja lain
kalau tak memang tk lama tido

Nabila Syifa said...

wah..ni ke buai letrik dulu manual je..skrg dah canggih pakai letrik

shark said...

anak aku mmg tido buai letrik wei, tak penah aku buai diorang dengan tangan..
koser ehh aku..
;p

LYAfrina said...

sng utk memudahkan kerja kt jgk..xperlu la kt nk hayun selalu kan.. blh tglkan je klo nk memasak dll.. cuma jgn buat speed laju..

Eliss Mie said...

jangan buai terlalu lama tau bahaya untuk otak baby..sekejap2 ok la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...