Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, March 26, 2012

...Rumah Kami | Under Renovation...

Salam Hari Isnin..
cepatnye lah masa berlalu.. tahu2 dah tengah hari..
Blog belom bern3 lagi.. huhuhuhu..

Hari ini ai nak citer pasal Rumah Kami.. hehehe.. eksited plak..
sebenarnye proses tukar nama belom settle lagi..
tapi tuan punye rumah dh bagi kunci dulu.. sebab kami nak wat renovation sikit pada rumah..
baikkan tuan rumah kami tuh..
mungkin dia paham situasi kami.. yer laa.. kalo nak Reno rumah konfem amik masa sebulan dua jugak.. so, kami kena bayar 2 rumah..
bagi mengelakkan kan kena bayar 2 installment rumah.. tuan rumah izinkan kami reno rumah dulu...

tapi ai dah diskas dengan lawyer kami.. lawyer pon dah cakap.. semua proses yang penting2 dah settle.. so risiko x besar sgt.. mesti kena tanya lawyer dulu k~ mereka lebih tahu risiko yang ade..

Under renovation~

sebelom..

Selepas..jadik ttiang sudah~ Tiang kiri

Tiang Belah kanan..

tiang kiri dan kanan..

tiang nih gunanye untuk naikkan 1 tingkat lagi di bahagian atas dapur.. nanti bahagian belakang akan jadik cam rumah jiran ai yang warna kuning tuh.. lebih kurang cam tuh lah jadiknye.. muehehe..

harap2 cepat lah siap rumah kami nih~ amin!!!

sekian.. citer pasal Rumah Kami

52 comments:

Atia said...

ra....naikkan umah setingkat lagi atas dapur tu brp eh kosnya?mahal tak?ingat nak wat gak lah...heheheheh

Dhiaqiud said...

wah..dh renovate umah...bl naik umah t wat la mkn2 yer..org Gopeng nk melawat nih...hehehe..

eT said...

dh siap jemput ai tau..hehe

Salina@IbuAqil said...

uishhhhhh!!!
bestnya u..
ai lak yg excited sama u.. ;p

Ibu Amani said...

seronok kan dah ada umah sendirik :)

Eliss Mie said...

wah..dah tak sabar dah nak reno yer :) berapa kos tu ?

Qaseh Suhaida said...

dapur mmg kena bg luas skit baru seronok nak masak-masak betul tak.

Aine Ainun said...

Bestkan duk umah sendiri..

Kami merantau, x dpt dok umah sndiri..

ct rahani said...

wah x lama lg dh leh masuk rumah baru.. besh3!

ct rahani said...

oopps lupa lak.. zura ditag utk join contest nih..

http://ctrahani.blogspot.com/2012/03/share-and-win-jubah-hoodie-contest.html

jom join ramai2.. :)

YUN said...

bestnya da reno rumah sebelum masuk.. bukan senang nak cari owner yang tak berkira ni

SYANI said...

Rumah kita sama paten la.. Berapa kos reno? Saya hari tu cuma extend dapur je.. nak naik atas tak cukup bajet lak.

Fieza79 said...

wahh best nya..mesti dh tak saba2 kan..baik nya tuan umah..memahami kan..

kami pun bli rumah atas orang gak...bt renovation siap2 baru pindah masuk..sng kan cmtu...

MRS. K said...

sonok dok umah sendiri... tapi i dah sewakan umah, malas berulang pi keje jauh skit huhu

apak cikidong said...

tahniah.. rumah barooo!

wahida said...

nnt dah siap duk umah baru, jgn lupa panggil aku kalau ada buat housewarming tau...hehe...

Munnafendy said...

Alhmdulillah murah rezeki akak sekeluarga =)

Cho Zila said...

mesti dah tak sabar2kan.. bestnyer rumah besar gitu...

::NureeN:: said...

x sabar nk tgk umah ni siap nanti :)

Salmiza said...

owhhh bestnya dah ada rumah sndr kan...
Bila la rezeki kite plk ye...

LYAfrina said...

zura... lya doakan smua bjln lancar.
sronoklah dh ada rmh sndiri.. lps ni lg sronok nk deko2..

TeacherAzimah said...

wahhh mesti akak feel excited jer kan hehe...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

reno ni kan $$ mengalir laju jer..
lely wat sket2 pn dh lebih 15k, itu nk bg sewa aje.. kl nk duk seniri lgla.. ;-p
adesss..

nnti apdet lg yer psl reno tu, leh share².. umah lely dh ada penyewa..

Aishah Jahirah said...

bape banyak abeh kat renovate ni....baik betul tuan umah bg kunci untuk renovate siap2...lepas dah setel suma boleh dok terus ja.

faiz fakhirin said...

bleh beraya rumah baru tahun nih...hehehe

eB ezrin said...

eB nk bli umah len gaks la... yg bsr skit. umah skang nih sempit sgt. cian bebudak tuh ssh nk men lari2...
tau x? :(

|| NaFiRaa || said...

Kak Ad..
urrmmm.. boleh tahan jugak laaa... yang penting kena tanya harga drp byk kontraktor.. yang Raa punye reno neh abes 30k ++ jugak..hehehe

|| NaFiRaa || said...

Dhiaqiud...
insyaAllah.. nanti datang yer~

|| NaFiRaa || said...

eT...
InsyaAllah~ lagi pon rumah kita dekat jek kan~

|| NaFiRaa || said...

Ina..
kan! zura dah terlebih eksited dah nih~

|| NaFiRaa || said...

Ibu Amani...
Seronok sangat~ inilah hasil usaha kami bersama yang paling besar! syukur alhamdulillah~

|| NaFiRaa || said...

Eliss Mie..
haah~ nak cut kos untuk sewa rumah..kikiki.. lebih dari 30k jugak.. kekeke

|| NaFiRaa || said...

Qaseh Suhaida..
haah~ baru semangat nak bersilat kat dapurkan!

|| NaFiRaa || said...

Aine Ainun...
alhamdulillah.. belom duduk lagi..

kami pon merantau jugak.. :)

|| NaFiRaa || said...

ct rahani..
hehehe.. tak sabar jugak nie~

|| NaFiRaa || said...

Yun...
haah.. kiranye rezeki kami.. tuan rumah memang sgt2 x berkira~

|| NaFiRaa || said...

Syani...
ye ke sama.. saya tengok kawasan umah syani besarrrr sangat.. cam conner lot jek.. rumah kami tuh kecik jek~ kos reno tu lebih dari 30k jugak.. hehehe

|| NaFiRaa || said...

Fieza...
haah.. reno siap2 baru masuk.. kalo x nanti nak kena pindah2 barang plak.. banyak keje plak jadiknye~

|| NaFiRaa || said...

MRS.K...
kan~ kalo boleh nak gi keje depan rumah jek..penat lah drive jauh2.. ai pon ngah carik peluang keje baru jugak nih.. carik keje yg dekat ngan rumah..kiki

|| NaFiRaa || said...

Apak..
Mekasih~ hehehe

|| NaFiRaa || said...

Wahida...
insyaAllah.. kalo aku panggil ko jangan x datang plak..muahahaha

|| NaFiRaa || said...

Munna..
Amin! Amin! Aminnnnnnnn!

|| NaFiRaa || said...

Chi Zila...
haah.. tak sabar dah nih~ x de lah besar sgt sis~ sempit jek rumah nih sebenarnya..

|| NaFiRaa || said...

NureeN...
hehehe...SAMA!! x sabar jugak nak tunggu siap!

|| NaFiRaa || said...

Salmiza...
InsyaAllah... yang penting kena tanam azam nak beli rumah k~ bila ade niat.. Allah Pasti tolong kita..~

|| NaFiRaa || said...

Lya..
Amin~ Mekasih Lya..
Nak deko2 pon kena ade bajet..kekeke..

|| NaFiRaa || said...

TeacherAzimah...
excited sgt3!! kekekeke

|| NaFiRaa || said...

Lely...
haah~ lajuuuuu~ ribu riban kuar laju jek!! fenen jap rasa..kekekeke

|| NaFiRaa || said...

Aishah Jahirah...
lebih dari 30k jugak.. haah.. tuan rumah memang x berkira orangnye~

|| NaFiRaa || said...

Faiz fakhirin..
insyaAllah.. amin!!

|| NaFiRaa || said...

eB...
eB nak carik rumah yang cam ner yer?? area mana?? cuba carik dalam mudah.com.. zura dulu selesa mencarik kat mudah.com tuh~

..::..aRe-Na..::.. said...

salam..waa...behnyerr..x lama dh tuh
leh masuk umah baru....smg sume
dpermudahkan yer...amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...