Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, May 9, 2012

...Alhamdulillah.. Sembuh dah mulut Delisha...


Salam semua..
Dah makan ke?
Ai malas nak turun makan.. sebab tak tahu nak makan ape..
kalo lapar jap lagi Ai bancuh Milo jek..


Petang nih ai nak share sesuatu dengan korang..
mungkin berguna jugak untuk korang nanti..


Ingat Lagi x N3 pasal mulut Delisha luka sebab terhantuk kat grill pintu rumah ibu dia.. 
kalo x ingat sila baca kat SINI


Ni Gambar mulut Delisha hari tu..
itu yang kat bahagian luar jek..
ade lagi kat bahagian dalam mulut.. dekat dengan gigi dia..
mungkin luka tuh sebab berlaga dengan gigi kot..


Masa balik kampung tempoh hari mulut Delisha x ok lagi..
memang merengek jek dia..
takmo main.. asik merengek dan menangis jek..
lagi susah ati bila dia minum susu pastu nangis.. pastu trus x mo minum susu..
masa tu ai rasa cam nak nangis jek..
tak sampai hati tengok dia x mo minum susu.. Kesian sangat...
sob sob sob..


Masa keluar gi Dungun.. ingat nak gi klinik dah..
pastu teringatkan ade satu krim untuk mulut/bibir pecah..
Trus gi Watson beli..




Vaseline.. Petroleum Jelly
nekad sapu krim nih kat Delisha..
dan dia pon selesa jek bila di sapu ngan Vaseline..
lepas sapu gel nih.. trus minum susu ko!!
Alhamdulillah.. Lega sangat hati..


lepas tuh ai memang x tinggal gel nih..
ke dapur bawak.. ke depan bawak..
sambil2 tengok delisha main.. ai akan sapukan gel nih...
Alhamdulillah sangat.. berkesan.. 2 Hari jek terus ok luka bahagian luar..
bahagian dalam susah sikit nak letak.. kena berferang dulu..


bukan setakat bibir anak jek sembuh..
bibir mamanye pon bertambah gojes.. 
sebabnye.. setiap kali sapu gel nih kat bibir Delisha.. lebih2 kat jari ai..
terus sapu kat bibir ai.. 
X baik membazirkan~ dan hasilnye..
BIbir ai sungguh lembut..


oleh kerana sangat berpuas ati dengan gel Vaseline nih..
My hubby pon tumpang pakai jugak bila bini dia tunjuk2 bibirnye yang gojes tuh..
trus tak puas ati.. My hubby pon nak bibir cantek jugak tuh..




Dan dan pergi Watson sekali lagi..
beli lagi sebotol..muahahahahaha..
RM4.50 jek pon..
tapi hasilnye sangat puas ati..


Mulut Delisha sembuh dengan gel Vaseline nih laa..
so, pada sape yang ade masalah bibir pecah..
try lah sapu gel nih..
mana tau serasi jugak dengan korang..
selamat mencuba!


sekian.. 





17 comments:

Masya said...

alhamdulillah.. oklah tu... x perasan ade jual kat watson.. tq for info...

ct rahani said...

murah je kan.. klu ader masalah camnih leh la cuba jugak.. my aqeef lak lunch td bbsitter bitau ader putih2 lam mulutnya.. asal makan je nak nangis.. balik keje nti baru nk bwak dia gi klinik..

Fieza79 said...

mujur cpt sembuh sapu tu je..bagus info ni nti mana tau kejadian yg sma dpt fieza manfaat kan..

Salmiza said...

kite x penah pakai tp selalu jgk tgk kawan2 pkai ni...

Sharidawati Shahrudin said...

alhamdulillah dah sembuh ye.. be a strong baby ye dear .....

Qaseh Suhaida said...

hmmm info yg bagus ni.tq nak try jugak la manalah tau dpt bibir seksi lagi mungil

ainnoraini said...

Alaaa..ciannye diaa...
Tapi nnpk comey jer..seksi lagi..

Marya Yusof said...

As salam Zura,

First of all, nak wish birthday to your lil' princess Delisha Tasnim! Sedap namanya... Aritu drop by tp xsempat nak komen, so... Happy belated birthday Delisha... Semoha diberkati umur, diberkati rezeki & menjadi anak yg solehah!

Auntie dgr on ur first year dah dpt kepandaian baru- panjat tangga ye...hehehe... Zura, Marya takde tips but Iman dulu ms 7 bulan mmg sgt terror panjat memanjat ni lg2 panjat tangga...hehehe... tp kitorg tak psg pun grill takut nnt die pjt pulak grill tu...huhuhuu budak lelaki kan... lasaknye lebih sikit... Kena jaga2 jelah...

Eh, vaselin tu mmg bagus...petroleum jelly, kalau melecet sb drypers pun bagus tau, Zura! Bertambah gojeslah u lepas ni ye, bibir berkilau-kilauan...hehee...

Tp Iman suka minyak gamat...hahahaha :)))

Izan Ishak said...

vaseline ni mmg bagus. zaman dedulu masa belajar ada juga simpan ni. tapi dah beranak pinak ni tak teringat plak nak beli.

nampaknya kena cari satu ni sbb bibir pun tgh kering je ni...

Munnafendy said...

dlu sy mmg pakai ni..tp pindah umah, lesap tak tau kat mana... =.=*

Nens Collection said...

BARU JE KEHILANGAN LIP BALM,CARI VESELIN LA PASNI..IGT TERGIDA NGN LIPS GLOSS COSWAY HERGE 38YA..X JADI LA..BAIK BELI VESELIN NI..HEHE

eT said...

selalu org letak myk jek kan...
leh tukar kaedah pasni...hehe

Atia Adina said...

selalunya kak ad tak letak apa pun...dia ok sendiri

Papa Mifz said...

semoga mulut Delisha sembuh secepat mungkin...amin..

Anamarza said...

saya pernah pakai ni, sebab bibir selalu kering, mmg berkesan :)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

alhamdulillah... (^___^)

Zura said...

betul..sy boleh pakai versaline nie je...dan masih pakai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...