Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, August 22, 2013

...Juadah Raya KAMI | Sedapppp...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.

cepat plak rasa minggu nih. esok dah jumaat dah.. weken nih dah full ngan xtvt neh. sabtu ade majlis akikah anak sedara hubby kat Dengkil. Ahad plak ade jemputan Open house dari kawan tempat keje lama.. syukurrr.. ade jugak jemputan.. ahaha.

okeh lah.. sambung citer raya lagi haini.
kita citer pasal Juadah Raya plak. selain dari biskut2 raya, kacang2 dan kerepek. Juadah wajib setiap kali raya adalah Nasi Minyak My Ma.
Sedap hingga makan x sedar diri.. aduhaiii. sendirik terliur.

Sedap tak hengat.
*ini gambar ulang tayang yer.. sebab juadah sama. tahun nih punye x teramik plak.

Nasi minyak yang sedapp.

gulai ayam.

acar kobis.

sambal belacan yang meletops pedas~

Tudiaaaa.. makan time.
sambil bersembang dengan anak dara yang mengacau mamanye makan.

ape yang dia gadoh ngan papa dia pon x tau lah.

okeh.. ngangaaaa.. makan nasi cepat.

gelakkan mama.. keje membuli jer dia nih.
sambil dia layan tapai nenek dia. pandai plak dia makan tapai. mama dia memang ikut mood kalo makan tapai nih. tapi kalo papa memang hantu tapai.

tengah sedap2 layan nasi minyak. ade jiran hantar sate ngan nasi himpit.
sambung layan sate plak. my anis sonok lah dapat nasi himpit. dia memang suka makan nasi himpit ngan kuah kacang.

Kakak plak posing ngan sate.
dapat sorang secucuk jer pon. nama pon org bagi kan~

okeh.. semua dh siap makan.. kita posing plak~

Papa dan anak2 dia.

Kakak dan adik layan sate ayam.
kakak amik rambut mama dan adik amik rambut papa.
ok lah tuuu.. adil~

bertiga jer.. My Anis dah gi beraya.

My Hubby yang hensom~ ahaks.

saya chomel x??? PeaceTaksiap2

Dah penat posing masing2..
kita layan kuih raya pulak. sebenarnye duk layan kanak2 rebina nih makan kuih raya. takut terpecah plak balang kuih raya nenek tuh. dah bape kali dah nenek beli balang kuih raya. asik2 cucu yang pecahkan.. hahaha.
nasib lah nenek baik~ balang vantage pon kena pecah jugak. sian nenek. ahaks.

Waahhh.. panjang berjela2 n3 haini.. mentang2 big bos x dak. sonok jer menulis. habes sudah gambar2 di pagi 1 syawal.. nanti ai up kesah2 suasana raya kami. semuanye berkaitan dengan raya. Bulan Syawalkan~

Sekian. Kesah Juadah Raya yang sedap.

p/s: Ape juadah wajib Raya korang yer??

p/s: x sabar nak gi open house weken nih.. korang banyak dapat jemputan?

****SELINGAN****

P/s: Salam Takziah buat semua keluarga Mangsa yang terlibat dengan kemalangan bas semalam. semoga tabah hadapi dugaan ini. Pada yang cedera, semoga cepat sembuh. Sedih sangat dengan kisah semalam.



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

17 comments:

Zee Suhaini said...

ooo pandai delisha makan tapai..zee pon hantu gak tapai ni zura..nak plak kalo yang sejuk..perghhh bertambah-tambah..haha

sempat gak la merasa nasik minyak raya ni..SIL yang buat..

Sura Mohd said...

memang fevret akak nasik minyak ni..memang sodap..ditambah ngan acar..perghh..teliur la puloks..:)

lieyalatif said...

eh lieya tekejut zura...pandai anak zura mkn tapai...biase budak2 ni mase suke bende masam2 n rase lain nieh...bagus betul laaa heheheeheh

ishh keriak keriuk perut tgk foods semua ni tau...juadah raye mmg juadah yg dinanti2kan....mcm2 ade atas meja...larat tak larat jek laa nak abiskan kan...

Aishah Jahirah said...

mak aih makan tapai si delisha tu...hahaa xreti makan tapai...:)

SYANI said...

Time raya semua makanan sedap2

zarena heeney said...

fov umar jugak tu naik impit ngan satay

mama lieyna said...

Best tu.... :-)
Weekend terasa balik mood raya, sbb attend majlis open house..

GREENJADE said...

juadah wajib musti le rendang tok ngn lemang buatan sendiri ..upsss my mom home made ekekek

mmg byk dpt jemputan open hse sis..smpai x dpt nk buat open hse kat rumah sendiri uhuhu

maszmadi said...

perghhh tengok bekas makanan pon dah sedap, apatah lagi makanannye...
kak ra x buat open house ker.. hihi

Tihara said...

memangs sedap2 nye juadah raya korang..
zura makin cun larr, makin slim..siyesly

memang sedih kan tengok berita pasal bas tu..moga kejadian macam tu tak berulang lagi..

Aine Ainun said...

As salammmmmmm....
saya datang nak beraya, ada kuih tak..?Nasi minyak ada lagi tak..ehehehehehe

sempat lagi dia posing amik gambar...
sweeeeeeeetttttttttttt ja gambar femly tu...
Kakak anis n delisha comel...=)))
kita paling takda gambar taun ni, sebab sibuk ngan BB=)

wahida said...

aku tak nak komen lain, aku nak komen, kurusnya ko noksssssssss.....


nyaris aku tak kenal ko dlm gambar atas tu tadi...huhu...nampak lebih muda la...

lizz said...

nasi minyak orang teranung memang best terliur saya tau...tambah makan ngan gulai ayam...memang kalo saya memang 2 pinggan tu ilek jer boleh habiskan...

zura bestnyer telio delisha pegang tapai tu sedapnyer...acaner terus lapo

LYAfrina said...

sama mcm mama lya..juadah wajib pg raya mesti ade nasi minyak.cuma lauk ayam merahgulai daging..

wowo.. delisha mkn tapai???

Fifi Nadhrah said...

hari raye anak2 paling happykan..

eyeyou said...

vavavaaaa...heaven dapat mknan cenggitu di pg raya...dengan set hidangan pon menarikssss...

Izan Ishak said...

izan suka tapai! pandai delisha makan ye.

nampak beza zura di pagi raya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...