Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, June 27, 2014

...Cuak!...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Jumaat.
Semoga kita semua mendapat keberkatannya. Amin~

dah petang baru sempat nak tulis n3. 
entah ape lah yang disibukkan sangat pon tak tahu lah.
hehehehehe

uolsss!! cuak x?? cuak x??
huhuhuhuhuhuhuhu.. takut sangat2! 
semalam dah bagi peringatan kat My Anis.
Jangan ikut orang yang tak kenal.
jangan naik kete orang lain selain dari kete tok sani(van sekolah dia)
jangan amik ape2 makanan dari orang yang kita tak kenal.

Ya Allah.. lindungilah Anak2 kami Ya Allah~
x tenteram rasa hati nih bila setiap hari ade saja kes2 culik nih.
Risaunyeee.. Hanya mampu berserah pada Allah sahaja. Mohon Allah lindungi anak2 kita walau di mana mereka berada. Amin.. huhuhuhu.

Cuak x?? untuk mereka yang suka makan nasi kandar..
lanjutan berita semalam.. kuar pulak berita ini hari ni.

Katanye.. KASKAS tu dari bunga popi.. di gunakan untuk menghasilkan candu, morfin dan heroin.. fulammaakkk.. seriau i membacanye!
i neh bukan penggemar nasi kandar dan segala jenis masakan mamak. tekak i lebih kepada makanan Chinese. tu pasal bila kuar citer nasi kandar nih, i tak berani nak komen. sbb x pernah rasa kedadahan itu. hehehe.

parah jugak yer sampai ade kes x boleh masuk universiti sebab gagal ujian air kencing selepas makan makanan berempah. kes berat jugak nih.
pihak berwajib harus buat penyiasatan berkenaan hal ini.Singapore pon dan haramkan penggunaan rempah dari pokok popi ini. 
Macam2 betol sekarang nih kan!

itu jer lah nak tulis hari nih. nak pergi merayap umah korang jap.
tatatititutuuuuuu.

Sekian.
  

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

15 comments:

Ayu Ayunie said...

risau sgt dgn anak-anak skrg ni. kes culik dan rompak makin menjadi-jadi skrg. org sanggup wat apa saja nak duit puye pasal. Ya Allah, selamatkanlah anak-anak kami, keluarga kami dari segala musibah.

ayu mmg giler nasi kandar. patutla makan nasi kandar je jadi lalok je. hehe..

sue zainun said...

Allahhh..takutnya tengok berita sekarang..subhanallah semoga anak2 kita semua terpelihara dari orang2 jahat ni..dok risau gak ni kat anak dara 2 orang kat Taska tu..

Zee Suhaini said...

ini yang zee tengah risau skang zura..dah la kejadian terbaru tu kat puchong..dekat sangat ngan area umah..pikir bulan puasa ni sekolah abis awal kol 5.30..time tu zee pon baru abis keje..amik anak dari sekolah dah tentu lewat skit..bimbang ni camaner nanti..moga dipermudahkan la urusan..

satu jer nak pesan..dalam bulan puasa ni kena lebih berhati-hati..biasa la, ramai nak cari duit raya cara senang dan segera..pengalaman tahun lepas hampir jadi mangsa ragut..sampai skang tringat..

SYANI said...

Memang macam2 hal sekarang.. Parents kena extra control anak2... Bahaya tu boleh datang bila2... Semoga kita semua dilindungi oleh Allah dari kejahatan manusia...

babYpose said...

Nauzubila..berita menakutkan ja yang keluar, nasi kandar berdadah pulak, sarapan tak da restoran lain yg boleh minum..yang murah la, duk pi juga la nasi kandar ni.. kena bagitau adik beradik, tapi biasa minum atau mkn roti canai ja.

Masya said...

ya allah menakutkan orang jer skrg ni kan... macam² hal.. rasanya plg baru kat bkt kapar ... moga allah lindungi ahli keluarga kt kan.

norhidana miswan said...

akak yg kadang risau bile tgk anak2 org main tepi2 jln, tanpa pengawasan org tua... kadang akak yg tkt kalu kene culik mak pak tak kisah anak2 langsung

alahai rasanyer thn bile ntah penah ada cite psl kas2 yg katanyer di haramkn, ni ada semula

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul lah Nafiira.. semakin menakutkan.. risau anak kita disekolah kan..

Selamat berpuasa Nafiira :)

::NureeN:: said...

itula kan...
kes culik makin menjadi2...
tu nureen plan thn dpn ellesya dh start sek nureen yg antar n jemput..
harapnya x la bz sgt nanti huhu

Sura Mohd said...

memang akak risau la zura dengar cerita benda2 camni..bab culik2 budak ni..seriau..Jauhkanlah daripada berlaku pada anak2 kita semua..nangis tak berlagu la..
nasi kandar ni akak suka jugak..tapi tak de la slalu makan..tapi memang betul..mesti mengantuk lepas makan..:)

eB said...

x tau la nak cakap camana zura... eB dah macam paranoid. shah tegur pn eB x kesah... biar la org tgk. eB akan jerit jugak kalo tgk anak2 doks ebok menggedik x kira tempat. tau2 dah jauh. hu3

umi alya said...

Ya Allah, seriaunya..

Tihara said...

risau sangat kes culik ni
ada yang kes orang laki umur 57 dah culik budak umur 9 tahun.
phidofelia ke apa ni
nauzubillah

siti alfakhishah aman said...

allahuakbar.. takut sangat ..

dengan keadaan sekarang yg kebanyakan bukan ibu ayah yang amik dari school kan..

mohon allah selamatkan anak2 kite kan semua..

hainom OKje said...

OKje semua pun bedal Zura hehe...
Yelah pihak yg berwajib kena pantau ni....tak pasal pasal orang ramai hayal nanti Zura hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...