Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, February 27, 2012

...Nasik Lemak Kasih Sayang Ku...

Salam hari Isnin semua..
camner weken korang? sonok?
ai x bape sonok.. sebab shah alam hujan petang semalam.. plan nak bawa anak2 ke taman x menjadi.. kesian My anis.. dah lama x bawa dia gi main kat taman..

semalam pagi ai masak nasi lemak.. dah lama rasanye tak masak nasi lemak.. asik2 beli jek.. so, pasar malam sabtu hari tuh ai beli bahan2 nak masak nasi lemak.. rasa puas jek boleh makan nasi lemak yang di masak sendiri.. kekekeke

Nasi yang di masak dengan penuh kasih sayang..
lembut dan wangi.. okeh~ puji diri sendirik..muehehehe

sambal ikan tongkol yang sedap hingga menjilat jari..
tak tahan punye pujian diri sendiri..kikikiki

sambal kosong nih ai asingkan special utk My hubby tercinta.. My hubby nih x boleh ngan tulang ikan.. sensetip.. so sebelom masukkan ikan tongkol.. ai asingkan siap2 sambal nih.. hehehehe..

telur rebus + ulam timun..
menceriakan lagi nasi lemak kasih sayangku ini..

kacang yang di goreng dengan penuh kesabaran seorang mama..
kacang nih banyak lagi balance nye.. standby utk kunyah2 masa tengok tv.. hehehe

dan di tambah kerangupan ikan bilis yang menambat kalbu gittu..

okeh.. kami makan sampai tak pandang kiri kanan dah.. tambah2 plak ngah lapar..
sedap X hengat!! muaahhaha..


sekian.. n3 kasi korang terliur~

p/s: terliur dak??? larikkkkkk

29 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

uwwwwwwwaaa..terliurrrr...terliurrr...hampehs ;p

Aishah Jahirah said...

kalau beli...tak dapat nak makan puas2..kalau mask sendiri makan la puas2...hehee

eB ezrin said...

sambal ikan tongkol tuh perghhh. leleh beb :)

wahida said...

aku kalau buat nasi lemak mmg tak yah goreng kacang sbb kami anak beranak tak mkn kacang tu...
dah senang keje aku...haha...

- GC - said...

sy tak penah masak nasik lemak. hahaha.

Salina@IbuAqil said...

zuraaaaaaaaaaaa!!
haku lapor!!
dah le tghari x kuor lunch..
uwaaaaaaaaaaaaa!!

|| NaFiRaa || said...

elissmie...
berjaya jugak buat orang terliur.. larikkkkk!

|| NaFiRaa || said...

Aishah Jahirah..
betol2.. siap boleh tambah2 lagi..hehehehe

|| NaFiRaa || said...

eB!!
itu menu nasi lemak orang ganu.. sambal ikan tongkol~

|| NaFiRaa || said...

Wahida..
kalo aku plak wajib ade kacang.. sebab aku hantu kacang.. pastu aku goreng banyak2 standby utk kunyah2..kikiki

|| NaFiRaa || said...

GC..
sila belajar dengan akak.. konfem suami sayang..hahahaahaha..

|| NaFiRaa || said...

Ina..
Ampunnnn!!!
Larikkkkkkkkkk~
*nyorok belakang pokok mangga~

::NureeN:: said...

mmg mavelous la zura.. dh lama x wat nas lemak sndrik

|| NaFiRaa || said...

Nureen..
Nasik lemak nih memang selalu buat.. kalo makanan lain x rajin sgt nak buat..kekekekeke

maszmadi said...

sedapnye makan nasi lemask buatan sendiri.. nyum nyum..

|| NaFiRaa || said...

maszmadi..
sedap~ kena plak makan waktu perut lapar.. x pandang kiri kanan dah~

eynda said...

Dah lama tak makan nasi lemak... pagi semalam teringin, pegi satu restoran tapi dah habis...so kiv dulu la hehe..

|| NaFiRaa || said...

eynda..
saya slalu baca n3 makanan kt blog eynda.. sume best2..hehehe

Papa Mifz said...

PAPA MIFZ PUN SENSITIP DGN TULANG IKAN...HUHU

Liza Razak said...

masak sendiri lagi puas kan...nk tambah pon senang

LYAfrina said...

nasi lmak y penuh kasih syg tu.. lg la myedapkan..sbb penuh dgn rasa keiklasan n cinta..

ct rahani said...

sedapnya nasi lemak.. tambah2 kalau dibuat dgn penuh kasih sayang.. sure licin kan.. hiks..

|| NaFiRaa || said...

Papa Mifz..
Ade jugak geng My hubby.. kalo tengok dia makan ikan.. memang sedih.. yang betol2 isi jek lahh dia makan~ yg tepi2 dekat dengan tulang.. dia tinggal jek..

|| NaFiRaa || said...

Liza Razak...
Haah.. puas sangat.. x cukup boleh tambah tanpa rasa malu..mueheehe

|| NaFiRaa || said...

Lya..
betol2.. kalo kita iklas masak untuk keluarga.. lagi berkat makanan tu~ insyaAllah~

|| NaFiRaa || said...

CT Rahani...
licin~ lunch time pon my hubby makan nasi lemak nih.. berbaloi jek rasa masak hari tuh..kikiki

mama rifQy said...

hohooooo...mmg sgt2 terliur la ni!! mmg nampak sgt menyelerakan

|| NaFiRaa || said...

mama rifQy...
kan~ kekeekeke

..::..aRe-Na..::.. said...

perghhhhhhhhhhhhh dapp urmmmmmmmm...............tangkap leleh aihh hehehee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...