Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, July 1, 2014

...Dugaan Ramadhan...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa.
Ceria2lah selaluuuuu*sambilmatakuyu.

lemau betol rasanye hari ni. badan semua sakit2. adakah sebab banyak sangat minum air ais?? hehehe. nak puaskan tekak yang haus. :P

Cerita semalam.. Cinta pergi Petaling jaya sebab nak gi repair hp i kat samsung.
dalam pukul 2 dpt msg rahsia dari cinta. kebetulan semalam hp Cinta x de kedit.
dapat jer msg rahsia tu, trus tepon Cinta. Skali dapat Cinta kata dia jatuh motor. 
Allah.. berhenti jap bernafas. terkejut sesangat. dengar dari suara, keadaan masih OK.
Cinta kata tangan nye luka jugak lah. jatuh dlm terowong laluan motor kat hiway. 

Cinta wasap gambar nih.. terus rasa ngilu. huhuhuhu.
syukur lah tak teruk sangat. cuma calar2 kat tangan n luka kat tapak tangan.
pastu sedikit calar kat bahagian pinggan dan peha.

luka ini yang dalam sket.
seriau jugak lah i tengok. pastu Cinta nih suka kopek2 luka tu. i pulak jenis seriauuuu.. rasa macam tangan i pulak yang luka.. aduhduhduhhhh..

Walaupon luka camtu.. keje tetap kejeeee.
i tanya cinta.. dapat MC x? dia jawab.. x dapat pon.. aduhaiii..
nak jugak pertahankan rekod tanpa MC dia tu.. kalo i~ mau 3 4 hari MC neh. muahahahahaha.

Doa kan Cinta cepat sembuh ye kawan2.
malam tadi dh x dapat pergi solat terawih. harap2 hari ni makin sihat lah. Amin~

rentetan dari kejadian itu.. x dapatlah Cinta per bazar carik kuih semalam. i siapkan makanan berbuka yang mana sempat jer. sampai rumah pon dh pukul 6.30 semalam. dalam hati berkata.. x dapat lah makan kuih hari nih. x pelah.. masak roti canai segera jer lah.

Tetiba Allah dengar ape yang terbuku di hati.

Alhamdulillah.. Allah kirimkan kuih untuk kami.
Jiran sebelah hantar kuih sepinggan. ini kuih seri muka kan?? ke bukan?? hehehe.
Terima kasih Allah.. Terima kasih jiran sebelah.

Dapat jugak makan kuih semalam.. Alhamdulillah.
Kata My Anis.. Mama kan doa murah rezeki tadi(solat asar dgn My anis) nih Allah bagi rezeki lah nih.. betol sangat2 kan~ jangan pernah berhenti berdoa. Allah tahu ape yang terbaik buat hambaNYA.

Sekian.. Kesah Ramadhan ke 2.


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

Sura Mohd said...

nasib baik sikit jer..moga cinta zura cepat sembuh..
Dah namanya rezeki..sampai jugak kuih seri muka tu..:)

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

alahai ...saya risau sgt sbb husband pun naik moto benda macam ni yang risau ...semoga cepat sembuh o.k

BUNDA a.k.a KN said...

Alhamdulillah...nasibaik tak teruk sangat...hati2 lain kali...

hainom OKje said...

Sama le Zura Okje pun cepat seriau tgk luka luka gitu...
Doa org yg berpuasa tukan dimakbulkan...see dah dapat sepinggan kuih seri muka....

babYpose said...

dugaan, moga cepat sembuh, kami panggil pulut kaya, sedap tu :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah sikit ajer luka cinta hati awak tu Nafira.. moga cepat sembuh..

stellaizz said...

hadoiii lahh haiii mau pitam lagi tgk luka....fuh yg calar2 tu lagi sakit..dah penah rasa oooo...alhamdulilah xteruk dugaan bulan pose...kuih kuih ea ea ada kuih plk la hehehehehe

eB said...

Uish.... ngerila. Tapi bkn rituh dah pernak eksiden jgk ke?....
Smoga cpt smbh ya

ct cheery said...

aduh!!.nengok aje pun dah rasa sakitnya..selamat berpuasa sis!

SYANI said...

Ya Allah.. Alhamdulillah cuma kecederaan ringan.. Semoga hasben Zura cepat sembuh..

εïзmummyHazaεïз said...

Allah.. dugaan Ramadhan ni.. Hopefully cepat recovered luka2 tu.. kecik tapi sakit tu.. pernah dapat hehehe

Ayu Ayunie said...

ya Allah.. mmg dugaan tp bersyukur hubby selamat dan tak teruk sgt.
ayu terliur tgk seri muka. smlm kat bazar nak beli tp tangan dah tak muat nak pegang plastik. haha..

umi alya said...

akakpn sama ngan suami zura, tetap pertahankan 'mc', insya allah selagi terdaya n selagi cuti tahunan tak berusik lagi..

besar juga luka tu, dapat suntikan ATT tak?

Sidratul Muntaha said...

salam ramadhan beb
ade salah silap aku mintak ampun dan maaf
gigih la laki hang keje nk2 kena accident tu

inazamri said...

bila akak baca n tengok luka tu automatik terus meremang bulu roma akak coz teringat gak masa asben jatuh motor dulu.Harap Cinta zura tu cepat baik lukanya.Jiran pun dah mula bg juadah kat akak.

norhidana miswan said...

ngilu rasanyer nengok luka tuh dik, abis terkopak2... tak bwk pi kenek ke dik? yg kt tpk tgn tuh yg akak ngeri tuh... aduhhhhh

teringat masa baru2 kawin laki akak kn duk kole terengganu, dia tak bgtau pun dia jth moto, bile dia balik kl tgk tgn berparut melalak lah akak... nengok prt dia yg banyak sana sini...

Kakzakie said...

Allah... ujian buat org berpuasa ni Zura. Moga beransur sembuh. Ngeri kakak tengok..

Rezeki kita di M'sia ni memang murah Zura. Tak beli ada jiran bagi. Betullah itu kuih serimuka. Berseri-seri bila makan hahaha...

Selamat berpuasa dari kakak ye dik..

Rizziela said...

adoi...ngerinya

Eliss Mie said...

alahai..semoga abg nafi cpt smbuh..

siti alfakhishah aman said...

allahuakbar.. dalam jugak luka tu.. haishh..

semoga cepat baik ye kat suami akak.. seriau tengok luka tu.. nak muntah pon ade ni.. huhu

Fiza Rahman said...

Ngilu jer tgk luka cinta uols tu. Dugaan dibulan puasa. Smoga cepat sembuh.

eyeyou said...

semalam mak kita bg kuih kekertas..:)

Zasillah Ariffin said...

semoga suami mama cepat sembuhnya. InshaaAllah aamiin yarabbal alamiinnnn.

kuih tu ibu pon suka..,kalau nak makan pon mesti beli jugak..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...