Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, September 28, 2010

...Baru Tau!!! : PETUA...

urmmm... x sia2 mintak pendapat u all.. macam2 tips untuk kurangkan sakit tekak di berikan.. terima kasih semua yang sudi bagi tips tu pada ai.. antara tips yang di berikan pada ai di N3 lepas adalah....


minum air asam jawa.. nih memang selalu kita dengar kan~ takpe.. dalam peti ais ade asam jawa adabi yg x dak bijik tu.. aci kan bancuh pakai asam jawa tu jek~

haaaa... ni pon masih ade stok lagi kat rumah rasanye.. pon boleh try...

TAPI!!!!

betol ke ais krem pom boleh hilangkan sakit tekak??? betol ke nih??? sungguh u all x tipu kan??? walawehhhh!!! kalo macam nih.. balik nanti belasah makan eskrem lah... nak wat ubat sakit tekak~ lalalala.. sedapnye~

pertama kali dengar petua nih~ kalo cam nih.. makan 1 bekas eskrem pon x kesah.. sedap meh!! teruja sungguh ngan petua nih!! mekasih pada Ibu Atia, RUTIKEBEN dan MA a.k.a Kak da sebab bagi petua yang sangat sedap ini... yum yum!!

buat masa nih ai mamam cekelat hacks nih jek.. beli kat kedai mamak bawah opis ai nih... lega lah jugak sikit tekak nih.. pastu minum air masak banyak2.pastu asik ulang2 alik pi kencing jek!!.. harap2 x lama lah sakit tekak nih.. bukan ape.. rasa x selesa.. nak telan air liur pon sakit.. adesssslaaa...

sekian.. n3 petua yang sedapppp...




9 comments:

MRS. K said...

yep.. tapi ais krim vanilla je kot! ke coklat.. tak ingat mana satu.. tapi rasa cam vanilla jer

rutikeben said...

ye btol,arituh time sakit makan ais krim 5,6 batang skali,terus tak rasa sakit dah

pasal dia sejuk kan,bnda tuh trus tak rasa dah,macam ubat bius la hohoh

chugie said...

minum air perahan lemon pun bleh ilangkan sakit tekak.. + lemon kan kaya dengan vit c

mamaaerish@eb said...

betoi semua tuh... eskrem plg best... hik3

eT said...

telan eskrem tu mmg mabeles lah...hehe

GaDis CoMeL said...

wahaha.penah jugak dgr org bagi petua camtu, nk bg lega demam, makan eskerim. tapi tak penah buat. kak try dlu. hehe.

Ma said...

mmg betul tu k ra.. ms a zaki operate tekak gn laser hari tu mmg DR bg mkn aiscream.. kejut gak.. tp ye jd sejuk so x sakit la.. ekeke

HaNTwO said...

makan aiskrim??? betul ke kak??

bintangku said...

Ya.... betul. Saranan doktor. Sbb boleh melegakan & mengecutkan segala benda yg sakit lam molot itew. Tp tak ingat lak, eskem vanilla or coklat. Rasanya vanilla.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...