Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, August 29, 2013

...Menziarah Saudara Mara Di Hari Raya...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.
ceria2 selalu yer~

Hari nih nak citer kesah Kami gi beraya menziarah saudara mara.. ini citer raya pertama punye.. selalunye My Ayah akan ajak anak2 beraya umah sedara petang raya tuh. so, mana yang ade ikut lah My Ayah n My Ma gi beraya.

petang raya pertama Kami gi beraya umah sepupu kami belah ayah. dah petang jugak baru gerak dari rumah sebab tunggu cukup korum.

 Beraya rumah Pok Denan..
pakai baju putih hujunggg sekali belah kiri. ngah bersembang ngan My Ayah. 
pok Denan nih kira sepupu kami lah.

cer tengok kami2 kat meja kopi tuh.. hahaahha.. baik punye keliling meja makan ketupat palas cicah serunding daging! sedap oiiiiii!!! ai nih memang hantu ketupat palas. lagi hantu kalo serunding nye sedapppp.. *sendirik meleleh air liur.
biskut2 raya ai memang x pandang sangat. lagi suka makan ketupat or lemang.. yang pulut2 tuh.. pastu abes satu badan sakit.. hahahahaha

orang sibuk makan.. budak2 duk sibuk tengok ikan.
kecik jer pon ikan nye... tapi kecoh 1 rumah. hahaha

dah abes makan ketupat.. Kami pon melepak kat luar rumah.. merayap tengok sekitar rumah Pok denan yang besar tuh.. pastu duduk2 sambil gosip2. setengah sibuk2 bergosip tetiba bau durian.. ingatkan bau durian atas pokok. sebab banyak pokok durian yang berbuah lebat sekitar rumah tuh.

sekali My Anis datang dari belakang bersama2 seulas durian.
tudiiaaaaaa... rupernye! bau datang dari belakang rumah!

Dorang kenduri Durian Kat luar dapur!!!
apalagii.. kami pon serbu lah kan~ tak kan nak amik bau je kot~

sedap hingga menjilat jari..
buah durian nih memang dari pokok bekang rumah tuh jer.
fresh uolls! baru jer gugur. memang rezeki kami betol dapat kenduri durian.

Ammar Haziq.. hantu durian jugak~
ibu dia bagi minum air dlm kulit durian. tak mo bagi panas badan sebab makan banyak sgt.

Settle buah durian kami kerjakan.. pastu sambung makan buah manggis plak.
manis oiiiiii.. masih terasa lagi kesedapan buah manggis tuh. sedapnye!

Muka kenyang..hahahaha
sedap oiii!
sonok betol duduk kampung kan~ macam2 buah2an ade.
tinggal rajin ngan tidok jer nak tanam..

buah nih pon ade.. tapi belom cukup manis lagi.
tapi My hubby makan jer.

Rindu plak suasana raya.. menziarah saudara mara bukan sahaja dapat mengeratkan silaturahim.. tapi kadang2 datang sekali bersama rezeki. Alhamdulillah~

Sekian..Kesah Kami gi beraya.

P/s: Semalam Kak Azie Dan Kakzakie ade tanya.. ai diet tak masa raya?
hahahahaahha... Tidak diet Kakak2ku.. cuma makan berpada jer.. lepas raya baru pulun diet balik. masa gi open house pon x diet jugak.. cuma zura cuba elak amik nasi.. makan bende lain.. hehehehe. Alhamdulillah~ setakat nih berat masih menten sama ngan berat sebelom raya. dah abes bulan syawal baru target untuk turun KG balik. sekarang nih bagi menten jer jangan naik KG.

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

11 comments:

maszmadi said...

bestnyer beraya kat kampung kan... siap ada buah fresh lagik, durian plak tu...

Ain Noraini said...

ada durian...
seronokkan dok kg..rasa tenang jer...

Aishah Jahirah said...

erm tu best dok kampung.mcm2 blh tanam n bila da de hasil mmg untung blh makan...
p/s;oke la tu tak nek berat...slmt mencapai next target..:)

Papa Mifz said...

memang seronok aktiviti menziarah nih walaupun agak letih...hehe

εïзmummyHazaεïз said...

wahhh bestnye beraya siap ade durian lagi.. mane nak cari. haza pon nak diet, sempot dah nih

Fieza79 said...

Meriah nya u olzz...lps mkn ktupat...duyan plk...

Fifi Nadhrah said...

pergi raye makan buah.. memang spesial la.. susah nak jumpe..

Sura Mohd said...

memang syok abis raya camni..bestnya makan dorian..

lizz said...

Samala kiter baraya sakan..pi umah sedara jer ngadap makanan memang ketupat rendang kuih raya saya balun sekali..kemain kenyang perut.makan jer kerjanyer...pipi dah tembam semsngkukndah ni.terus insap nak pi gym...

::NureeN:: said...

sama la.. nureen naik 1kg masa raya hehee

Aine Ainun said...

ada durian...nakkkkkk...=)
teringat durian kat KG..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...