Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, February 22, 2013

...Gotong Royong Di Pra Sekolah My Anis...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Jumaat yang penuh berkat.

Sejak My Anis dah masuk sekolah nih, terasa masa semakin terhad.
kena betol2 pandai uruskan masa.. hujung minggu haritu, Pra sekolah My Anis adakan XTVT gotong royong. sebagai ibu bapa murid, kena lah sertai kan.. bukan untuk anak orang lain pon. untuk keselesaan anak sendirik jugak.

masa perjumpaan ibu bapa awal tahun hari tu, cikgu Pra sekolah ade lah mengadu kat mesyuarat tuh, dia kata ibu bapa x bagi kerjasama bila nak adakan gotong royong.

masa My Anis bawa balik surat pemberitahuan pasal gotong royong tu.. ai dah pesan kat My hubby kena pergi.. kesian cikgu.. x de orang bagi sokongan untuk XTVT gotong royong kat sekolah..

tiba hari gotong royong tuh, Hari Ahad lepas.. My hubby pon pergi la sesorang.. ai kat rumah ngan anak2.. tak sampai setengah jam, My hubby call.. dia kata ramai yang bawa anak2 kecik n murid2 pra pon joint jugak gotong royong tuh.. pastu hubby suh siap2 nanti dia datang amik..
lerrrr... kena jugak! baru ingat nak ngelat..hahahahahahaha.

ikut ler ai ngan anak2.. tapi ai tak wat keje pon~ cukup lah gotong royong ngan Delisha jer kat kawasan sekolah tuh.. abes dia tawaf.. sama letih n berpeluh ngan orang wat keje gotong royong tuh~

Sek Keb Seksyen 19.
Pra sekolah My Anis dalam kawasan sekolah ini..
tap XTVT gotong royong tuh hanya dalam kawasan Pra sekolah sahaja..
tetiba rasa nak jadik cikgu jer..muehehehe

Kawasan Pra Sekolah My Anis..
dan ramai ibu bapa murid yang joint xtvt gotong royong ini.
berjaya lah kot xtvt kali ini.. dapat sokongan dari ibu bapa murid.

My hubby kena cat pagar sekolah..
tukar jadik kaler hijau epal.. cantek!

Yang baju hijau tuh Guru Besar Sek Keb Seksyen 19.
pon sertai jugak xtvt gotong royong ini.. respek habes!

Cikgu ngah susun botol kosong.. nak kitar semula.. 
kata cikgu nak hias pagar kat taman permainan..
baguskan.. Amalan Kitar Semula.

selain xtvt gotong royong, ade xtvt makan2.. banyak makanan yang di sediakan oleh pihak pra sekolah dan sumbangan dari ibu bapa pelajar..
meriah sekali.. hehehe

gambar selepas gotong royong x de.. sebab ai balik awal bersama2 askar prebet ai.. tapi yang pasti kawasan pra sekolah lapang sangat! lagi selesa untuk anak2 belajar..
itu jer lah sumbangan ibu bapa kepada sekolah.. nak bagi sumbangan kewangan tak mampu.. bagi jer lah sumbangan tenaga.. moga bermanfaat untuk anak2 kita..

sekian.. cerita xtvt gotong royong~

p/s: sekolah anak korang ade wat xtvt gotong royong tak?



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

izan mama mia said...

bagus ada gotong royong camni..sekolah dh cantik..anak2 pun selesa dan semanagt nak g sekolah

diana said...

tak pernah sekolah anak buat aktiviti gini..aktiviti makan angin je kerap sangt..hahaha

ShillaArif said...

Bagus kan join aktiviti macam ni, kira bagus tuk senaman jugak kan...

mamalieyna said...

Syok la gitu... dh lama tak merasa gotong royong :-)

mamalieyna said...

Syok la gitu... dh lama tak merasa gotong royong :-)

eB said...

mmg cantek skolahnyer... suker eB tgk :)

ct rahani said...

aktiviti yg bagus.. sklh aidil x de pulak aktiviti camnih.. tadikanya pun setakat umah teres gitu.. hehe..

Huda said...

bagusnye dpt join sama2 aktiviti sek anak kan :) leh kenal2 cikgu dia dan mak2 kawan2 dia..hehe

zarena heeney said...

amboi rajinnya...

~aYu~ said...

bagusnya aktiviti camni.. utk anak-anak kiter jugak kan..

maszmadi said...

wah, bestnyer gotong royong... dah lama x der aktiviti ni lepas abis sekolah...

pssst : kak ra, oven tu masa panaskan guna api atas bawah, masa masak guna api bawah jerk. masa masz buat kek tu ngan aisha, tingat jerk kat kak ra yang beli mixer tapi x guna tu kan... sebab masz xder mixer.. haha

ct cheery said...

xtvt yg bagus diamalkan tiap tahun

TeacherAzimah said...

Tahniah zura and hubby sbb sudi bg komitmen pd sekolah aak. Anda mmg hebat! Esok mesy pibg sek aak i, tp kat rumah ni semua org tgh tak sihat...xtauler dpt pi ke tidak

Papa Mifz said...

ramai juga yg terlibat yer...pasti sangat meriah suasana ketika itu kan...;)

eT said...

mesti sekolah tu ceria kan..kalo ramai mak pak mai tlg jap jek gtg ryg tu kan..

wahida said...

kahkah...konon ko nak ngelat ye nok...sekali kena pegi jugak...ekekek...lawak la ko ni...

Zura Zue said...

hehe..pasnie kena sertai ape jugak aktivit sekolah..

Aishah Jahirah said...

banyak sek2 yg dah stat wat gtg ryg beramai2....

Myra Jay said...

Bagus jugak aktiviti ni, mengeratkan silaturrahim.. :)

Kesian Zura tak sempat nak ngelat :D

Myra Jay said...

Bagus jugak aktiviti ni, mengeratkan silaturrahim.. :)

Kesian Zura tak sempat nak ngelat :D

::NureeN:: said...

zura bleh tambah kenalan lagi kan :)

Cho Zila said...

belum der lagiler xtvttu.. tapi mesyuarat pibg dah ada surat dah..
tapi seronok gakkan.. kenal ngan mak bapak kwn anak kitakan..

Aine Ainun said...

bagusnya...

dulu xde pon camni, myb skrg da berubahkan..
Cantikla Pra sekolah tu, berseri-seri sek Anis..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...