Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, August 1, 2013

...Baju Raya, Duit Raya & Zakat | Persiapan Raya Kami...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.

Hari badan rasa sihat sket. Malam tadi My Cinta tolong sapu minyak angin kat badan. hilang sket sakit2 urat. so, pagi nih tidak lagi lupa hari. hahaha.
lepas sahur pon x tido dah. settlekan mana yang patut.

Ramadhan dah menghampiri ke penghujung, Syawal plak nak menjelma. sedih nak meninggalkan Ramadha tapi tetap gembira nak sambut Syawal.
bagi menghangatkan Sambutan Syawal, haini ai nak menunjuk2 persiapan Raya Kami.
pakaian raya meriah untuk anak2 jer lah, mama papa buat mana yang wajib jer, selebihnye pakai mana yang ade jer.


2 pasang baju kurung sedondon~
kelabu dan merah.
Tudung 3 layer, butang baju melayu Cinta dan kerongsang.

baju kurung ai besar sket..huhuhuhu.. memang dah agak dah. sebab masa ukur baju berat badan baru susut 10kg. sekarang punye berat dah susut 20kg.. redho sebab x mo susahkan tukang jahit nak kecikkan balik baju tuh... tempahan raya banyakkan~
takpe lah, baju kurung x nampak sgt kalo gelebeh pon kan~ 

tapi getah kain Delisha ketat sgt sampai x leh nak kancing. kesian plak tgk.. so, hubby mintak tukang betolkan balik getah tu. kesian dia kalo nak pakai jugak kain ketat tuh.

Duit Raya untuk Adik2 dan anak2 buah pon dan siap tukar.
tinggal masukkan dalam sampul jer belom lagi. 
ingat malam nih nak berjemaah lah masukkan duit dlm sampul~

bajet duit raya tahun nih ade penambahan sket oleh My hubby. pertambahan sekali ganda untuk adik2 dan anak2 buah. setahun sekali bagi duit raya kan~

Alhamdulillah~ My Hubby dah jalankan tanggung jawab wajib bulan puasa nih.
bayar Zakat Fitrah. Terima kasih abang~
bayar kat Kilang dia jer~ PZS memang tiap2 tahun akan datang ke tempat keje dia untuk kutip zakat. so, standby jer lah untuk bayar.

haaaa.. nih jer lah nak menunjuk2 haini. kasut raya dah tunjuk haitu kan~

Sekian.. N3 tunjuk2 persiapan raya.

p/s: Amacam persiapan raya korang?? dh settle semua?

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

18 comments:

TeacherAzimah said...

alhamdulillah selesai dah ya zura. cuti raya berapa lama kali ni? kitorang cuti 2 minggu tp keje sek yg kena bwk balik ke rumah byk huhu...

MRS. K said...

nice colour.. cantik

Zee Suhaini said...

settle dah...pas sahur tadi dah kemas masuk beg pon..get ready jer ni nak choww..haha

umi alya said...

hampir siap..

zarena heeney said...

tak berjaya tukar duit raya
duit kat bank dah habis

Kakzakie said...

Lega ye zura bila semuanya dah siap. Tinggal mengemas sana-sini dan kemas beg nak balik kg ajelah kan.

azi said...

Zura..
seronok akak tengok zura dah sedia semuanya... anak2 akak semua dah settle tinggal akak aja, tudung tak beli lagi.....

ainnoraini said...

kakain hampir semua dah siap..untuk anak2 la diutamakan dulu..

Izan Ishak said...

alhamdulillah... dah settle bab baju raya, duit raya, zakat fitrah mmg lega sesangat.

izan pun dah siap semuanya. tinggal nak mendobi baju2 tu sblm balik kg.

Izan Ishak said...

alhamdulillah... dah settle bab baju raya, duit raya, zakat fitrah mmg lega sesangat.

izan pun dah siap semuanya. tinggal nak mendobi baju2 tu sblm balik kg.

Arie Za said...

nak duit raya boleh??...;)

Cho Zila said...

oooi syioknyer dia raya nanti badan dah kurus... syukurkan.. lepaihni semua bajupun kena betoikan atau belije ryang baru...

Eliss Mie said...

kak eliss sepasang jer pun. selipar raya tak cari lagi :p

nea lopah said...

Alhamdulillah kitorg 3 beranak pun dah setel persiapan raya.

Aine Ainun said...

Minggu ni masing2 sibuk cerita pasai bju raya ja kan..hehe. .mmg dah sampai mood rayakn...

X sabar nk kmas beg pulak. .♥

mama lieyna said...

Alhamdulillah..hmpir settle semua.. :-)

Semangat nk raya...

Fifi Nadhrah said...

alhamdulillah.. siap da semue.. fifi ade yang tertangguh lagi.. macam basuh baju raye anak.. kemas beg nak balik kg.. malasnye bile fikir..

LiYa HaNiF :: said...

utk qalesya ada tak duit raya tu hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...