Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, November 3, 2014

...Mangga Asam Boi Yang Femes Itu | Mabelessss!!!....

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~
Salam Hari Isnin
Mulakan minggu ini dengan aura dan semangat yang positiff!!

ohhoiiiiiii... haini nak up n3 yang menjadik Viral sangat 2 minggu lepas.
penuh kat wall FB dengan gambar2 dia.
Oleh kerana dah terliur sangat!
Moh lah cubaaaaa.

Kebetulan stok Mangga pergi petik kat umah adik ipar kat Klang jer.
rezeki kami, x yah susah2 nak kena beli mangga. hehehehe

hahhh! sebakul buah mangga.
ini Cinta yang petik yer.
i malu nak petik.. sebab rumah adik ipar kan.
hahahahahaha.

Lepas cuci,Bekerjasama dengan Cinta potong buah mangga. hahaha
susah jugak yer nak potong buah nih cantek2. 
hahahahaha. suh jugak Cinta usaha sampai boleh potong panjang2 mangga tuh. nasib lah Cinta rajin nak melayan bini dia neh. :P
dapat lah sebesen besar Mangga siap potong.
cantek kan! cantek kan! kan!

Lepas potong cuci lagi sekali.
pastu toskan sampai kering air basuhan nye.

bahan2 lain..
serbuk asam boi dan cili.

i tak pakai asam boi bulat2 sebab pada logik pikiran i, nanti rasa asam boi tuh x rasa kat semua kepingan mangga tuh.. hahaha.
jadiknyeee.. i suh Cinta belikan serbuk asamboi yang sedap ini.
Cinta beli dengan penjual jambu. tau kan.. ade gerai yang jual jambu potong2 tu.
haaaa... i suh Cinta belikan serbuk asam boi tuh.
sedap wehhh serbuk asam boi neh!
tak caya korang bleh cuba beli.
1 paket = RM5.

haaaaa.. nampak x i taburkan serbuk asam boi tuh ke semua kepingan mangga.
buat layer2 lah.. susun sket mangga.. tabur gula dan serbuk asam boi tuh. pastu susun lagi mangga. tabur lagi gula dan serbuk asamboi. sampailah penuh bekas anda. hehehe

Siap!!! dapat lah jumlah bekas seperti dalam gambar di atas.
2 bekas tutup merah tu i  bagi kat adik ipar.
kiranye sebagai ucapan terima kasih lah atas stok buah mangga yang kami amik haitu.
yang bekas putih atas skali tuh i buat untuk anakda2 solehah.. x letak cili.
tapi dorang makan jugak yang mak dorang punye yang ade cili.
pastu komplen pedas.. pastu makan lagi.
sedap ler tu.. hahahahaha.

Masa pergi hantar Mangga untuk adik ipar. Cinta amik lagi stok mangga muda.
sebab i nak habeskan balance serbuk asam boi. hahaha
kiranye 2 kali buat jugak lah Mangga asamboi nih.
tapi memang sedap lah! puas hati buat sendirik.
boleh makan banyak2 kali. hehehehe

Korang dah cuba buat dah??

Sekian.. Kesah Mangga Asam boi.



 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

Mama Myja said...

Wah sedapnyer... terliur gak. Tapi tangah pantang. Nak makan pon xboleh.

Fiza Rahman said...

Kecur ailio. Tapi memang sedap sebab dah buat jugak. Kita tambah limau kasturi...sedap. Ni nak buat lagi ☺

umi alya said...

berkali2 dah akak buat tapi ubahsuai sikit, masuk cuka makan kasi rasa masam, selera sendiri, pandai2lah..

Kakzakie said...

Kakak dulu masak zaman kanak-kanak dah ada buat macam ini tau sebenarnya Zura. Sekali sekarang dah tua jumpa lagi sampai dah jadi viral sana-sini...

SYANI said...

Terjebak juga dengan jeruk ni.. Dah 2x buat.. Memang laris kat rumah tu.

εïзmummyHazaεïз said...

Kecur air liur. Hari tu za dah buat. Semalam beli nenas pulak. Balik keje hari ni nak buat nenas asam boi pulak :)

NzA said...

kecur tgkkn.....ish3x....xboleh jadi tgk je nie...blk nnti kena p cari jugak la....

Eliss Mie said...

Tgk dh kecur..member pun guna serbuk asamboi gak..sedap..bini dia buat..dia buat mai ofiz.. kak eliss blom buat lg sendiri..

Zee Suhaini said...

dah buat jugak sabtu lepas..makan yang baru2 sedap zura..kalo dah simpan sehari tu ada rasa gas skit..but sedap jer lagi cuma lembik skit..

Chekgu Azrine said...

tengok je pun dah kecuq air liur..alahai..sedapnya..saya nak repeat buat lagi la..hahahaha

norhidana miswan said...

antar sebekas kt akak lah ek tu banyak tuh hahahah

ko nih dik, akak boh asam boi serbuk asam boi biji pun aku bagi jgk... baru lawao dia nyer presentation

lenkali ko bg aiskrim soda, ranggup jd nyer mangga tuh tau... tak caya cube lah

siti alfakhishah aman said...

akak.. nak la sikit.. kite pakai jambu jek.. jadi lah.. ilang ngidam.. susah nak cari pelam..

LYAfrina said...

fenomena sekarang ni..belum terjerbak lagi.hehe

LYAfrina said...

fenomena sekarang ni..belum terjerbak lagi.hehe

Rinna said...

Wahh terbaik laa..

Akak tak buat mangga tapi tukar ke epal ijo.. pun sedap gak.. :)

Liza Yati said...

Aduh. kcur air liur Zura. Huhu... Jgn berulang jamban sudah. Haha

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

pergh...ni mmg tengah viral sekarang ni ..hihi famous betoi mangga asam boi ni :P

Daddy Ziyyad said...

meleleh air liur baca entry ni tau!!
hahaha

Daddy Ziyyad said...

meleleh air liur baca entry ni tau!!
hahaha

aLyNnZ said...

ya allah..sepanjang baca n3 nie..kexur air liuq..penuh jerk dlm mulut..dh terasa2 kesedapannyer..duhh..kena cuba nie..

Myra Jay said...

Buat sendiri lagi puas hati kan..

ct cheery said...

alamak..terliur plak nengok..hahaha

hainom OKje said...

Mmg tgh jadi viral la ni....Mangga tu masam ke manis Zura sebelum di buat gitu?

Zura nak tanya, lepas awak simpan dlm esbok tu mangga tu jadi lembik tak? Ke masih rangup lagi.
Setuju gak ngan awak Zura rasanya buh asam boi yg serbuk ni lagi menyengat masam dia yek hihi....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...