Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, October 15, 2010

...Bunga Siti Fatimah...


haaaa.. ini lah bunga siti fatimah yang ai nak mintak mak mertua ai beli kat mekah nanti.. harap2 dapat lah carik bunga nih yer Mak.. Sebab ramai yang kata bunga nih memang mujarab untuk di jadikan air selusuh bagi memudahkan proses bersalin..

bunga tu kita rendam dalam air sampai bunga tu kembang.. kan kita nampak kuncup jek bunga kat atas tu kan~ haaaa... rendam sampai dia kembang.. lepas tu angkat bunga tu.. jangan buang tau!! keringkan balik.. sangkut lah kat mana2 janji bunga tu kering balik.. pastu kita minum air rendaman tu... bunga tu ma ai kata boleh guna banyak kali..

adik perempuan ai a.k.a ibu ammar start minum air rendaman bunga tu di saat2 air ketuban dia dah pecah.. tapi ade kawan ai.. nak masuk 9 bulan dia dah start minum air rendaman bunga nih..

kata adik ai.. memang menjadik.. sekejap jek jalan dia dh terbuka.. dengan izin Allah jugak semua tu kan~ kita sebagai hamba Nya boleh berusaha...

nanti nak printkan gambar bunga siti fatimah nih kasi Mak mertua ai tengok.. kekeke.. senang sikit Mak mertua ai nak carik kat mekah nanti.. harap2 jumpa lah dengan bunga nih..amin~

sekian.. citer pasal bunga..

p/s: kak elis bolehlah mintak mak mertua kak elis belikan jugak.. mana tau nanti nak tambah anak kan~ muehehehe

16 comments:

mama qistina said...

masa pegnen ari tu ada yang sudi nak bagi pinjam..sebab dia kata bunga tu boleh pakai ulang ulang kan...tapi terus tak ambik sampai dah beranak..last-last husband pegi ngan member cari air selusuh kat umah ustazah

nur said...

usaha dan tawakkal kemudian serah pada NYA

ALL IN ONE

chugie said...

ooo ini lah die rupenye ye.. 1st time tengok!

e.l.i.s.s.m.i.e said...

ada jugak terdengar psl ni dan pernah nampak lah kat belog sapa ntah.

CiK QiQi said...

Huhu..rupe gitu ye bunga 2..
ilmu neh..hehehe
nnt 2k dri sndri xtau lak kan=)
Tq 4 sharing=)

aibaks said...

mek.. betui ka bunga ni mujarab?

shark said...

cam sedap jer nama bunga nie..
x tau plak kewujudan dia

Lia3003 said...

saya pun nak juga boleh?

tney said...

Baru tahu kewujudan bunga ni..
Klau ada nak jugak rasa.. ;)

Lady SharpShouter said...

wah, pers time tengok.mmg nama bunga ni macam tuh ke?

mahira oya said...

baru tau rupe bunga ini..

Zaidah said...

klu bleh minum airnyer masa nak bersalin...jangan minum awal2...nanti dah rasa nak bersalin tapi jlan tak bukak lagi..nanyer...

aNiS tHe BumbleBee said...

ooo..macam ni rupa bunga siti fatimah ni..baru tau...hehehee!

cintatehO said...

huhu npe sy xtau pn psl bunga ni??..eh xpe sy belum kawen lg, lum terlambat lg. info yg bgs ni...

bintangku said...

pernah dgr tp tak pernah guna sbb bendanya tak der... :P

fairuz n nani said...

eee...peliknye bentuk bunga tu..hehe..tp xpe, asalkan banyak khasiatnye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...