Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, December 4, 2013

...Semoga Tabah Hadapi Dugaan Banjir...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Rabu.
Moga terus ceria di musim sejuk nih k~


Mesti ade kawan2 ai yang kena dugaan banjir kat Kuantan kan~
Adik ai Nens pon kena. Kesian dia. blogger yang ai nampak update kat FB nea lopah dan LyAfrina. Moga korang tabah yer hadapi dugaan nih. Kami semua doakan moga banjir nih cepat surut.

Adik ai Nens tido kat opis malam tadi sebab tak dapat balik rumah. jalan semua dh ditenggelami banjir. Suami, Anak, Mertua dan ipar2 dia pon kena berpindah ke pusat pemindahan banjir. cuma dia jer yang tersadai kat opis bersama2 kawan2 opis dia.

sedih pulak dengar citer dari adik ai tuh, sebab sebelom nih memang x de saudara terdekat yang kena banjir sampai kena pindah. nih kali pertama. risau jugak lah. Adik Na pon duk Kuantan jugak.. Kolej dia pon kena banjir teruk jugak. cuma nasib dia lebih baik sebab hostel yang dia tinggal tuh selamat dari banjir. kalo tidak lagi lah cuak ai kat sini.

semalam tepon dua2 adik semua dlm keadaan selamat.
cuma Nens jer lah kongsi gambar dia kena beli baju baru sebab x de stok baju sementara berkampung kat opis tuh. nasib jugak lah ade kedai baju masih beroperasi kan~
  
rumah mertua dia memang x boleh masuk dah. mungkin semua peralatan rumah memang x dapat diselamatkan lagi. takpe lah.. yang penting sekarang jaga diri dulu. barang2 tuh boleh beli balik. keselamatan diri tuh x de jual beli.

Hanya mampu kirimkan doa dari jauh saja.
semoga semua mangsa banjir di Kuantan tabah hadapi ujian Allah ini.
Jaga diri baik2 yer semua.
Awasi anak2 kita dari main air banjir. Bahaya!

Sekian...

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

22 comments:

Masya said...

TERUK BANJIR KAT PAHANG TU.. YA ALLAH SABAR YER.. BAB PERALATAN RUMAH TU NAK BUAT CAMNER KENELAH BELI BARU KLU DAH X BLH GUNA.. YG PENTING SEMUA SELAMAT..

inazamri said...

sama2 kita doakan buat mereka dan berharap banjir segera surut ,yg penting keselamatan first

izan mama mia said...

samalah kita berdoa keselamatan kawan n keluarga kita di sana...

SYANI said...

Semoga diaorang tabah menghadapi ujian Allah. Tapi kali ni Kuantan memang banjir teruk..

Cho Zila said...

tengok dalam berita semalam memangler sangat terukkan... moga kuatkan semangat semuanya....

Atia Adina said...

semoga tabah menghadapi ujian dari Nya...harapnya cepat lah keaadaan pulih semula

Eliss Mie said...

kesiannya. harap2 nens sekeluarga bertabah dengan dugaan ni.

MulutPayau said...

Kawan2 akak kat sana pun alami jugak..tengok dia orng update kat Fb..rumah ditenggelami air..kereta tak sempat nak alihkan..
Semoga mereka yg terlibat tabah dlm hadapi segalanya ..

Ibu Amani said...

siannya....bertabah ye semua bangsa banjir..

mama lieyna said...

Ya Allah..teruknye kan...
Moga selmat la semua mangsa bnjir tu..
Moga nens n family pun baik2 aje, yg pntg keselematan diri ....

NM03 said...

salam kenal. singgah sini terus follow. jom follow dan join kite jugak. maceh...

::NureeN:: said...

teruk kat kat pahang, kecian tgk drg...
tu la ada bc kat n3 lya, umah dia air naik

Zee Suhaini said...

moga sumernya selamat yer zura..air naik memang tak dapat nak jangka..teruk gak kat kuantan tu..

Sura Mohd said...

kesiannya..harap semua yang menghadapinya tabah..sama2 kita doakan..:)

eB said...

teroknya nmpk. takut tgk....
lya letak dlm db rituh pn eB dh urut dada... nauzubillah. smogfa rakan2 & family kita suma dilindungi ya. aminnnnnnnn

eira eixora said...

insyaAllah kita sama2 doakan semoga keadaan menjadi bertambah baik

Papa Mifz said...

erk tersadai di ofis yer , kesiannya...semoga adiknya tabah dengan dugaan mendatang...semoga banjir di Kuantan cepat pulih...

Fizalinolie said...

Sama2lah kita doakan untuk keselamatan dorang :)

lieyalatif said...

kesian kawan2 kite kat sane kan zura...lieya pun tgk dari tv mmg sedey jek...harap semua cepat kembali okey....

umahmak lieya kat kluang pun tgh menanti mase jek tu sbb ujan non stop dah berape hari nieh.....die pun dah risau2 nieh....dulu penah gak banjir sekali...takut jek berulang kembali jek......

kalo umah naik air, mmg byk kerugian....same2 laa kite doa agar keadaan kembali pulih....

Kakzakie said...

Masya-Allah... kakak baca pun dah rasa sedihnya Zura. Betul banjir kali ini teruk melanda Pahang. Berita malam tadi kakak tengok sedih teramat bila melihat air mencecah bumbung.

Moga cepart surut dan tiada nyawa yg melayang itu saja harapan kita.

hainom OKje said...

Malam tadi OKje pun call anak sedara yg duk Gebeng Kuantan Zura...Dia tengah bergelap malam tadi.... Mereka dapat cuti bencana...Jalan ke office semua banjir so mmg duk rumah jelah....Nasib rumah tak banjir gak, cuma sekejap je semalam!
Memang kesian nasib mereka.... Moga banjir akan cepat OK le hendaknya..

ros_reeza said...

semoga mereka tabah menghadapi ujian ini.. sedoh bila tengok keadaan mereka ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...