Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, January 15, 2010

...Kenangan Manis Untuk Mama...

kejadian 1..

Anis : mama.. papa mana?(kali ke bape belas entah)
Mama : papa OT sayang!! (dengan nada yang agak kuat dan geram)
Anis : nape mama cakap kuat2..(muka sedikit sedih)
Mama: errrkkk... mama sori ok~(cuak dah)
Anis: (angguk dan muka dia kembali senyum)
Mama : lega~

kesimpulan :
walaupon si anak bertanya beratus kali pon.. jawablah selembut yang mampu.. walaupon dalam ade rasa geram~

mama jangan segan cakap sorry pada anak.. sbb kalo anda mintak maaf.. nampak sgt kecerian di muka si anak..


Kejadian 2...

papa dan anak sedang makan jajan.. tetiba!
Anis: papa!! nape amik anyak-anyak(banyak2)
papa : eh.. suka hati papa lah!!!
anis: mana boleh cam tu kan mama??(sambil tgk pada mama)
mama: angguk kepala jer..

kesimpulan:
sila bagi teladan yang baik pada anak..

jangan slalu makan popok(jajan)..ahaks~



Kejadian 3...

suatu pagi yang hening.. seorang mama kejutkan anaknye untuk di hantar ke bbsitter..

Mama : Ibu anis x jumpa getah rambut anis ke semalam?
Anis : angguk2 kepala dalam mamai2.
Mama : mama ikat pakai getah len dulu eh? nanti anis tanya ibu getah anis tau..
Anis: mama ikat getah mama eh?
Mama: haah..(sambil ikat rambut anaknye)
Anis: Anis pinjam getah mama dulu ye?
Mama: (trus senyum dalam sayu sbb anis mintak izin pakai getah rambut mama.. dah besar dah anak mama nih upernye)

kesimpulan:
saat itu sgt indah bagi aku..:)

sekian..





20 comments:

M O N I C A said...

hehehehe..sy dpt rasakan mama dia syg anak dia sgt2 la..XDDD

iem said...

alahai pandai anis ni...

kulop ludin said...

ni yang teman nak belajor....
belajor mendengor apabila anak kecik berbicara...

haih.. thanks tuan tanah... peringatan yang baik!!

chugie said...

alahai.. sweetnye. bestnye pengalaman ni.. x sbr nak tunggu fatin lak ckp camgitu..

anis pandai lah berkata2..ni berkat mama ngn papa nye yg pandai didik lah ni ye..

|| NaFiRaa || said...

Monica...
sume mama akan sayang anak dia.. skrg baru sis tahu macam mana mak kita sayangkan kita..:) rindu ma!!:(

|| NaFiRaa || said...

iem..
sume dh pandai dh.. buat perangai pon pandai..kikiki

|| NaFiRaa || said...

kulop ludin..
sama2 kita belajar dan ingat mengingati...:)ai pon masih belajar cam ner nak jadi mama yang baik..:)

|| NaFiRaa || said...

chugie..
mmg best.. kadang2 dia boleh buat kita rasa sayu dan nak nangis.. tu lah kuasa seorang anak..
moga dia jadik anak solehah.. aminnn

Ad said...

ala...so sweet

Kancilbiru said...

bijak betul budak kecik ni...manja gitu..

|| NaFiRaa || said...

Ad..
sweetkan~ kadang2 kata2 dia tu sgt menusuk ke dalam hati kita.. cam tak percaya dia boleh cakap cam tuh~

|| NaFiRaa || said...

kancilbiru..
budak2 skrg mmg bijak2.. cepat jek tangkap bende yang kita ajar.. sbb tu parents kena jaga kata2.. takut terikut cakap yg x baik~

mariani said...

Pandai doh anok mu raa..huhu
terharu dengor...ade lg satu babak yang sedih ms balik kmpung tuh.."mama2 nape papa xnak basuh berak anis"..hahaha.....

aNiS tHe BumbleBee said...

sooooo sweet.....cumel sgt saat2 tu...

|| NaFiRaa || said...

mariani a.k.a mak teh anis..
haah... macam2 dh pandai.. aku pon tersentuh jek dengan kata2 dia..
hehehhe..ingat2.. papa dia sedih jek dgr anak dia kabo gittu..

|| NaFiRaa || said...

anis the bumblebee..
sweet kan... itu lah aura seorang anak.. kadang2 kita sendiri pon x percaya yang dia boleh cakap cam tu..

Sharinginfoz said...

bagus ni esp on anak yang selalu tanya benda yang sama....

Jom makan Tempe

Perlu ke suratkhabar????

|| NaFiRaa || said...

sharinginfoz..
kena banyak bersabarkan!:)

akyda said...

anak-anak kecik memang innocent kan..

|| NaFiRaa || said...

akyda..
haah kan~ kadang2 boleh buat kita terkedu ngan kata2 dia..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...