Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, September 22, 2010

...XTVT Sampingan Raya...

hari ni pon n3 masih bau2 bacan ngan raya.. maklom lah masih bulan syawal lagi kan~ muehehe.. sebenarnye nak cakap yang ai cuti panjang raya hari tu..muahaha.. sila jangan bengkek k~

memandangkan cuti panjang raya hari tu.. pelbagai xtvt dapat di lakukan.. selain berjalan raya.. ini sume plan hubby ai.. dia memang x boleh duduk diam kat rumah.. ade saje bende yang dia plan..

oleh kerana umah kami nih dekat dengan pantai.. masa lepak kat umah ma ai.. kami plan gi berkelah.. walaweh!!! lama dh x mandi laut nih!!! ma ai pon bersetuju nak masak bihun goreng untuk bekal kami berkelah..

sambil2 mandi laut.. hubby ai dh sediakan peralatan untuk tangkap ketam.. yahuuuu.. lama x tangkap ketam..

sampai2 jek.. hubby ai pasang khemah pastu trus dia gi pacak kayu untuk tangkap ketam.. korang pernah tengok x orang tangkap ketam??? nih bukan ketam besar2 yang macam korang beli kat kedai tu.. yang ni ketam kecik2 jek.. hubby ai kata nama dia ketam ragi..

cara2 nak pasang kayu tu.. korang kena letak umpan kat kayu tuh..umpan dia hubby ai pakai kepala ayam jek.. dia pergi rembat kat kedai jual ayam..muehehe.. pastu kayu yang korang dh cucuk umpan tu.. korang pacak2kan dalam air... haaaa.. siap!!!!

mereka2 yang menyertai perkelahan ini.. My mom a.k.a nenek anis, mak teh anis a.k.a ibu ammar, Mak cu anis dan budak bulat..Ammar Haziq...

My darling hubby ngah pasang buai untuk Ammar.. si tecik tuh tidor buai.. so.. semua persiapan sudah di sediakan sebelom berkelah... khemah tu plak untuk feremfuan yang ayu cam ai tukar baju..muahahahha

tadaaaaaa... siap!!! ammar Haziq sudah ready untuk belayar~ nenek jugak lah yang jaga cucu.. ibu dia ngah posing ngan adik bongsu ai...

dasyat tak laki ai??? muahahaha.. multiskill.. dokong anak sambil bawak layang2..muahahahaha.. korang tau x nape anak ai tu suh papa dia dokong.. sebab nye.. pasir pantai tu panas.. dengan bijaksini nye dia suruh papa dia dokong..muahaha..

pembantu tangkap ketam yang x berapa nak membantu..muehehe.. TAPI!! ai dapat tangkap jugak sekor ketam.. ok lah tu.. muahaha...

haaaaa... inilah hasil tangkapan ketam kami.. muahaha.. ni memula tangkapan jek nih.. tapi semuanye hubby ai yang tangkap.. ai dapat sekor jek...

anak dara ai buat muka x bersalah.. dia dah masukkan pasir sampai tutup semua ketam2 tuh.. seb baik x lemas ketam2 tuh..

adik ai 2 orang tu x mandi pon.. keje nye posing jek.. ni ngah bergambar ngan orang pasir yang telah di reka khas oleh hubby ai...

adik bongsu ai.. pon x mandi jugak.. cuma basahkan seluar jek.. x bawa baju katanye... kami 3 orang jek yang menggelupor lam laut tuh.. skali skala mandi laut.. sonokkk sgt!!!

dah penat mandi.. kami pakat2 naik santap.. semua makanan menjadi amat sedap sebab kami semua lapar.. kena plak makan tepi pantai.. angin sepoi2 bahasa melayu jek..

masa ngah santap tu.. My Anis makan berselera sungguh.. tak pandang kiri kanan dah.. tetiba dia cakap...

Mama.. penatlah anis mandi pantai..

muahahahaha... penat mandi rupernye.. sian anak ai.. makan sampai licin pinggan.

lepas makan jek.. kami semua kemas2 barang untuk balik.. anak ai sibuk main layang2.. dah settle sume trus balik.. sonok giler!!!

sekian.. n3 gi berkelah sambil tangkap ketam..

p/s: amacam cecah lantai x n3 ai??? muehehe..

34 comments:

fairuz n nani said...

waahhhh...seronoknye...ramai2 pg kelah..hehe..teringin nak tangkap ketam tu..=p

Kancilbiru said...

wah syioknya pegi berkelah...nak jugak!!!

MRS. K said...

i pon pegi laut, tapi tak mandi la

HaNTwO said...

wahhh mandi tegah panas...xtakut kena sunburn ke kak?? heheh

noor afzan said...

woo..tangkap ketam best tak?
tak kena kepit kah?

|| NaFiRaa || said...

fairuz n nani...
soronokkkk!!! sebenarnye sis pon baru jek di ajar cara tangkap ketam nih.. kalo dapat sekor.. riuh tepi pantai.. jakun..muehehe

|| NaFiRaa || said...

kancilbiru...
syokkkkk!!!! kat selangor nih ade ke tempat berkelah???

|| NaFiRaa || said...

MRS.K..
x mandi??? rugi2~ muehehe

|| NaFiRaa || said...

Hantwo...
masa mandi x hengat sunburn dah.. tau2 esoknye.. kulit dah menggelupas dah..muehehe

|| NaFiRaa || said...

noor afzan...
best bangat!!!! kalo nasib x baik kena jugak sepit.. pernah kena sepit dulu.. sampai berdarah.. sebab nye tamak sgt.. dah ade sekor kat tangan nak tangkap lagi sekor.. last2 dua2 terlepas..

NoRMie said...

wahhh.. berkelah yee.. seronoknyee..

|| NaFiRaa || said...

normie...
hehehehe.. sonokkk sgt.. lama x mandi laut..lepas gian..kikiki

e.l.i.s.s.m.i.e said...

bestnya berkelah..pantai dungun tu ker? pergi gak hr tu mkn ict :p

ketam tu buleh mkn ker?

|| NaFiRaa || said...

elissmie..
haah.. pantai area uitm dungun tu laaa..

bulih makan.. ketam tu ade yang besar sebenarnye.. tapi dapat yang kecik2 jek

Fieza79 said...

ehh raya2 sempat bekelah g tngkap ketam...mcm tu ehh tngkap ketam...tak takot kena sepit ke??

|| NaFiRaa || said...

fieza...
tujuan sebenar nak gi berkelah jek.. kiranya tangkap ketam tu xtvt sampingan laaa.. hehehe..

takut jugak kena sepit.. tapi bila dh dapat tangkap kena cepat2 baling ke pasir yg x de air.. baru selamat..muehehe

chugie said...

Ya ampun.. best betul dapat kg yang dekat ngn pantai! siap p tangkap ketam lg ye.. syoknye lah raya, banyak aktiviti berjalan.

|| NaFiRaa || said...

chugie...
hehehe.. best~ tapi lepas tu masing2 muka rentung.. panas~

Atia Adina said...

eh...wat per tangkap ketam tu?saje2 eh???bukan tuk makan kan?hehehheh

|| NaFiRaa || said...

Atia Adina..
errkkk... bukan saje2 tangkap.. untuk makan tu kak ad.. walaupon kecik.. tapi sangat sedap.. rebus camtu jek.. letak garam sikit.. sedappppp

GaDis CoMeL said...

bestnya pergi mandi pantai. last pegi berkelah dgn bakal suami kat teluk batik. hehe.

|| NaFiRaa || said...

Gadis Comel...
takpe.. lepas kawen nanti ajak suami gi honeymoon kat pantai mana2 k~..muehehe

Nobita Sensei said...

nampak syiooooook~

nur said...

memang best mandi pantai.. air terjun pun best gak(kurang sunburn-bg yg menjaga kecantikan)

ps- entry cecah lantai!! hehe ayat besh

kelembai

eT said...

sonoknyer mandi pantai...
bila plak nk p nih..huhu

mahira oya said...

pantai mane nih..

rutikeben said...

mintak ketam ckit hehe

|| NaFiRaa || said...

nobita sensei...
syioooookkkk sangat~mueheheh

|| NaFiRaa || said...

nur...
betol tuh.. kalo mandi air terjun sejukkk jek.. muehehe

|| NaFiRaa || said...

eT...
seronokkk sgt.. jommm.. weken pon boleh pergi..hehehe

|| NaFiRaa || said...

mahira oya...
pantai teluk gadung.. area UITM dungun terengganu..

|| NaFiRaa || said...

rutikeben...
bulih~ tapi mesti kena turun padang.. joint tangkap skali.. boleh rasa kena sepit ngan ketam..muehehe

rutikeben said...

hahahahh
sakit tak ketam sepit
buleh gak :P

|| NaFiRaa || said...

rutikeben...
masa kena tu x sakit sgt.. bila lama sket baru rasa denyut2.. lama jugak lah hilang sakitnye.. ada bran??? muehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...