Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, August 14, 2012

...Kalau Sudah Rezeki...

Salam Hari Selasa..

Ingat lagi tak N3 TERINGIN hari tuh??
tak ingat atau terlepas boleh gi baca balik k~

Oleh kerana misi mencarik ketupat palas di Shah Alam tak berjaya..
makanye My hubby cuba iktiar cara lain..
bini dia dah redha dah.. tunggu raya jek lah..

Tapi!! kalo dah rezeki kita.. mesti dapat jugak kan~
kebetulan adik lelaki My hubby nak turun shah alam dari Ganu..
nak carik baju raya katanya..

My hubby pon kirimlah ketupat palas kat adik dia..
beli RM5 hengget 13 bijik! murahkan!!
Hari Ahad adik ipar ai sampai.. tapi dah lepas waktu sahur..
kena lah tunggu berbuka baru leh makan..

Tadaaaaaa... ketupat palas idaman kalbu!!
made in Ganu~
meletops!!

tinggal 8 bijik sebab lagi 5 bijik bagi kat Biras ai kat Klang.. kebetulan dia datang rumah hari Ahad tuh.. 
Syukur.. dapat jugak makan ketupat palas bersama serunding daging~
Nikmatnye.. muehehehe

Lagi ole2 bersama2 ketupat adalahhh..

Petai yang segar bugar..
My Hubby bukak puasa tak makan lauk okey..
dia makan petai cicah budu jek.. 
mengidam sangat lah tuh~
petai nih dari pokok sendirik.. pokok belakang rumah jer..
sedap wooo..

Sekian.. citer Ole2 dari Ganu..

p/s: Dapat jugak ai makan ketupat palas.. Syukur.. terima kasih jugak pada adik ipar ai dan Mak mertua..sebab sudi belikan ketupat palas itu..

Tambah DUIT sampingan dengan Churp Churp!  


Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

24 comments:

Myra Jay said...

Tak sempat raya dah ngidam nak makan ketupat palas ye ;)

Tp memang ler kalau dah dapat makan rasa puas kan...

Daddy Ziyyad said...

Igtkan tadi makan ketupat palas dengan petai! ahahaha

Eliss Mie said...

tunggu raya laa nampak nya :p

Nens Collection said...

2 hari lps buat singgah cicoh budu..menambah kot nasi..haha

shahrul plak smpai hari ni gatal hidung, pekena budu..smpai ke sahur die bedal budu..hoho

Masya said...

ketupat palas tu ade isi kacang merah tak.. nyum² mesti sedapkan..

SYANI said...

Jauhnya imprt ketupat.. Lepas le mengidam tu yer..

Huda said...

uii..teringin beno ye zura..hehe..xsempat tggu raya :)

Marya Yusof said...

As salam Zura,

Meleleh air liur org kat Peru ni...huhuhu... next year nak balas dendam makan petai & ketupat palas! tak kira! hehehe

Cikgu Fikri said...

wah....
betul2 ngidam ni..
huuhhuhu :)

Mummy Chubby said...

Hamboi! dah mcm org mengidam plak...nsb baik dapat kan. oh petai! Mummy xmakan petai..x pandai..hahahaa

Norzie hany said...

Setiap kali raya bonda mesti buat ketupat palas....sedap cicah rendang lecah.

Zura said...

dh ade pokok petai sendiri...senanglah nk makan petai..

Aishah Jahirah said...

belum raya dah makan ketupat ni..hehee..petai tu sedap buat sambal tumis dengan ikan bilis/udang.

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

sedap petai tu.. =)

::NureeN:: said...

dpt jua akhirnya yerr.. ehhehe..
haiiiizzz ni ngidam ada pa2 ker?
petai, oucchhh nureen x mkn :)

Atia Adina said...

ini mengidam cam org berbadan 2 jer

maszmadi said...

alhamdulillah dapat jugak..... murah tu harga dia... taun ni masz raya kat ganu, x tahu lah ada orang idang ketupat palas ke tak, kalu ada... best jugak kan.....

Sidratul Muntaha said...

ktupat palas ok.
petai?!
cannot gi..
muntah wei aku klu hidu..
sama mcm durian
selamt hari ray ye zura
ade salah silap arap dimaafkan..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila suka sangat petai.. kalau masak sambal ikan bilis..wowwwwwwww

Salina@IbuAqil said...

Amboi!!!!
Teringin erk..
Hi3!!!
Ina pun teringin gak ketupat tu..
X dapat2.. ;D

Kancilbiru said...

belum raya dah makan ketupat...hik3

Aine Ainun said...

rm5?? murahnya....

mamalieyna said...

weeiii dh dapat;;syoknye..terliur tengok..huu~

takpe sabo sket, nnti blk raya bleh merasa..^_^

Cho Zila said...

ala petaitu menggoda tau.. ramadanni tak makan lagi petai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...