Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, June 30, 2014

...Permulaan Puasa Kami...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Isnin.
Mula kan minggu ini dengan mood yang ceriaaaa!

Selamat bekerja sambil berpuasa. kat opis nih x banyak keje sgt setakat nih.
cuma clearkan mana yang ade kat rak sahaja. :)
hari nih nak coret2 kesah hari pertama puasa semalam. 

Kurma pemberian kampeni Cinta.
setiap tahun memang kampeni Cinta akan bagi sorang sekotak kurma.
Alhamdulillah.. dapat lah topup stok kurma kat rumah. selalunye kat rumah i memang 2 kali jugak borong kurma sepanjang bulan puasa.

My Anis bangun sahur.
biar pon mengantuk tetap jugak bangun.
sahur pon sekadar makan kurma n sosej. nasi dia x makan pon.
x lalu agaknye. sudahnyeee.. pukul 5.30 petang dah semalam i suruh dia berbuka.
banyak sangat dramanye.. siap ngan drama air mata lagi.
lepas solat asar suh dia berbuka. banyak jugak dia makan lepas berbuka tuh. lapar sgt agaknye. Hari nih suruh dia cuba berpuasa lagi. harap2 dapat lah puasa penuh hari nih.

Semalam pagi jugak i pergi release tension kat sini.
hahahahahahaha. kemain happy lagi dapat jumpa kedai rm2 kat area taman sentosa Klang nih. semangat mengajak Cinta pergi ke sana semalam.

semua rm2 sajaaaaa!!
ini baru 1 ruang yang i snap.. ruang2 lain x sempat snap.
sibuk memilih barang. hahahaahha
sonok betol kalo dapat shopping kat kedai rm 2 nih. ilang segala tekanan.

balik dari shopping trus pengsantido..
bangun solat zohor.. mengemas sket kat bilik atas semantara menunggu Asar.
lepas solat Asar trus bersilat kat dapur.
Alhamdulillah.. berjaya jugak masak untuk juadah berbuka di hari pertama puasa.

Sekian.. kesah hari pertama puasa.

P/s: Amacam puasa hari pertama korang?? ok?



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

22 comments:

SYANI said...

Lama juga Anis bertahan puasa tu. Adib tahan takat pukul 1 tgh je semalam.

Zee Suhaini said...

hari pertama zura memang camtu la..dah lama skit dapat la sesuaikan diri..
anak zee yang no.2 pon sama... kol 9 dah drama air mata okeh...hahaha...arini takde drama..tapi pepagi lepas mandi terus pi selongkar peti ais makan..hadoiii la..

ct cheery said...

Kita hari pertama puasa pun rasa macam nak nangis sebab lapar..apa lah..drama sungguh haha

LYAfrina said...

NMPK MGANTUK SGT MUKA K.ANIS..
xpela. ajr slow2.. lama2 OK La tu..

lya pon balik suka pegi kedai rm 2 or serbaneka y murah2..

Eliss Mie said...

kak eliss memg kejam..kalu bapak dia nak suh berbuka dah masa pukul 5 tu..hahaha...akhirnya habis jugak satu hari puasa. hr ni kalu cikgu bg sokongan moral, tak berbuka la dia..kalu tak selamat laa..dia ni byk drama ..air mata tu mainan :p

umi alya said...

x sanpai hati nak kejutkn alya, jd dia bersahur lewat, tak tau le bertahan tak t/hari ni? Lgpn baru 5 thun..

stellaizz said...

salam singgah lama tol xmai sini ha....slmt bpose yo

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

rasenya nanti Insha Allah misti boleh Anis tu puasa penuh..:)

inazamri said...

ciannya tengok muka anis tu.tudung saji tu rm2 jugak ke?akak pun suka masuk kedai rm2.lg murah lg bagus .salam ramadhan ye

Fifi Nadhrah said...

fifi doakan hari ni anis puase penuh.. :)
semalam ok je puase kak.. rase sekejap je dah petang....

::NureeN:: said...

lama tu smpi 5.30.. ckit jer lagi kan
ellesya smpi pkl 3 hehheee

babYpose said...

bagus dah mula belajar puasa, tapi nampak ngantuk sangat tu nanti jadi biasakan.... oh ada kedai rm2 dalam gambar barangnya besar-besar ...geram jugak tengok :)

eB said...

hik3... klakar tgk muka anis tuh... ;p
ps: area sentosa? kat mana tuh? sentosa umah el, tapi x pernah tgk pon. hu3

mamaarifakeem said...

Selamat berpuasa zura..
Waa lama jugk kakak anis bertahan... esok esok boleh la full tuu..
Rm2 mmg bestlah.. k.eina pun lama tak jln2 kedai cenggini..hui..

aine ainun said...

Selmat berpuasa,
Nafira n Family,
shopping tu terapi untuk org pompuan...hihi, walopun kedai 2hinggit, mmg syiok..hihi

Tihara said...

kedai RM2 tu kedai feveret akak juga..spnet rm20 pun boleh dapat banyak barang..hehe :)

Tihara said...

kedai RM2 tu kedai feveret akak juga..spnet rm20 pun boleh dapat banyak barang..hehe :)

norhidana miswan said...

kurma mmg wajib ada kan...akak pun suke kurma yufos tayoob tp thn nih akak beli jgn kurma majhood ke mahjood yg beso2 tuh... puas mkn..

perempuan kan, kalu dpt supink mmg dh cukup hepi... tp ko dik takkan tudung saji tuh rm2 murah bebeno hehehe...

Sura Mohd said...

kira dah bagus tu zura Anis dpt bertahan sampai kul 5.30..hehe kesian tengok muka ngantuk tu..
terapi shopping ni memang bestkan..hilang segala stress..brapa banyak borong tu zura?

hainom OKje said...

Kalau dah namanya budak zura mmg macam macam alasanlah hehe....Puas hati dia dapat berbuka tu agaknya...Lagi pun Anis ni kecik sangat lagi....
Okje pun suka gak layan mata kan kedai 2 henggit ni bestkan...Murahlah sangat tu kalau tudung saji besau tu pun dpt 2 henggit

eyeyou said...

sian tgk muka anis tu...tp da 5.30pm syg jugak tu...
tudung saji tu pon rege rm2? wahhh..mmg berbaloi..

Zasillah Ariffin said...

mmg seronok dpt masuk kedai 2 hinggit...hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...