Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, January 23, 2014

....Rezeki Allah | Ikan Besar!!...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis!!
Ceria2 selalu okeh~

Rezeki Allah nih datang dalam pelbagai bentuk kan!
kadang2 kita pon tak sangka kedatangan rezeki tuh.

Weken lepas, Adik ipar i tepon abang dia suh datang rumah amik ikan. katanye x habes nak makan dah ikan kat rumah dia. Adik ipar i tuh ngah sakan dengan hobi baru memancing. dia gi mancing kat kolam air masin. sekali rezeki dia dapat banyak ikan. 
tu yang dia pass sikit kat abg dia neh~

seperti biasa.. Cinta kena siang ikan.
sebab bini cinta x cukup tenaga nak buang sisik2 ikan tuh.
so, kita pass pada yang pakar.

sagat lagi bang!! sagat kuat2!!
*jadik pom pom girl sambil snap gambar.

haaaaa... besarkan ikan tuh!!
kata adik ipar i, tu ikan paling berat yg dia dapat masa gi mancing haitu.
dalam 3 kg. tengok lah saiznye kalo nk banding ngan kucing tuh.
kucing tuh besar tau.. bukan kucing kecik.. kiranya kucing remaja lah.. hahahahha.. ade ke? belasah je lah.

cer tengok ikan punya sisik yang cinta dh buang tuh. besar2 tau.
agak2 sebenar duit syiling 10 sen.

kemain menyibuk lagi kucing2 tuh. ini lah kucing2 dapur yang anak2 i selalu main.
gomok2 dah masing2. mana tak gomok nye. makan sedap2. kat umah i ajer, anak2 suh belikan makanan kucing. asal pergi giant belikan makanan kucing. 
sabor je lahhh.

Tadaaaaa... penuh sebesen~
Ohhh.. lupa nak bagitau.. adik kata ikan nih namanye ikan Senangin.
i memang x bape nak pakar bab2 nama ikan. kekeke.

Tengah pikir2.. ape yang boleh di masak dengan kepala ikan yang besar nih.
sepotong dr badan ikan nih i dah goreng dah.. sedappppp.. manis jer isinye.

sape ade idea nak masak ape, sila bagitau eh. mekasih~

sekian.. citer pasal ikan besar.




 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

15 comments:

mama lieyna said...

Besoonyee... kari kepala ikan sedp tuu....

Daddy Ziyyad said...

kalau saya,mmg la saya pass kat wife tugas siang menyiang ni...hihihih

umi alya said...

ha'aaaaa.. kepala ikan tu masak kari, pasti meletoppppp..

siti alfakhishah aman said...

kucing tinggal nak ngap isi kepala ikan tu.. em,, masak asam kari sedap x ye? alise pon xpndai jugak nama2 ikan ni.. huhuhu

Papa Mifz said...

alhamdulillah semoga terus murah rezeki yer...=)

::NureeN:: said...

slalu org buat gulai @ kari
buat masak lomak cili api pon sodap.. :P

Tihara said...

kalau saya, saya buat kari mamak tanpa santan..slurp2 :)

akubiomed said...

Kucing pun datang sebab bau ikan yang segar.

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah. Rezeki. Besar tu ikan. Blh masak kari kepala ikan, sup ikan, ikan masak stim ker ☺☺

maszmadi said...

alhamdulillah rezeki..

kak, masak kari kepala ikan la, pastu kuah dia leh wat cicah roti... sedapnyerrr

Aishah Jahirah said...

mak aih besaunye ikan...rezeki2
masak stim pun sedap kot ni...

Fifi Nadhrah said...

besarnye ikan.. rezeki!~

aine ainun said...

wah ikan frsh...
bestnya.... ;)

Ikan senangin sedaptau..;)
payah nk jumpa kt pasar

lizz said...

Hamboi kemai beso ikan..memang sedap tuh zura...memang kari la sedap ..tak pun sup sedao gak zura...

hainom OKje said...

Ohhh ikn senangin...mahal tu zura ikan tu...dapat ikan mmg best to nak menyiangnya tu....leceh, kalau hubby okje jangan harap le nak menyiang Zura....pegang ikan pun tak pernah....bab ni mmg dia tak pandai sungguh...
Karikan jer kepala tu Zura!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...