Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, October 12, 2010

...Kitar Semula Di Hujung Minggu + ABC...




Hujung minggu hari tu ai bersilat kat rumah.. kumpul mana2 yang patut nak hantar ke pusat kitar semula.. rasanye dah lama x hantar barang gi kitar semula.. paling banyak adalah plastik.. mana entah datangnye plastik2 tu.. muehehe.. buat2 tanya plak..

setelah hampir satu rumah di geledah.. berjaya jugak lah mengumpul semua barang2 untuk di hantar ke pusat kitar semula.. plastik jek 2 plastik besar.. kertas 1 platik besar.. botol2 plastik 1 plastik besar.. haaaa... nampak x umah ai nih banyak sampah..muahahaha.. lupa lah nak snap gambar2 sampah tu.. hubby ai cepat sgt masuk kan dalam bonet kete...

Pusat Kitar Semula Seksyen 17, Shah Alam... sape yang tak tahu kat mana??? alaaaa... depan stesen bas ekspress seksyen 17 tu jek..

keadaan pusat kitar semula nih sgt terjaga.. bersih lah pendek ceritanya!! kalo dulu.. tak banyak tong2 yang di sediakan.. so.. dorang campur2 mana2 barang yang boleh di campur.. tapi sekarang ni laaaaagiiii bagus..

banyak tong2 telah di tambah.. kalo dulu ade satu tong jek untuk kertas.. tapi sekarang ada 2 tong.. 1 untuk kotak2 dan 1 untuk kertas2 biasa...

dulu x de tong untuk plastik nih.. so kami campurkan dengan tong getah.. tapi sekrang dah ade tong untuk plastik...

tahniah dan syabas kepada pihak pengurusan yang telah berjaya menjaga pusat kitar semula nih...

hehehhe.. orang yang bertanggung jawab mencampak segala barang2 ke dalam tong masing2.. ai tukang amik gambar jek.. muahaha..

muka orang merajuk sebab mama dia amik gambar papa masa kat luar kete tadi.. muehehe.. jeles ngan papa dia..

kikiki.. time nih nak amik gambar papa.. tapi dia plak menyempit.. kes balas dendam ar neh~

lepas jek hantar barang2 gi pusat kitar semula.. kami pon terus melencong ke seksyen 2.. untuk santap..muehehe.. my hubby teringin nak makan ikan bakar kat sana.. pastu oder ABC Special.. ahahahaha..

muka orang riang gumbira sebab sudah kenyang.. tapi masih boleh makan ABC.. dasyat x kami?? kikiki.. makan nasi siap bertambah.. pastu makan lak ABC..

ini pon muka orang senang hati jugak nih~ kenyang sudah~ Mama kongsi ABC ngan anis jek.. sedappppp...

sekian.. xtvt hujung minggu..

10 comments:

bintangku said...

besarnya tmpt kitar semula.... hmm.... time2 panas, pekene abc mmg best!

Atia Adina said...

sedapnya ABC tu....

chugie said...

rajin betul ra n hubby kumpul brg and anta recycle ye.. sy ni, x buat2 lg amalan yg baik tu.. :D

bestnye pekena ABC kat sek 2, sy pun suke g sana makan ABC gak.. lain dr yg lain!

Ra, jaga kesihatan bebaik k.. moga kali ni berjalan dengan baik.. kalau boleh mintak ubat kuatkan kandungan.. + doa dan solat juga..

nur said...

bagusnya recycle.. go green

ALL IN ONE

aibaks said...

sedap plak tengok nafiraa pekene abc tuh.. eheh..nti nak ajak isteri gi pekene la.. nyum nyum..

fairuz n nani said...

waaahhh..satu family pakai purple..sweeett..^_^ hehe

abah_izz said...

tak sempat nk asing2 dah..terus buang sekaligus

teringin gak nak makan ABC koko seksyen 2,... kat BUBLE nyerr..

HaNTwO said...

hepinya tgk family akakk..ceronok sangat2...i like!!1 heheheh

mahira oya said...

wah nice la..kitar semula nya tmpt pn bole dikunjungi kan..bagus sgt!!

GaDis CoMeL said...

bagus btoi. rakyat malaysia yang pandai jaga alam sekitar.

alololo.. comel je anis tu majuk dgn papa dia.. nanti dah dapat adik, jeles dgn mama dia pulak.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...