Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, December 3, 2013

...Sebelom Dan Selepas | Pantry...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa.
Permulaan Minggu yang sejuk kan~

Semalam ai MC. Demam dari hari Ahad.
Hari Ahad plak My hubby OT satu hari. tinggal dengan anak2 jer kat rumah.
jangan kata nak berehat ngan askar2 prebet ai tuh. siap berferang bagai lagi.
My Delisha kejenye asik nak mengamuk sebab mata nak tido tapi tuan nak main. pantang silap sket mulalah nak mengamuk. 
sudahnyeeee.. mamanye terus terbongkang demam.

Semalam Mc, anak2 semua hantar gi rumah Ibu dorang.
lepas anak2 gi umah ibu dorang, My hubby gi keje, Makan ubat trus tido sampai x sedar diri. hahahahahaha. kena plak semalam satu hari hujan. lagi lah sedap tido khen.
haini demam dah ok.. tinggal batuk2 jer sket.
Alhamdulillah~

okeh lah.. bagi menaikkan semangat keje yang x bape nak ade nih, moh layan layan gambar kerajinan ai kat opis di kala keje hari Sabtu. memang boring kan keje sabtu. so, bagi menghilangkan kebosanan. moh lah kita buat keje renyah2.

Cuci segala Pinggan Mangkuk kat Pantry sebab semua dah berhabuk.
bukan saja2 basuh. tapi ai ade projek besar kat pantry nih.
selepas projek diluluskan. ai pon start ler.
sebenarnya ai jer yang banyak guna pantry nih. maklumlah, orang jarang makan kat kedai. tapau dari rumah jer.. x de geng makan kt sini. semua cina2 jer.

ini lah projek yang di luluskan tuh.
ai mintak satu bekas yang besar untuk isi semua pinggan dan cawan kat pantry.
bekas yang ade penutup. nak elak peralatan tu dari berhabuk.

tadaaaaaaaaa... kemas ke tidok????
boleh lah kannnn?
kalo korang tengok pantry ai sebelom cuci.. memang nak fengsan. nak guna peralatan pon x lalu eh~ sekarang nih nampak ramai pulak yang rajin bancuh air. peralatan dah bersih kan~
tapi kalo lepas nih ade cawan tak basuh, bersiap sedia lah kena panahan halilintar dari ai.
mencekik jer pandai.. cuci tak pandai~

okeh.. itu jer nak bebel pagi2 yang sejuk nih.
tempat korang banjir tak?? ramai kawan2 FB update umah dorang naik air dah.
umah adik ai Nens pon dah naik air dah.. baru jer wasap ngan dia tadi.
Moga keadaan banjir akan kembali pulih secepat mungkin. 
jaga diri baik2 yer semua. awasi anak2 kita.. takut dorang gi main air tanpa pengawasan. bahaya!

Sekian.. 





 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

12 comments:

Hanih Borhan said...

Bezanye before & after, haha, takapa2, keep it up, haha... Yelah, mmg senang kalau ada bekas nak menyimpan kan, nampak organized je semua...

p/s : Sini(Kuantan) hujan tak stop2 dr semalam :(

maszmadi said...

rajin kak ra mengemas...
kat panty opis masz siap ada nota saiz a4 tampal kat dinding sbg peringatan.. tapi tetap jugak ada yang x mor cuci lepas guna peralatan..... grrrr

Masya said...

kat pahang banjir boleh tahan teruk yer...

choiiilah kalau ade yg pemalas nak basuh cawan tu, sendiri minum.. sendiri basuhlah..

Sura Mohd said...

nasib baek kat ofis tu ada yang rajin cam zura...hehehe..sedap sikit mata memandang pantry tu..:)

Tihara said...

bestnya pantry dah bersih..rajin puan zura ni :)

Izan Ishak said...

bestlah pantry dah cantik n kemas. nak makan2 pun syok aje...

mama lieyna said...

Kemas banyak tu... :-)
Ghajinnyerr..

eira eixora said...

bagus. banyak improvement before ngn after

ros_reeza said...

Selamat pagi kak.. wah rajin mengemas ye.. bagus jugak akak kemas kan, dari dok biar berhabuk je..
kat tempat Ros pun hujan je ni.. tapi air tak naik teruklah.. cuma naik sikit...

Atia Adina said...

wa...bagus ra...rajin mengemas ...

hainom OKje said...

Memang untung ada pekerja yang rajin macam orang tu hehee.....
Yelah ...kita jugak yg nak gunakan Zura...Sama le kat KL ni pun mendung, semalam.... hujan tak berhenti semalamnya...mmg baju tak kering le gamaknya...hari ni baru panas ni!

Fizah said...

kemas bangettt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...