Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, September 11, 2013

...Dah Habes Raya Kan! Moh Lah Kita Diet Semula...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam hari Rabu.
ceria2 lah selalu yer.. keh keh keh. *cam x eklas jer ceria.

Bangun!! Bangun!! Sedar diri Oiiii!!!
*tampar pipi sendiri laju2
Raya dah abes oiii.. jangan asik duk pikir jemputan raya jer.
Makannnnn jer keje nye! target jauh lagi nak capai! cepat sedar diri!
sekiannn.. pesanan untuk diri sendiri yang x sedar2 diri lagi nih.

Moh lah start misi mendiet balik.*buat muka kesian
raya dah abes kan.. mai lah~ mai lah~*lemau
okeh.. bagi menaikkan semangat nak diet balik. mai lah kita tengok gambar.
biar gambar kasi sentap sket. jangan asik ingat nak makan.


Raya Haji 2011.. urmmmm.
tak tau masa nih berat ai bape. masa nih ai memang anti ngan penimbang.
takut ai nak naik penimbang! nanti jarum penimbang naik takmo berenti2.
ceh! alasan x logik!

isk isk isk.. malas nak komen~
insaf oiiii! insaf lahhhh!

Tahun 2013. 
dengan baju yang sama. sebab! baju2 baru sebelom diet semua dah macam baju kelawar kata My hubby. boleh masuk lagi sorang.. huhuhu.
terpaksa lah pakai baju2 lama yang x bape pakai dulu sebab dh ketat.

masih belom mencapai target ai. 
InsyaAllah~ lepas nih akan teruskan diet nih sehingga mencapai target.
doakan ai terus kuat semangat untuk berdiet k~

tak di nafikan.. cabaran Syawal sangat lah besar pada perjalanan diet ai. cuma masih bersyukur sebab berat masih x naik banyak dan masih berada di berat sebelom raya.. duk pusing2 kat no tu jer. haih~
semoga dapat balik semangat diet sebelom raya haitu. amin~

ini jugak salah satu kenapa ai kena terus berdiet dan kekal sihat.

bacaan pertama pagi nih.
Alhamdulillah~ BP masih normal sejak berdiet.

Bacaan ke dua.

dan ke tiga.

Mesti! mesti! teruskan berdiet untuk capai target dan kekal sihat!
berusahalah! berusahalah!!!

amacam?? dapat aura dari ai tak?
muahahahahaha.

semangat! semangat!

sekiannn.. kesah orang diet asik kantoi jer di bulan Syawal.

P/S: Berat korang lepas raya cam ner?? naik ke tidokk?


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

27 comments:

TeacherAzimah said...

berat i naik huhuhu...naik tang perut plak tu. semua kain ketat huhuhu.

Masya said...

berat sy tak pernah turun huhuhuhuhuhu.... malu jugak nak timbang... nak diet mcm nafira lah..

Sura Mohd said...

zura..akak nak amik aura diet zura tu..belom kuat lagi ni..huhuhu..

inazamri said...

akak pun nak diet sihat balik ni.sebulan raya mmg belasah mkn ape je.wah u nampak ketara sgt slim berbanding 2011 tu.ok teruskan usaha.nnt buat la entri menu diet makan apa pulak ye.leh akak tiru gak.

Zee Suhaini said...

selamat berdiet zura..chaiyok2
kalo boleh tahan takpe..kalo zee mau pengsan kot..

Myra Jay said...

Tahniah Zura berjaya dengan Atkins, myra je tak brjaya tahan dengan Atkin :)

Now consume dengan Shaklee, alhamdulillah ada perubahan, dah 3 minggu ni :D

- G C - said...

jelesnya kak... u sgt kurussssss!!!

Kakzakie said...

Kakak memang salute dgn semangat Zura tu. Kalau berkehendak tapi tak cekal tak boleh jadi kan..

miazara ina said...

mkn bersemangat baca entri ni..jom diet

Tihara said...

akak bagi tabik spring kat zura, teruskan dengan semangat waja..akak akan nyusul hihi :)

lizz said...

cayok2..moga terus bersemangat yek..saya pun nak diet gak..lepas raya ni kg kemain naik..tak turun2..

Aine Ainun said...

Tahniah lagik...=)
teruskan OK...=)

Ain Noraini said...

turun sikit....lepas raya naik dan naik lagii...

kak ain ngerii nak timbang ni zura...

Atia Adina said...

fuyoo ... jauh beza gambar sebelum ngan selepas ... selamat berusaha ...

mama lieyna said...

Chaiyook...chaiyook... :-)
Moga success n mencapai berat idaman..
Ahkak ni tunggu dpt anak lg sorang baru nak diet, ahaks..yo lah tu :P

ct cheery said...

Huh!!jelesnyer..berat cheery naik 5 kilo..*anggaran xtimbang pun..xberani hihi

Liza Yati said...

Terus semangat nak.jogging neh. Haha. Tabikk spring la kat zura.. teruskan usaha!

Daddy Ziyyad said...

Betul tu....Yang paling penting sebenarnya, kita mahukan kesihatan ;) badan yg cantik tu ialah bonus :)....Saya pun dlm usahan nak kurus sihat....hahahahaha

::NureeN:: said...

cayuk2...
jom, nureen pon tgh nk trunkan ckit lg berat bdn nih..

ppssttt neni preggy ker?

umi alya said...

berat akak makin menurun, urmm

maszmadi said...

puasa turun, lepas raya menten balik ikut sebelum puasa...

go! kak ra go!

trah zain said...

dapat aura tu akak,,haha,,,
nk diet jgk sem ni, aim nk fit cos nk g panjat bukit lg akhir sem,,haha

hainom OKje said...

Nafira sukanya tengok you....share le...nak kurus jugak!

Marya Yusof said...

As salam,

Hai Zura! Mmg obvious gambar dulu berbanding yg terbaru! Tahniah! Tumpang gembira & seronok tgk org berdiet ni... Marya pun tgh diet jugak ni... few kilos to go... dah balik ke berat asal sblm preggy tp nk kurus sikit lagi... tau jelah klau caesar ni susah sikit nak kempisnya bahagian perut tu... muncit jerk! hikhik... Berdiet utk sihat tu yg penting kan :))

eyeyou said...

raya 5 hr naik 5kg...lps tu buat DA trn 5kg blk...pastu xsedar diri..makan..makan...n makannnnn...hahhahaa

Fifi Nadhrah said...

kak.. teringinye.. nak diet.. tapi skrg tak boleh.. inshaAllah.. satu hari nanti.. bile nak diet.. memang saye cari akak.. :)

..::..aRe-Na..::.. said...

Salam zura...wahhh lamanya x jenguk sini...slmt ari rya zura...maap zhir batin he3...jelesnya tgk zura mkin dlim melim skrg...ana mkin bam2 tau..almklum rya betui3 mkn puas2 ha3....

Puteri2 berdua tu pon dh beso dh...rindu sgt...klu boleh bg fon ke sng ckit nk bkomunikasi hahahaaa...smg mdpt target yg dicita2kn yer zura he3...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...