Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, October 20, 2011

...Ber PERIBAHASA Dengan My Anis....


Anis~ Anis~ makin besar makin banyak plak cabaran jadik mama nih.. dulu dia wat soalan berangkai dia.. sampai mama naik tensen nak menjawab.. sekarang dia lebih bertanyakan kepada soklan yang dia x paham..

kalo dulu, soklan berangkai dia buat kita penat nak jawab.. tapi sekarang, soklan dah tak banyak sangat tapi soklan dia mencabar minda..kena berfikir .. so ai sekarang jadik part time cikgu kepada My anis..mueheheh.. kena lebih banyak pengetahuan dan kena bijak menggoreng..bukan goreng ikan ye korang~ No! NO! goreng ayat ye kawan2..muahahahaahha...

jom layan citer ai ngan My anis bersembang dalam kete.. masa tuh balik keje trus gi amik dorang kat rumah IBU dorang.. selalunye ai akan turun dari kete sambut dorang walaupon IBU dorang memang hantar dorang sampai ke kete.

nak di jadikkan citer.. semalam selipa keje ai putus.. dah lah park kete jauh dari opis.. terpaksa jalan kaki ayam dari opis ke kete.. dalam hujan plak tuh! makanye ai x dapat turun dari kete sambut dorang.. bila My anis naik kete dia tanya...

Anis : Nape mama x turun??

Ai : Selipa mama putus lah sayang..

Anis : Mana? mama?

Ai : tu bawah tu.. sambil tunjuk selipa putus..

Anis : abes tu mama balik opis macam mana??

Ai : Mama Jalan Kaki Ayam la.. dari opis sampai ke kete tau.. dah lah hujan.. sakit kaki mama pijak batu.. (bercerita bersungguh sambil buat muka kesian)

Anis: hah!! Ape mama cakap tadi?? KAKI AYAM??? (bertanya dengan memek muka penuh tanda tanya )

Ai : Ye lah.. KAKI AYAM laaa

Anis : Nape mama pakai KAKI AYAM?? (muka blur jek)

Ai : hah sudah!! abes lah~ (dalam hati)
kakak.. kalo orang jalan kaki x pakai selipa kita panggil KAKI AYAM..

Anis : OOOoooo.. mama kalo kita pakai selipa??

Ai : sudah~ nak goreng ape nih ( dalam hati )
kalo kita pakai selipa.. kita panggil KAKI ORANG.. (jawab dengan konfiden)

Anis : OOOooooo..

Ai : Selamatttttt ( dalam hati )

haaaaa.... selamat 1 keadaan di situ.. muehehehe.. so pada mama sekalian.. bersiapa sedia lah dengan ilmu penuh di dada dalam mendidik anak2 (untuk peringatan diri sendirik jugak) kalo nak menggoreng biar lah logik dek akal.. kalo x sendirik carik masalah.. sebab anak2 nih dia akan tanya sampailah dia paham.

so.. bersiap sedia k~

sekian.. citer pasal my anis..

p/s: anak korang cam ner??? suka bertanya x?? kadang2 soklan mereka kita sendirik x terjangka kan~

13 comments:

Nens Collection said...

hahaha...bersiap sedia..kene masuk tusyen menjawab soklan anak ni..kikiki

LYAfrina said...

HEHEHE...

lps ni kena bsedia utk soklan2 sterusnya...

smalah dgn asya... byk tnya.. kna ada kreativiti nk mjawab.. biar jwapan kt dpt mberi 1 pgajaran buat dia... kdg2 tnya soklan y x tcapai akal nk jawab.. tu y jd mati kutu... hehe

tp budak2 odwy nk explore.. n mgenal dunia... mmg byk ptanyaan..

eB ezrin said...

ha ha ha... ms jumper diam jerk orgnyer... :)

stellaizz said...

hik hik ha jwb lerrr kak......bdk2 skrg mmg mcm tu..ingin tahu ..selagi dia x tahu and x faham..selagi tu dia akan tanyer..sebab?kenapa?apa? hahahaha

Myra Jay said...

Hehee..

Mujuq idea mencurah, kalau tak hmmm abeslah :-)

wan habibah said...

hahahaha.. jawab...jwab

::NureeN:: said...

hahahhaa... gelak besar nureen baca n3 zura.. mcm2 kan soklan anak2 kita yg tak terduga.. mmg kena pjg akal la jgk kita sbg mak bapak diaorg ni ;)

Atia Adina said...

budak panjang akal ni

ct rahani said...

memang mencabar mindakan soalan2 dr anak2 nih.. kadang mati akal kite dibuatnya..

wahida said...

budak2 skang mmg cerdik...akan tanya sampai dia puas hati...

Salina@IbuAqil said...

Adoi!!!! Dlm demam2 ni gelak besor ina duk baca entry ni.. Dpt bygkn muka blur si anis.. Oh anis!! Bijak sggh dia..

eT said...

hahaha....mmg bagus anis...
tu maknanyer dia sentiasa nk tau...
byk lagi kaki kt luar tu...kaki sapu..kaki bangku..kakiiiiiii.....:p

Ibu Amani said...

hihi..kelakar lah anis ni...comel je dia tnay camtu :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...