Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, February 10, 2011

...Banggalah Jadik Rakyat Malaysia...

muehehe.. baca tajuk cam n3 patriotik jek bunyik nye kan~ tapi agak2 patriotik jugak laaa.. kadang2 kita x sedar yang kita nih bertuah kan~ sebab kita selalu berada di dalam keadaan selesa, maka itu yang buat kita leka..

semalam.. ai ade bersembang ngan cleanner kat opis ai ni.. dorang datang sekali seminggu.. ade 2 pompuan.. 1 Filipino dan 1 indon.. selalunye ai akan say hai2 jek kat dorang..jarang sgt bersembang.. tapi semalam..ai kat pantry nak bancuh milo.. dorang plak baru sampai dan masuk pantry untuk amik brg2 dorang..

skali akak yang indon tuh tanya ai.. lama ke cuti Chinese New Year?? ai pon jawab laaa.. isnin dah keje dah~ ai tanya dia balik..hari ni baru start keje ke?? dia kata x laaa... cuti 2 aja adik manis~ cuti 2 hari pon x boleh pergi mana2.. duduk dalam rumah aja~ ai tanya balik.. apsal x kuar gi mana2?? dia cakap.. x boleh adik~ kena duduk rumah ajaaa.. nak beli keropok kat depan rumah pon x boleh~ nak bercakap dengan jiran sebelah x boleh~ nak SEMBAHYANG pon x boleh~ errkkk... terkejut beruk ai dengar citer dia~

terus terpikir~ nape jadik cam tuh~ adakah mereka nih di tindas??? akak indon tu cakap lagi.. semua pekerja kat situ kurus2 sebab x de kehidupan.. nak mintak topup hp nak call anak kat kampung pon makan bulan baru leh topup.. kesian kan~ ai sedih sgt dengar citer dia.. kata nye x sabar nak balik indon.. x nak dah keje kat sini..

haaaa... ape kata korang~ kita kat malaysia nih kita bebas nak buat ape yang kita suka.. tapi dorang sanggup datang malaysia semata2 nak carik rezeki.. pastu dapat plak majikan yang x de hati perut.. kesian sgt~

harap negara kita akan terus aman damai hingga ke anak cucu cicit kita..

sekian.. n3 patriotik..

p/s: ape kata korang pasal hal nih???




9 comments:

mama qistina said...

tak tau nak kata ...hehehe...yang penting bangga jugak jadik orang m'sia ni...

chugie said...

kesiannye ngan org tu.. emm betul, kite harus bangga dan bersyukur jadi warga malaysia.. bebas tenang dan aman..

- GC - said...

kesiannya.. sampai macam tu sekali, macam jasad tanpa roh.

Zaidah said...

majikannyer orang mana....klu orang malaysia memang tak patut buat indon tu macam tu...memang seharusnyer kita bersyukur ngan negara kita....

mamaaedrean said...

betoi... harap2 g2 la kan?... nih pn dh takot sbb byk sgt kes pelik2... nauzubillah...

ab@h_Izz said...

tak semua majikan buat macam tu..& tak semua yang datang sini bersyukur....rambut sama hitam, hati lain2...

tetap bangga jadi rakyat m.sia yg tengok Msia menang bola mlm tadi..

aNiS tHe BumbleBee said...

we all pun terpaksa cari rezeki kt negara org.tekanan mental betul..huk!huk!

Zura said...

majikan dialah teruk...tp kesianlah cm tue...pape nti org ckp malaysia teruk...

pak long said...

salam...
majikan pesen apa ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...