Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, November 24, 2011

...My Anis 'Hidungkan" Mamanye...

makin bijak lah budak2 sekarang nih!! naik risau ai bila memikirkan cabaran untuk membesarkan anak2 di zaman serba canggih nih..

situasi ai kat rumah pagi tadi.. tengah siap2 nak pergi keje..

mama: anis~ mama x nampak tutup botol susu adik.. kat mana ek?? (sambil carik2 kat area dorang baring2)

anis : ade~ anis nampak ibu dah letak dalam bakul semalam..


mama: ye eh!! (tetiba ternampak tutup botol atas meja laptop) haaaaa!! mama dah nampak dah..

anis: tu lah mama.. MAMA CARIK PAKAI HIDUNG EH!!

mama: errkkk... kena balik aku..hampes!!! ( dalam hati)


huhuhu.. My anis hidungkan mama dia ko!!! memula dengar tu rasa nak marah jugak.. tapi tetiba teringat cakap ustaz..

"bila anak cakap sesuatu yang x baik.. jangan terus melenting.. fikir balik.. adakah kita pernah cakap2 yang x baik sebelom nih.."

terus ai muhasabah diri kat sinki sambil cuci botol susu delisha.. memang pon~ ai slalu guna ayat tuh.. ye laaa.. bila dia carik sesuatu.. dia x carik betol2.. pastu mula lah dia membebel2 x jumpa.. padahal bende yang dia carik tuh.. lagi sikiiiiiitttt jek nak berlaga ngan hidung dia.. muahahaha... bila mama dah hangin.. tuh yang kuat ayat " carik barang dengan hidung" tuh.. skali pagi nih ai plak yang kena.. sentap mak!!! hahahahaha...

okeh.. selepas nih ai kena lebih berhati2 ngan kata2 ai.. budak2 nih kalo mende yang x baik.. lajuuuu jek mengikutnye... takut ai~

sekian.. kisah My Anis..

p/s: anak korang camtuh jugak ke??


14 comments:

Salina@IbuAqil said...

Yups!! Setuju!! Setiap apa yg ibu ayah ckp dgn cara mcm mana dia brckp si Aqil pun ikut sama.. Penah sekali waktu ayah tgh drive bengang kn sebuah kete lmbab ni ayah pun mrh "bodoh punya kete nak slow jln le line tepi!!" selang brapa hari keadaan yg sama tetiba dgr si Aqil ckp dr seat blakang "hei kete bodoh! Bwk tepilah! Lambat dh ni!" ayarkrkkkk kami laki bini trkedu.. Hu3!! Mncabar...

ibu nabil syahmi said...

nabil pun same... setiap ape yg kite ckp die akan ikut... kdg2 kite ajar die jgn ckp cam tu.. pastu bile kite tercakap, die plk ckp kt kite jgn ckp camtu.. contohnyee ibu selalu ckp jgn ckp gile, pastu bile drive ade kete bwk cam org gile ibu ckp laa bwk cam org gile,,, nabil lak ibu xbaik ckp gile, allah marah... hahaha...die ajar kite balik.. budak2 zaman skrg dh moden, xmcm kite dulu... skrg lahir2 je dh celik mate, klu zaman dulu lps 3 hari lahir baru celik mate...

eB ezrin said...

acheh3.. pandainyer anis ckp eh? ekekekkeke....

Atia Adina said...

sekarang ni dia meniru jer apa yang kita cakap dan buat...kene tunjuk contoh yang baik lah nampaknya depan anak2 pas ni......

zh-ena said...

mmg setuju sgt..anak nie mmg dgr jea apa yg kita ckpkan pastu pasti akan kita dgr semula apa yg anak tu cakap
selalu terkena dgn umairah

Nens Collection said...

aduss..kene sebutir..kakak2..hohoho
kene hati2 bercakap ni..nnt x pasal ammar pon pandai ckp gittu..ibu die pon ni suke bebel jgak ni..hehehe

Dalila Hamid said...

budak2 akan ikut cara percakapan kita... lepas ni nk kena tapis2 dulu la nmpaknya.... :)

LYAfrina said...

mmg gitula cbran mbesarkan ak zaman skarag.. midaya lai..lebih tbuka..sbb trlalu byak doronga sekeliling.. sbb tu setiap kata2 kt dp ak2 msti ckp y elok n y baik2... klo ikla2 tv pon..anak2 cpt je ikut kan???

KizZ said...

hahakz..pandainya budak-budak kecik zaman sekarang yek..

eT said...

betui la kan...anak2 cepat belajar...me smlm pon terkena...baca lawak kt twit2 terkeluar wording bodoh...leh plak diikut dek dania tu...huhu

maszmadi said...

erm... bahaya kan bebudak sekarang nieh..... cepat sgt tangkap apa yg mak pak dorang cakap, kalu yg baik xper, ini kekadang kita x perasan apa yg kita ckp.. tu pon diikut jugak...

huhu, sabar, jgn cpt melenting.. betul tu.....

wahida said...

betul la tu nok...anak aku pun suka ikut je apa yg kita sebutkan..sbb tu bahaya kalau kita sebut bukan2 depan dorang ni...budak2 sekarang kan bijak...

Myra Jay said...

Hehee.. Budak2 ni diorang cepat belajar sesuatu..

Seb baik Zura teringat kata2 Ustaz..hehee

ct rahani said...

sama gak ngan aidil.. kena berhati2 ckp ngan dia.. kalau x mesti kite yg kena balik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...