Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, October 5, 2012

...Kebaikkan Berumah 2 tingkat....

Salam Hari Jumaat semua..
Penghulu segala hari.. dan malam tadi adalah malam Jumaat~ eh!
moga kita semua mendapat keberkatannye..

citer malam tadi.. malam Jumaat~ muehehe
tapi malangnye My Hubby keje malam..okeh! melalut dah! abaikan~

sebenarnya ai sekarang tengah control makan..
berat dah naik.. naik.. tak turun2 lepas raya haitu.. naik risau plak..
so, ai pon amik langkah berjaga2.. kawal makan jer pon..

nak di jadikkan cerita.. malam tadi.. lepas tidokan anak2 kat bilik..
bilik tido rumah kami semua kat tingkat atas.. perut ai menyanyi2 ko!
lagunye.. mintak makan!

haih! dah tuan badan nak diet.. dia mintak makan plak malam2 nih..
makanan kat dapur mmg banyak..
roti ade.. coklat ade.. biskut raya pon banyak lagi..
tapi oleh kerana tuan punye badan malas nak menapak turun bawah..
makanye selamat lah diet ai semalam..hahahaha

curik gambar kat google..

ade jugak kebaikkan rumah 2 tingkat nih..
kalo tido kat bawah.. mau ai gi sebat coklat kat dapur dah semalam..
sudahnye.. ai minum air masak lam bakul susu anak ai jer..
pastu cepat2 tido.. hahahaha..
selamattttt~

haaaaa... hebat tak alasan orang malas!
hahahaha..

sekian.. 


Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

Mummy Chubby said...

xpun amalkan la turun naik tangga tuh..mummy tgh berangan nak 'puasa' nasi. tap xtau ntah jadi ke x..nafsu mkn melampau2 skang.senang hati kan..hihihiii

ct rahani said...

alaan yg baik.. sy yg umah x bertangga ni pun klu perut keroncong tgh malam mmg x layan.. baik layan tido lg besh.. hahaha..

SYANI said...

Penat turun naik tangga kalau rumah 2 tingkat ni kan.. tapi fikirkan sebagai exercise je la..

SYANI said...

Penat turun naik tangga kalau rumah 2 tingkat ni kan.. tapi fikirkan sebagai exercise je la..

ct cheery said...

haha..alasan terbaek!!!leh kurus ni mcm ni..

wahida said...

ko sama mcm aku...aku kalau dah ada kat bwh, nak naik atas nak amek brg tertinggal ke apa, mmg malas...gigih aku suruh si abang yg gi amek...kehkeh...

Eliss Mie said...

tetiba perut rasa lapar baca entry ni boleh? hahahahahahaha..gila la :p

Mrs. Norrie said...

seronok jugak umah dua tingkat, boleh exercise turun naik tangga...

eB said...

ha3... tapi dolo ms kat ipoh, eB trn nek gaks, x lalu la prot bunyik2... nanti muntah :(

aNiS tHe BumbleBee said...

kihkih!betul..betul..anis balik msia ni pun umah 2tingkat.harap2 senangla nk beranak besok dah hari2 eksesais naik turun tangga.huekeke!


p/s:tp dok pikir2 dlm pantang besok,hazab jugak eh nk turun naik tangga.isk!

maszmadi said...

ok ler tu, leh teruskan diet la lepas ni... hehe

Aishah Jahirah said...

selamat diet...nak kemas rumah 2 tingkat penat jugakkan,kira exercise jugak tu..;)

Cho Zila said...

memang sangat baguih... dhler rumahpun jadi lebih banyak ruang.. dapat kurangkan berat badan.. nak mengemas satu hal.. turun naik tanggapun dah exercise.. malaih nak ambik makananpun boleh jadi diet.. ehm... kesian akak yang rumah setingkatni...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nafiraa...Tp klu dah lapar sgt..sampai nk muntah,trpaksa turun gak :D

inazamri said...

hahahah mmg tergelak dgn alasan org malas.tp bagus la kan dah naik atas mmg malas la nk turun bwh..bagus utk body tu.

ainnoraini said...

naik tangga turun tangga pun satu exercise jugak tuu...

Marya Yusof said...

As salam Zura,

Arini baru sempat baca...semalam komen kat Fb tak baca pun lagi.... hehee... Lepas ni klau ade rezeki kami nak beli rumah setingkat je...malas betul kalau dah naik nak turun bwh... mesti suruh menyuruh hahaha ;D Tp yg best tu kalau sepah kat atas, kat bwh xlah bersepah sgt sbnya... TV kat atas pun ade... sepah satu tmpt jelah lepak2 smbil tgk TV...eh, phm ke? Marya pun xphm..ngeee...

mamalieyna said...

hahaha... baeek punya alasan utk berdiet, mmg bagus umah 2 tingkat..ihiks..

eT said...

turun naik tangga leh xcercise...ahaks

Atia Adina said...

ra...rumah 2 tingkat....trn naik trn naik...leh kurus jugak kan?

Myra Jay said...

Hheeee, ok jugak :)

Ingatkan baca tajuk zura nak habaq exercise naik turun tangga selalu, ni yg jeles :D Rupanya posa makan... :D

Zura said...

kalau dh ade kat atas nk turun bawah pun malas...

Masya said...

boleh pulak mcm tu yer hahahhaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...