Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, January 7, 2010

...Selamat memulakan latihan adikku...






salam..
adik lelaki aku sudah selamat mendaftar di pengkalan TLDM tg Pengelih, johor..
masih ingat lagi aku wat n3 INI
adik lelaki aku dapat tawaran kerja sebagai penguatkuasa maritim..
4hb jan 2010 hari tu dia kena mendaftarkan diri di Pengkalan TLDM Tg Pengelih,Johor.

aku x dapat ikut hantar dia pergi sana.. maklumlah aku paling jauh dr famili..:(
so.. hubby adik aku yang duk kat kuantan dipertanggung jawabkan untuk membawa famili aku ke sana.. maklumlah.. keluarga aku x de lelaki dewasa yang nak dipertanggung jawabkan..
harapkan menantu2 dia jek lah..

oleh kerana aku pon x ikut.. jom lah kita sama2 layan gambar2 yang aku amik dr adik aku..
jomm layan!!!

Pengkalan TLDM TG Pengelih, johor..

penghujung malaysia.. sempadan Malaysia dan Singapore

Bakal Penguatkuasa Maritim Malaysia.. InsyaAllah..

orang yang dipertanggung jawabkan untuk membawa mereka ke sana.. seb bek ade menantu.. kalo x.. susah jugak ma n ayah.. ni hubby adik ai yang kat kuantan tuh..

mereka2 yang ke sana..
ayah, ma, shahrul (hubby adik ai), mak( mertua adik ai) neni, adik na, yie, ayah cik.

adik pompuan ai.. adik na n neni(peknen)

yie N shahrul.. aik cam ner adik lagi tinggi dr abang nih!! urmmm

Dari kiri cepat jalan!!! ahaks!!kikikikiki
dari kiri: ayah cik(adik ma) duk johor dan keje kat singapore, yie dan MY ayah.. ayah cik yang tunjukkan jalan ke sini.. dan dorang bermalam umah ayah cik kat johor sebelom ke pengkalan esoknye..
mekasih ayah cik!!!

My Ma, yie n Neni.. besar dah perut adik aku.. kikikikiki

korang agak2 ape yang ngah adik ai pikir.. aku tengok pengakalan TLDM nih pon gerun!!
sabarlah adikku.. selamat berjuang k!

bersiap sedia untuk berpisah ngan keluarga.. bertahan k!

berkumpul untuk diangkut masuk... semua ahli keluarga hanya di benarkan bersama pelatih sampai pintu pagar tu sahaja.. mmg tegas ler cara latihan dia.. ade 3 org jek pelatih pompuan..
Selingan: ma kata.. sume pelatih lebih kurang jek ngan adik aku.. gelap n badan tegap.. ahaks..

sesi salam2 terakhir.. adik bongsu aku nangis bila abang dia cakap belajar elok2.. ye lah.. mana x sedih.. tu jek teman dia gadoh kat umah.. skrg tinggal ayah, ma dan dia jek kt umah..

kata adik aku.. dia bagi amanat terakhir pada awek dia.. sbb kat situ x boleh bawa tepon!! boleh hantar surat jek... siankan.. dh lah jauh dari org tempatnye.. x boleh bawa tepon plak.. cian~

setelah adik lelaki sudah selamat diangkut masuk ke pengkalan.. dorang pon.. jalan2 carik pasal lah.. seb baik aku x de.. kalo x.. mau nipis poket!! hehehehe


nih pon gambar jalan carik pasal di negeri johor.. ruginye aku x dapat ikut.. x de rezeki nak jalan2 kat sana..:(

akhir kata dari aku..
semoga adik aku berjaya mengharungi latihan tersebut..
semoga Allah permudahkan segala urusan di sana..
dan sentiasa di lindungi dari segala bencana dan masalah..
aminnnnn

12 comments:

Kancilbiru said...

berapa lama dia kena dok situ tu??

|| NaFiRaa || said...

kancilbiru..
kalo x silap 6 bulan.. pastu transfer gi kuantan plak 4 bulan..

Ad said...

oooo...x lama pun...

bintangku said...

mesti kurus nnt. Yer ler.... mesti ler kene gie training dulu.

iem said...

huhu cam sedih je muka dia,takpe2 awek dia sabar menunggu hehe..

hppun tak leh bawak yek..

|| NaFiRaa || said...

ad..
harap2 sanggup lah dak tu abeskan training dia..

|| NaFiRaa || said...

bintangku...
tak tau lah cam ner jadik nye dak tu nanti.. nak koling2 pon x dapat skrg nih..

|| NaFiRaa || said...

iem..
mmg dia x pernah berpisah jauh dr famili.. sblm nih belajar kat poli pon dia duk umah.. ulang alik nek moto..harap2 berjaya lah dia kat situ..habeskan latihan dia..

haah.. HP pon x leh bawak.. dorg suh bagi kat famili pegang.. katanye boleh berhubung melalui surat jek.. siankan~

Sharinginfoz said...

semoga ur brother happy kat sana..

Thanks
My Followers


Dengar
le Muzik

grow2g3th3r said...

syoknyer erk.. tahniah.. tahniah...
nanti kalau jumpa ikan yu... ambik gambar tau.. send kat akak nie.. heheheh

|| NaFiRaa || said...

sharinginfoz..
aminnn.. harap2 pon macam tu lah!! moga dipermudahkan semua urusan dia..

|| NaFiRaa || said...

grow2g3th3r...
mekasih..:)
cam x dapat jek nak amik gamba ikan yu.. tepon pon x dibenarkan bawa masuk..huhuhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...