Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, April 26, 2012

... Kisah My Anis | Makin Bijak ...



Salam semua.. 
sekejap jek dah hari Khamis kan~ 
Rasa cam tak terkejar plak.. masa terlalu cepat berjalan..

hahaha.. saje jek letak gambar nih.. gambar dia sendirik snap..


Hari ini nak citer kisah My Anis plak..
Makin besar makin bijak budak2 nih.. makin panjang akal dorang..


Nak di jadikan cerita.. Minggu nih My Anis kena sekolah sesi pagi..
untuk makluman semua.. tadika My Anis ade 2 sesi pembelajaran dorang.. sebabnye student terlalu ramai.. terpaksa bahagikan 2 sesi..


Tapi.. 2 minggu nih My Anis kena bergabung dengan pelajar sesi pagi sebab cikgu2 dia ade kursus pada waktu petang.. memang kelam kabut ko~ 
kami kan gi keje awal.. tak kan kol 7 nak hantar dia gi sekolah..


Tapi untuk 2 minggu nih My Anis terpaksa jugak pergi sekolah awal.. sama2 turun ngan papa mama gi keje.. Nak di jadikan cerita lagi.. masa papa dia hantar dia gi sekolah pagi hari selasa.. kebetulan cikgu x sampai lagi.. jadik pintu pagar kunci.. 
dan ade seorang sorang kawan dia duk kat luar pagar.. so dia ade teman lah..


balik kerja petang Selasa tuh ai pon sembang2 dengan dia.. My Hubby pon ade sekali masa tuh..


Ai : Tadi Anis gi sekolah awal sonok x?


Anis : Sonok~ Anis main dengan kawan Anis kat pagar sekolah.


Ai: Erkk.. cikgu tak sampai lagi ke Bang?


My Hubby : Belom~ 


Ai : *Mula membebel* Haih~ Sabor jek laaaa...Sian budak2 yang datang awal tuh ( naik Van sekolah) terpaksa duk luar pagar tunggu cikgu datang.. Nanti Anis cakap lah dengan cikgu Anis.. Cikgu Kena datang awal.. sebab ade kawan2 Anis yang datang sekolah awal.. sian plak..kena tunggu cikgu kat luar pagar sekolah..


Korang tau My Anis Jawab Apa??


Anis: Mama.. Jalan Jam lah mama~ cikgukan naik kereta.. mesti lah lambat jalan jam


Ai : *Dalam Hati* aik.. mama plak yang kena balik!! kita nak backup dia! hampes!!


Terus ai tak terkata ape2.. betol jugak jawapan My Anis.. naik kereta mesti jalan jam kan~ bertuah lah cikgu2 dia sebab ade murid macam My Anis.. backup cikgu dia.. mama dia plak yang kena balik.. Aduhaiiii Anak.. 


Makin Bijak!!!


sekian.. kisah My Anis..


P/s: Anak Korang Cam ner???














17 comments:

Fieza79 said...

dh betul la tu jawapan dia kan...mesti lah back up cikgu sebab kena syg cikgu kan..hehee...mama gak yg kena kan...

Nens Collection said...

kakak pon th kl KL dan sewaktu dgnnye jam kalo bwk kete..aku pon dok th..haha

Marya Yusof said...

As salam Zura,

Budak skrg makin bijak, ikut peredaran zaman! ;))

My Iman kecik2 tu pun dah pandai menjawab...kdg2 geram gak dibuatnye...

Myra Jay said...

Hheeee, diorang belajar dari kita la, sebab apa yg kita sebut itula yg diorang guna..hehee

Pandai Anis ;)

wahida said...

bijak...

mmg bijak!! budak2 kalau dpt berckp, mmg geram je dgr kan..rasa mcm keletah sgt..

maszmadi said...

hehe, mesti x terlayan kalu bercakap nagn dia kan, ader jerk jawapan dia yang kekadang x terjangkau dek akal kan.. hehe

zh-ena said...

nursery tempat ena hantar umairah pukul 6.30am dah buka jd tak risau klu nak hantar awal pun...

TeacherAzimah said...

btl budak2 ni selalu jer cikgu dia lg pandai dari mama hahaha

Daddy Ziyyad said...

mak ai, tadika pun siap buat 2 sesi! ahaha...

cuma saya agak risau, sebab zaman sekarang ni manusia makin ramai yg jahat...kanak2 kecil tunggu di luar pangar tu merbahaya..

ainnoraini said...

mmg bijak...anak yg bijak mmg byk akal...tapi comey jer kan bila bg jawapan mcm tukann...

Sharidawati Shahrudin said...

anak i ? hmmmm kuat menyampuk si damia tu... menyampuk cakap..menyampuk gelak...hehehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam nafiraa..mmg bijak lar anis ni :D.Good gurl..

Atia Adina said...

bdk2 sekarang tak macam kita dulu2 kan?

ct rahani said...

pandai anis bg jawapan kenakan mama.. budak2 memang innocentkan.. sy lak hari2 anta aidil.. selalunya sy yg lambat.. hehe..

Papa Mifz said...

cikgu itu bukan alasan..kalo dah tau jam gerak la awal...papa mifz backup cik puan yer...hehe

LYAfrina said...

hehhe..kan mama dh terkena..pndai anis berfikir...

Cik FaRiZaM said...

heheh pandai nye dia kenakan mak dia :D

singgah n follow sini
dr,
http://afasz.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...