Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, February 5, 2013

...Nostalgia | Kenangan...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa semuaa..
pagi nih BZ plak.. sibuk nak settlekan hal bonus + letter..
Alhamdulillah.. ade rezeki anak2 tahun nih..syukur..

okeh pagi nih nak share sket pasal..pasal..
makanan ke minuman nih?? ke pencuci mulut..
erkkk.. abaikan~

ais krem malaysia..
Perisa anggur.. My hubby yang buatkan~ rajin kan My hubby~
tapi buat masa nih masih tersadai dlm peti ais sebab My delisha x sihat hari tu..
semua orang tidak dibenarkan makan or minum sejuk2..
tunggu musim panas nanti.. licin nih!

ingatkan dah x de orang jual plastik ais krem nih.. skali jumpa plak kat kedai jual barang2 plastik.. trus my hubby suh beli.. ahaks~ kalo nak harap kan ai.. memang x jadik ais krem.. plastik tinggal plastik jer laaaa.. hahahaha

masa kecik2 dulu selalu beli ais krem nih.. zaman ai dulu x mampu nak beli ais krem paddle pop bagai cam anak2 ai skrg.. duit banjer sekolah pon 50sen jer.. tapi bawa bekal makanan n air siap2 dari rumah.. so, duit 50 sen tu jer lah nak beli macam2 kan..hehehe

zaman ai dulu ais krem malaysia nih 10sen jer.. pastu ade macam2 perisa!!
ai palingggggg suka.. ais krem bubur kacang hijau n milo..
perrrghhh.. meleleh air liur di kala menulis n3 ini..
itu semua nostalgia kan~ kenangan indah!

sekian.. citer ais krem malaysia..

p/s: korang suka ais krem mesia perisa ape?? kongsi sket~

 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

17 comments:

SYANI said...

Suka perisa asam masin..

Myra Jay said...

Suka eskrem milo, takpun bubur kacang homemade ;)

azi said...

Nafira..
disiplin betul anak-anak zura ya..kalau anak2 akak, bila dah depan mata tu, memang habis cepat la aiskrim malaysia tu...he..he..tak kita la batuk ka..demam ka..:)

p/s akak kecik2 dulu suka perisa asam boi (org kedah panggil asam ko)

LiYa HaNiF :: said...

liya suka yg perisa bubur kacang.. ingt lagi bila mak masak bubur kacang hijau tu liya suka suruh mak buat ais krim.. sedap makan sejuk2...

izan mama mia said...

akak suker perasa bubur kacang..sedap :D
salam kenal

TeacherAzimah said...

paling sedap aiskrim perisa asam boi perghhhh best woooo

inazamri said...

akak suka perisa asam boi

Aishah Jahirah said...

teringat zaman dolu2...aiskrem ni mmg plhn utama la...murah j masa tu.skang mana dapt dah seposen kan.

.:: Mrs Z ::. said...

jiran kat rumah akak skrg ada jual eskrem ni lagi...20sen tapi panjang...eskrem dia sedap, org2 kat sini cakap dia buat dengan air suam, takdelah eskrem tu tak keras mcm ais ^_^

Daddy Ziyyad said...

saya suka aiskrim malaysia perisa milo ni...tuang air milo dlm plastik, simpan dlm freezer...sedappp

Papa Mifz said...

terasa lama sgt tak makan aiskrim malaysia tuh...huhu

maszmadi said...

kalu dulu kat kampung suka buat yang kacang merah ngan kacan ijau tu... sedapnyerrrrr

LYAfrina said...

dulu slalu gak buat...

tp lya suka jerut kelibi/cermai.. skarang mmg dh x jumpa dh aiskrim ni

mamalieyna said...

bestnye layan... mmg noltalgia eskem ni.. eina ada beli plastik ni gak, tp tak terbuat..haih~

Nens Collection said...

eskrim bubur kacang mmg menyelerakan..nyum2..teringin lah plok..hehe

Zura Zue said...

dulu ktorg pnah buat ais krim nie then tumpang kedai pakcik...

* nti bg alamat kat FB-zue tahir.. :)

::NureeN:: said...

dlu jarang buat, sbb abah x nak belikan plastik tue...
so jarang la mkn huhuu...
tgk jerr icecream m'sia ni teringat icecream strawberry kat CH...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...