Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, November 9, 2010

...Anak...




betul lah.. kalo dah jadik mama nih kena banyak2 bersabar.. macam2 cabaran nak besarkan anak nih.. kalo anak yang masih kecil.. kena jaga sepenuh masa.. tukar lampin..kena mandikan kena bangun malam2 untuk bancuh susu..dan macam2 lagi..

bila anak dah besar ni.. dugaan dia lain pesen plak.. bab penjagaan diri dia dah tak perlu penjagaan sepenuhnye.. kita just peratikan jek ape yang dia buat.. contoh.. makan dia dah pandai.. kita tengok2 kan jek..kang dia belasah makan tangan kiri plak..

tak perlu pakai lampin sepanjang masa.. hanya perlu temankan dia pergi toilet jek... TAPI!!! ade jugak cabaran bila anak dah besar nih!!! macam2 ragam dia buat.. kadang2 ai pon x terlayan kerenah anak dara ai yang sorang tuh..

citer malam tadi.. papa dia nak gi tempat keje kejap..nak pi amik duit ngan kawan dia.. pastu dia melalak sebab kena tinggal ngan papa dia.. seb baik dia x buat kuak lentang kat lantai depan rumah.. dah pernah buat dah skali tu~ abes kaki dia calar balar... aduhaiiii..

lepas papa dia dah tak nampak.. dia boleh sambung melalak kat tilam dia.. ai dah lah ngan pening2 lalat.. elokkk jek dia gi melalak.. tetiba keluar satu ayat dari mulut dia..

"papa tak cium pon Anis!!!" sambil sambung melalak.. aduhai~ ape korang nak cakap kalo anak cakap cam tuh... sedih pon ade jugak~ muahahahaha

itu baru kes pandai nak mengikut~ yang paling ai hilang sabar nak melayan.. bila dia keluarkan soklan berangkai dia.. fuh~ rasa nak tercabut otak nak menjawab.. ai bagi contoh situasi dia ek..

My anis: mama.. air anis mana??

mama: ade kat dapur nun haaa...

My anis: dapur mana???

mama : dapur rumah anis ler.. cuba tengok kat peti ais..

My anis : Peti ais mana???

mama: errgghhhhhhh!!! @#*&@

haaaaaa... kalo u all berbulu x nak menjawab.. fuh~ sabar banyak2!!! kalo ikutkan panas baran mama dia nih memang selalu kena marah.. tapi tu laaa... SABAR!! kalo ai dah tak lalu nak menjawab soklan dia.. last2 ai cakap..

"boleh x anis jangan tanya banyak soklan..mama penat lah nak jawab"

muahahahaha...kejam x~

ini lah anak dara kami yang x boleh berenggan ngan papa dia.. teman bermain dan teman bergaduh..

sekian.. kisah anak..

p/s: anak korang banyak ragam x??

9 comments:

mamaaerish@eb said...

tapi kalo x der sunyi kan?... ;p

chugie said...

nama pun anak papa kan? ekekek.. soalan berangkai yg buat kite hangin! tp.. tu lah penyeri idup kite kan?

Sharinginfoz said...

memang happy dengan karenah anak kan

Atia Adina said...

ha ah....bila dah besar ni....mcam2 ragam....penat gak nak layan....semua nak dengar cakap dia jer....dia jer yang betul....dah pandai memberontak lak tu

mahira oya said...

anak buah ada..mmg ragam & petah..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

boleh geng ngan nuha..tak terlayan dah mulut pot pet2..

GaDis CoMeL said...

anak ai memang banyak ragam kak oii, anak cacing lah katakan.. ramai pulak tu dalam perot ai nih..

mama qistina said...

wah tak sabar pulak nak dengar apa anak saya nak cakap nanti...jangan banyak mulut cam mama dia udahle...kikikik

RozSyah said...

lama betul xsinggah di sini..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...