Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, September 5, 2014

...Anakda Delisha Tidak Sihat...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Jumaat.
Penghulu segala hari. Moga kita semua mendapat keberkatan nya.. Amin~

My Delisha..
Anak Solehah.. Anak yang Manis.. 

Pagi2 tadi bawa dia pergi klinik lagi sekali.
Ahad haitu dah pergi klinik. sebab selsema jer.
pagi nih pergi sebab demam on off.. Selsema.. Batuk dan nafasnye sedikit berat.
Anakda Delisha nih dia sensitif sket.. kalo demam selsema.. nafasnye cepat terganggu. pernah kena amik nab sebab nafas dia laju.

malam tadi asik batuk2 sampai x leh tido lena.
so, pagi nih bawa dia gi klinik lagi sekali.
Alhamdulillah.. doc cakap paru2 dia x de bunyi, x perlu amik nab.
cuma doc tukar ubat batuk lain saja.

lagi satu peel anakda solehah nih.
dia amat liat makan ubat. selagi mamanye x menjerit.. selagi tuh lah dia akan reka macam2 alasan.. bila nak suap jer ubat, tetiba..
gatal perut..
gatal kaki..
ubat bau x sedap.. nak ubat lain.
aduhaiii..tapi bila mamanye menjerit.. eh. elok jer makan ubat terus.
mana x geramnye. sabor jer lah.

Harap2 mau lah dia makan ubat kat rumah ibu dia..
Ibu dia x de plak komplen dia susah makan ubat.
cuma kalo dengan mamanye jer dia banyak songeh sket bila nak makan ubat.

Sekian... kesah anakda solehah~

P/s: Doakan Delisha cepat sembuh yer.. tq.




 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

17 comments:

babYpose said...

delisha memang manis orangnya, pandai dia cari alasan, akhir makan juga tu syukur. minum air banyak, moga cepat sembuh, aunty doakan.

Sura Mohd said...

ala cianya..pandai ya bagi alasan..biasanya anak2 kalau kat rumah pengasuh mesti senang nak makan ubat ..tp kalau rumah sendiri..macam2 gaya nk mujuk..
moga cepat sembuh ya sayang..:)

shark said...

aku keje PJ p1wimax..building Greenpacket tepi highway tu..hehe

dekat la kite..jom set time pahtu kite jumpe kat sana hehe :)

maszmadi muhamad said...

moga cepat sembuh ye delisha.....

Kakzakie said...

Anak dgn mama sendiri mestilah manjanya lebih sikit Zura.

Makan ubat ye sayang, supaya cepat sembuh & hati mama pun senang..

hainom OKje said...

Nak membesarkan budak kecik ginilah Zura....kejap sakit, kejap demam...Maknya pun jadi separuh demamkan kalau anak susah nak makan ubat hehe...
Budak budak ni agaknya nak tengok kita jerit dulu baru mereka dengar cakap kot zura sama jer anak okje ni...
Moga Delisha cepat sembuh... barulah mama boleh tido nyenyak

umi alya said...

Demam2pn tetap comel n bergaya gitu

siti alfakhishah aman said...

sama macam kite jugak.. takut makan ubat.. grrr

semoga cepat sembuh delisha..

ct cheery said...

haiih..macam macam pe'el ek delisha ni..budak nak cerdik gitulah.moga cepat sembuh delisha!!cian mama,wisau!

Fizalinolie said...

Lama x singgah di blog Zura. Top2 tahu Delisha tak sihat. Aunty doakan semoga Delisha cepat sembuh yer :).

NzA said...

kesiannya..moga cpt sembuh...rajin2 makan ubat ye delisha.

Crumbs Kinrara said...

Assalam,

saya Cik Liyana dari Crumbs Bandar Kinrara. Ingin memaklumkan bahawa kami akan mengadakan program cuti sekolah pada 17hb & 18hb Sept 2014 yang akan datang ini.

Sila lihat di lampiran flyer untuk program ini.

Makanan tengah hari akan disediakan beserta yogurt PERCUMA :)

RM90 untuk satu hari. Promosi RM150 untuk 2 hari.

Sila hubungi saya di talian 018-968 4050 untuk pertanyaan lanjut. Tarikh akhir untuk pendaftaran adalah 12hb Sept 2014.

norhidana miswan said...

alahai sian tgk muke dia.... moga cpt sihat ye delisha syg

εïзmummyHazaεïз said...

musim ni zura... kesian anak.. ngan mak sekali :) delisha cepat sihat ye..

LYAfrina said...

moga delisha cepat sembuh ye

Bunda a.k.a KN said...

Samalah..lebih kurang macam zarif...tapi zarif senang makan ubat..cuma bab bangun tido n nak mandi payah sangat...

Macam2 alasan...dah jam 1 2 pm pun alasan mengantuk lagi..puas dah bagi can...take 5..take 10..tak jalan jugak...mak nora pun angkat lah..

Baru terhegeh2...air mata berlinang...sabo jer lah...(memang banyak sabo pun, anak orang kan....kalau anak/cucu sendiri ntah..)

Petak Bunga said...

saje tu nak mama dia pujuk2 sikit.
tu yg mcm2 alasan..
cepat sembuhlah hendaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...