Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, January 20, 2010

...Kejadian di Malam Hari...

korang pernah x pukul anak korang??? bagi sape yang ade anak ler.. yang x de anak pon leh baca n komen jugak.. sebagai persediaan untuk u all..

meh sini aku nak citer!!!
malam tadi ai pukul my anis.. nak tau kenapa???
jom hayati citer dalam gelap2 manje nih..

di suatu malam..(malam tadi la).. seorang mama dan anaknye sedang tengok tv dalam bilik yang gelap... hanya di terangi cahaya dari tv je..lip lap lip lap..
hanya mereka berdua jek di dalam bilik itu.. sebab nye si papa keje shift malam!!:(
oleh kerana mama dh terpukau ngan kelip2 lampu yang kuar dari tv.. akhirnye mamanye terlelap!!
(ngantuk ko..tgk citer soaljawab tv3 tu)

tiba-tiba!!!! dalam mamai tido tuh..si mama terdengar bunyik..

ssssyyyyrrrreeeeetttttttttttttttttttttt

ssyyrreeeeeetttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

dengan sepantas kilat si mama membuka mata dan!!!!!
lalu menjerit!!!!

ANISSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!! nape koyak buku!!!!
(sambil2 itu jugaklah..si mama telah pukul tangan anaknye)

dia koyak buku ko!!!!!
aduhai... terkejut beruk ai!!! lepas ai pukul tangan dia.. dia diam jek.. pastu bila ai tutup tv.. dia trus nangis!! bukan sebab kena pukul.. tapi sbb mama tutup tv...
lepas didengarkan bunyi2 kucing yang sumbang dr ai.. baru lah dia diam dan tido..
mama pon sambung lah tido jugak..ahaks..

aduhai anak.. kadang2 memang mengujikan kan..
tu yang jadik terpukul tuh... campurlak terkejut beruk ai tuh!!!
haih!!!! dh terpukul baru menyesal!!! tapi skali skala x pe kan pukul anak.. niat nak memberi pengajaran..

ini lah dia muka budak kena pukul ngan mama dia!!
sekian...

p/s: pernah anak korang buat sesuatu sampai kena pukul??? korang pukul x anak korang???






22 comments:

Farah said...

saya dah start pukul afif skang ni..bukan la dera pukul2 manja gitu..tp kawan saya kate tak elok pukul tangan..kalau nak pukul pukul kaki..taktaula nape sebabnye..so saya pukul kaki la hihi

iem said...

im tak pernah lagi pukul setakat sini,cuma marah tinggikan suara je (dgn kata lain jeritlah haha...)sebab geram yelah kadang2 teruji betul kesabaran kitakan ngan anak nii...tapi selalu ingatkan diri byk2 sabarlah sbb dia tak tahu apa2 lg hehe

|| NaFiRaa || said...

farah..
x elok pukul tangan??? nampaknye kena ubah nih!!!

|| NaFiRaa || said...

iem..
tu laaa...slalunye ingatkan diri sendiri jugak.. tapi kalo dh hangin sgt... ade jugak tercubit laa.. kena plak mama dia nih garang sket!!urmm

chugie said...

heheh cam geli hati gak kisah ni kak.. emm sy penah je pukul fatin, bukan pukul saje n bukan pukul kuat2 sampai dera bagai, tu semua sebagai pengajaran, kalu x nnti die jd ngada2 dan tak takut kan kite..

|| NaFiRaa || said...

chugie..
kan kan!!! pukul sbb nak bagitau yang bende dia buat tu adalah salah.. dan jangan buat lagi..kiranya sebagai pengajaran untuk dia la...:)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

nuha selalu kena pukul! maaf lah, tangan maknya memang laju.

Kolestrol boleh dibeli?

cik EPAL said...

masa dia kena pukul muka mcm tu jugak ke?? :)

Elyn said...

wafiq pun slalu kene pukul sebab notty sgt!!! plak tu tgn i mmg laju.... hmmm kadang2 rase nyesal lepas pukul!!

|| NaFiRaa || said...

elissmie...
betol lah.. kadang2 dgn x semena2 terpukul.. adesssslaaa.. kena byk ingatkan diri sendiri.. kalo pukul untuk pengajaran xpe kot kan~

|| NaFiRaa || said...

cik epal...
x... dia buat muka seposen jek.. kasi mama dia rasa bersalah!!! budak2 mmg pandai buat muka kesian~

|| NaFiRaa || said...

Elyn..
itulah pasalnye!!!! bila dh terpukul baru rasa nyesal!! nak2 tgk muka kesian dia tuh!!! aduhai!!!!!

mariani said...

huhu..anis kene pukul..ciannye..
xpe2 nnt wt lg yekk...hihihi

kulop ludin said...

teman idak le pukul anak..
tapi orang umah teman, leh tahan gak laju tangannyea.. tapi idak le selalu..

kata orang sayang anak, tangan2...
tapi teman rasa belum masanya lagi nak tangan anak2 nie..

kecuali yang melibatkan keselamatan..
penah sekali, posing2 jea.. anak teman dah takde..kat sopping komplek..
bila dapat je jumpa.. terus jentik tinge dia.. tu lea tindakan teman yang paling rakus dalam tangan2 anak nie...

sekian terimakasih.
kulop ludin.

Kancilbiru said...

pukul2 manja sudah...

|| NaFiRaa || said...

mariani a.k.a mak teh anis..
terkejut punye pasal!! kena lepuk 2 kali kat tangan..kikikiki

|| NaFiRaa || said...

kulop ludin..
ai rasa tangan ai nih pon laju kalo nak di bandingkan ngan hubby ai.. maybe ayah lebih penyabar kot..
jentik jer???mmg u seorang yg penyabar..ahaks

|| NaFiRaa || said...

kancilbiru..
kalo dh terkejut,lupa dh pukul2 manja ni.. trus pukul terkejut jek..:)

Sharinginfoz said...

berpada2 pukul.. tapi sebaik2 nya jangan pukul anak below 10.. kalau nak pukul juga tengok2 le kat bahagian bontot ke yang tak meninggalkan kesan..

Macam Mana Nak Dapat Kepercayaan???

Thanks My Son

Ad said...

atia setakat ni lum kene pukul ngan akak...sbb kecik lagi...apa dia buat dimaafkan...dah besar sikit nanti x tau lah...akak ni jenis tangan laju gak...anak buah akak pun akak tangan2 kan...tangan2 manja jer lah...

|| NaFiRaa || said...

sharinginfoz...
tu la.. tapi kadang2 diluar kawalan kita.. nak2 kalo time ngah marah ke terkejut ke.. x hingat dah.. dah pukul baru nyesal..kena slalu ingatkan diri sendiri..:)

|| NaFiRaa || said...

Ad..
tak pe kot pukul utk bagi dia pengajaran.. cume kita sendiri kena slalu ingatkan diri kita niat kita pukul dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...