Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, July 21, 2014

...Operasi Kuih Raya...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~
Salam Hari Isnin.
Cuba untuk mulakan minggu ini dengan aura yang positif.
Walaupon Mode Raya sudah datang. hehehehe.

Ahad semalam memang x gi mana2.. kagum jap dengan diri sendiri.. hahaha
duk umah wat kuih raya jer. Tapi hari sabtu petang tuh dah kuar dh. bawak anak2 jenjalan kat tesco sambil beli bahan2 nak wat kuih raya. hehehe

Kol 11 pagi kot baru start buat kuih raya. settlekan dulu anak2 baru bleh wat kuih dengan tenang.

My Anis sebagai pembantu.
My Delisha sebagai pengacau. nak tau dia buat ape?
jap lagi i bagitau~

Projek kuih semperit~
kuih kegemaran Ayah tersayang~
gigih jugak buat walaupon malas2 jer nak menggentel.
demi kuih raya ayah~ hehehehe.

sedulang biskut hampir rentung.
kerjaan anakda delisha yang solehah.
senyap2 dia gi pusing butang suhu sampai yang paling panas.
tau2 bau wangi pelik jer dari dapur.
kuar2 hitammm.. hahahahaha. sabor jer lah~

inilah anak solehah yang rentungkan biskut mamanye.
mama bizi gentel biskut kat meja makan.
dia pon bizi jaga oven kat dapur. bertuah sangat dapat anak2 yang rajin nih.
hahahahaha.

Alhamdulillah.. dapat lah 3 balang kecik biskut semperit.
1 untuk umah sendirik, 1 untuk umah My Ma dan satu untuk umah My Mak.
nunnn~ nampak popia mini yang beli dengan Alia Haryani haitu.
dah tinggal hujung2 balang dah. entah sempat raya ke tidokk. hahahha.

biskut paling hot kat rumah i.
popia nestum. tinggal lagi sebalang tutup hijau tu jer.
yang lain dah selamat di makan oleh anakda solehah 2 orang tuh.
makan lah nak~ nanti mak buat lagi yer.

sekian.. kesah biskut raya~



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

Eliss Mie said...

dah jadi biskut makan la ni. hehehe. x dan nak raya. amboi delisha, nakal yer :) dah tak pepasal kena makan biskut hangit yer.hehehe

TeacherAzimah said...

semangat zura buat kuih raya ya. best lar ada 2 anak dara leh tlg.

Sura Mohd said...

bagusnya zura dah mulakan operasi..kaksura tahun ni tak sempat..baru satu jenis..sarang semut tu pon setengah balang dah abis..Afif suka makan..
sama la perangai budak2 ni..pernah akak punya vanila kak kek hangus sikit..si Afif punya kerja ...kesnya sama ngan Delisha..hihi..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Nanti dah raya yg solehah 2 orang tu dah jemu dah nafira.. sebab gi raya asyik makan kuih raya..

SYANI said...

Amboi semangatnya... saya takde kegigihan cam zura lagi...

Kakzakie said...

Tapi sebenarnya aura buat kuih ni nak ada yg turut sibukkan kita di dapur Zura. Kalau tak mood rajin kurang...

Tengoklah ada yg tukang kacau, tukang membantu, tukang merasa dah tentu-tentu hihi...

norhidana miswan said...

rajin ko dik, ahkak nih konon awal2 pose berangan nk bt mcm2 biskut raya tp hampeh...

kire ok lah ada 2 heroin tlg... akak nih ntah bile nk mule, jumaat nih adik2 dh balik kg... mmg jwb n yer biskut tunjuk jelah balik kerteh kang

Sal Bee Yah said...

rajinnya akak..saya kuih raya beli je.belum apa-apa dah habis sebalang.

Zee Suhaini said...

amboiii untungnya ada anak dara..zee anak teruna kat umah tu pon menyibok jugak tapi tak dibenarkan..serabut mak dier nak wat keje..hehe

dah start bakar biskut yerk..pasni operasi kemas baju bajan la pulok..tak sabarnya nak balik kampung..

Daddy Ziyyad said...

semperit bunga :)

semperit old school yg bentuk petak tu, mmg syiok makan ...saya suka cecah air milo..hahaha

eB said...

jelesnya... i suka tau... :)

uncle gedek said...

Budak2 tu ops raya ke ops kacau..?

babYpose said...

bestnya bagi kuih raya hasil tangan sendiri, dah bau raya umah nafira ni :)

kakyon said...

Waktu inilah bersemangat buat dan mkn kueh raya..bila raya dah takde keiningan nak mkn..

mamaarifakeem said...

Puas hati dpt buat sendiri kuih raya ye... amboi anak solehah delisha, sgt mmbantu la kamu..hihi...

NzA said...

wah rajinnya kanak2 rebina nie..boleh buat menantu nie...he3x....
akak semua main tempah je dgn kawan...

εïзmummyHazaεïз said...

Rajinnye korangggg... meh jadi menantu mokcik haza

Fiza Rahman said...

Rajin anak dara ni tolong mama yerp. Tahun ni tak larat lah nak buat popia nestum tu.

siti alfakhishah aman said...

malas2 pon kena rajinkan kan kak.. kalau tak balang raya kosong la..

kite buat popia milo.. krup krup..

aLyNnZ said...

haha..kalo ada anak2 mmg kuih abis sebelum raya..sabau je ler..untunglar ramai anak dara yg rajin menolong..

PetakBunga said...

best ada pembantu gini

hainom OKje said...

Banyak dah tu.....mak sana sini dah dapat 2 -3 balang memasing legalah kan Zura....
Semperit best...okje pun suka jugak

aLyNnZ said...

haha..kalo ada anak2 mmg kuih abis sebelum raya..sabau je ler..untunglar ramai anak dara yg rajin menolong..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...