Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, February 26, 2014

...Alhamdulillah.. Proses Reno Berjalan Lancar...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~
Salam Hari Rabu.
Astaghfirullahal'Adzim..LailahailAllah..Alhamdulillah..

Hari ini i masuk halfday.. seperti yang di rancang semalam. nak pantau kerja2 reno kat rumah ke 2 Kami. Tapi ade sedikit perkara berbangkit berkenaan kerja2 reno dan repair.
bukan masalah besar pon sebenarnya..hehehe. cuma i nak konfemkan semua kerja2 yang i nak buat pada rumah tu ada masuk dlm quotation. 

oleh kerana i kerja dengan kampeni construction, harus lah i pakar dalam bab2 reno n repair kan.. tak nak jadik kes lain di kemudian hari, i buat siap2 senarai kerja2 yang i nak buat dan i bincang dengan kontraktor i. hasil perbincangan tadi, memang ade perkara yg belom masuk dlm senarai kerja2 yang nak buat. nampaknye memang kena ade bajet tambahan.

bila semua dah bersetuju dengan senarai yang i buat. sign sket utk pengesahan. senang seksok kalo de pape x puas ati.. kuarkan balik senarai tuh. 2 2 pihak x boleh konar2 cakap khennnn.

 24.02.2014 proses reno & repair bermula.
semalam dorang mula dengan repair dlm rumah. dah cat rumah tingkat atas. bawah belom cat lagi. 

Masa tengah berbincang dengan kontraktor, 1 lori bahan2 binaan lain sampai. nampak ade simen dan kayu2. boleh kata cepat jugak lah dorang buat keje. bagus! lagi cepat siap.. lagi bagus! 

Untuk makluman.. rumah kami dah ade penyewaaaaa! Alhamdulillah... mudah jugak urusan kali nih. Terima kasih Allah~ sejak proses reno berjalan. ramai yang datang tanya untuk sewa. tapi, My Cinta dah berjanji dengan kawan2 bujang dia. i x kesah sangat, janji penyewa boleh terima harga sewa yang i tawarkan. hehehe.

ini kerja yang dorang buat hari Isnin haitu.
tebang pokok mangga depan rumah. fuhhh.. lega sangat bila pokok tuh dorang dah tebang. 

kalo boleh keluarkan umbi dia skali lagi cantek kan!
nampak lagi lapang kat situ.
takpe lah.. pokok dh tebang pon dh cukup lapang dah dlm hati i neh.

ok.. itu jer nak citer hari nih. mudah2an, proses reno & repair nih berjalan lancar. Aminnn.

Sekian.. kesah Proses Reno & repair. 


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

17 comments:

Tihara said...

alhamdulillah, moga mudah segala urusan renovate dan rental :)

::NureeN:: said...

wahhh
umah ke 2
alhamdulillah :)
murah rezqi

Sura Mohd said...

akak pulak yg tak sabar nak tengok dlm umah yg dah renovete..:)
alhamdulillah semuanya lancar..

TeacherAzimah said...

Zura tunggul pokok tu klu kreatif blh jd tempat lepak tu...buat cantik2.

Fifi Nadhrah said...

alhamdulillah.. seronoknye kak zura..

mamaarifakeem said...

Appun skrg, semua kena standby black n white kan.. mana tau ada perkara berbangkit kemudian hari..... moga urusan berjln lancar....

Atia Adina said...

bestnyer ek..dah ada rumah kedua

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

Alhamdulillah..

murah rezeki zura sekeluarga
nnti keep on apdet reno selanjutnya ye..

lizz said...

Waa dah renovate..siap dah ader penyewa tu yang best..murah rezeki zura...

lieyalatif said...

untung la zura pun keje company construction..so ape2 hal mmg dah tau dah..senang mcm tukan...takde la kene tipu ke ape...ye la skrang ni kan mcm2 hal zura lagi2 bab duit kan....

bagus betul, belum ape2 dah ade penyewa yeak..senang mcm tu kan...dpt jadi kan side income tuh...tu untung kalo ade umah byk n boleh buat sewa kan zura....

ape2 pun moga semua dipermudahkan dan berjalan lancar yeak zura.....si kecik camne zura, dah sihat betul ke?

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

seronok kan bila dah luas lapang macam tu ..Semoga segala urusan dipermudahkan ...

hainom OKje said...

Pergh....mandur dah half day....jangan main main kontraktor hehe...
Berapa zura nak sewakan tu?
Kalau budak bujang yg duduk sensnv lr depa order je makan malam sebelah rumah hehe

Hazmin Hamudin said...

Kalau tak tebang pokok mangga tu mau pecah longkang tu nantikan.

Papa Mifz said...

ok la jika sudah ada penyewa , hati pun senang jadinya...=)

Cho Zila said...

cepat juga yerk... rasa cam barujer dapat berita gembiratu...

Fifi Nadhrah said...

busynye akak sekarang..

Aishah Jahirah said...

sonoknya da rumah ke 2...saya rumah pertama pn xmampu lagi..moga segalanya berjalan lancar..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...