Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, October 30, 2012

...Ceritera Raya Korban | Hidangan Raya...

Salam Hari Selasa semua..
moga korang semua sentiasa ceria..

semalam ai menyambung cuti.. hahaha..
ade teman yang komen tanya ai masih bercuti ke??
sepatutnya semalam ai dah start keje.. TAPI!!
KAMI telah bergelumang dengan kesesakan di lebuhraya masa OTW balik shah alam hari Ahad tuh.. gerak dari Ganu pukul 5.30 petang Ahad.. selamat sampai di Shah Alam dekat2 pukul 3 pagi dah.. haaaaa! camner nak bangun pagi gi keje..
kepala dah ting tong!

sudahnye.. ai menyambung cuti jer..muahahahaha..
korang tak terperangkap jem ke balik raya hari tuh??
nasib lah KAMI gerak balik malam.. anak2 semua terbongkang tido lepas abes minum susu.. kalo lah balik di siang hari.. mau berferang ngan Delisha dalam kete tuh.. dah lah Delisha tak bape sihat sangat.. asik nak meragam jer..

eh! eh! terpanjang plak cerita pasal jem..hahaha.. Emo punya pasal..
muahaha.. okeh.. sambung citer raya korban plak..
tahun nih raya korban kat rumah My Ma.. semua adik beradik ade kat rumah.. 4 beradik jer pon.. keh keh keh.. Nens pon raya kat rumah My Ma jugak.. so memang meriah.. cuma.. tetap x de gambar 1 famili penuh kan nens! susah lah nak kumpul semua ahli.. dengan Delisha yang asik meragam jer hari tuh.. sudahnye.. x de jugak gambar ramai2..

kalo beraya rumah My Ma.. hidangan wajib di pagi raya adalaah!

Nasi Minyak! mesti ade..
anak2 mesti request masak nasi minyak tersedap di alam semesta nih..muehehehe..
Zoom sket.. kasi terliur..

Nasi minyak.. masih terbau wangi nasi minyak neh.. 
huhuhu.. sendirik yang terliur..:P

Gulai Ayam a.k.a Kari Ayam..

Acar kobis + timun + carrot..

Sambal My Ma yang meletops!!
sedappp sangat!

makan berkali2 sampai petang.. keh keh keh.. bukan selalu dapat makan masakan Ma kan~ kalo tiap2 bulan raya.. konfem anak2 Ma gemuks2..hahahaha

ohhh.. dah panjang lebar dah ai membebel.. ingat nak letak skali citer pasal lembu Aqiqah Delisha.. esok lah sambung.. keh keh keh..

sekian.. citer pasal hidangan raya..

p/s: korang masak ape di pagi raya??


Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

19 comments:

SYANI said...

Sedapnya nasi minyak tu... Kat rumah MIL pun masak nasi minyak masa raya korban hari tu..

Myra Jay said...

Ramai yang tersangkut dalam kesesakan hari Ahad lepas kan :)

Juadah raya yang superb :D

~aYu~ said...

MIL masak nasi beriani, mak sendiri lak masak nasi himpit.. sukanya sbb umah dkt2 leh rasa dua2.. hehe..
pastu blk kmpung Johor, balik je mmg jem dari Pedas sampai Nilai... bosan..

Eliss Mie said...

ma kak eliss buat nasi putih ngan gulai ayam jer, mertua buat nasi dagang terbaik di paka.hahahaha

Atia Adina said...

hidangan adalah lebih kurang sama ngan yang mertua kak ad buat

eyndayusoff said...

Sedapnyaaaa....

Zura said...

seronok kan sume ade..mcm sy pun sume adik beradik ade sbb abah blm sihat sgt..ada alasan lah drg raya kat sini..hikhikhik...

Masya said...

banyaknya menu.. kami pun banayk sampai tak teramik gambar hihihihihi

Daddy Ziyyad said...

Fuhhhhhhh! Hampir 10 jam dari Tganu ke Shah Alam! teruk betul jem..

Memang saya biasa baca/dengar, kalau di pantai timur, hari raya ramai yg buat nasi minyak..hehehehe..unik tu...

zaidah said...

banyak jugak memasak sebab sediakan untuk orang yang melapah lembu qurban....

ct rahani said...

nampak pun dh tau memang betul2 sedap nih zura.. windu nk makan nasi minyak ganu.. huhu..

inazamri said...

mmg jem gile la ritu kan.akak pun sama.menu raya tu sedap2.

ainnoraini said...

nasi minyak..mmg kesukaan kami sekeluarga jugak tuu...

mamalieyna said...

balik ke sini tak sempat merasa jem sbb balik awal, hari sabtu..lega~

waa nikmatnye.... hidangan MIL eina, menu biasa di hari raya... tp memang makan sampai nak pengsan lah..dgn sup tulangnya..meletups..hee~

Izan Ishak said...

sedap n nikmatnya nasi minyak itu!

utk pagi raya MIL dah masak nasi dagang dgn kari ayam. biras plak masak ketupat n rendang... makan sampai nak pengsan jugak~

Nens Collection said...

aduss br leh komen..aku pon sampai 3 jam amek masa..depan blakang jem kan..sape cheneh baru pasan bakul susu ammar tggl..haishh nyamyuk sungguh..naseb ammar tdo..nyusahan potong jem semata2 kejor cari susu..naseb dan..huhu

::NureeN:: said...

perghhh...
lapaq nih, x lunch lg...

Sharidawati Shahrudin said...

sha masak soto nasi impit..... btw kari ayam awak nampak nyummyyyy hihi

Aishah Jahirah said...

makan2...sedapnya...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...