Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, September 23, 2014

...Menumpang Kasih Dengan Kucing Dapur Kami...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Selasa.
Semoga hari ini lebih baik dan baik dari semalam.. Yeaahhh!!

Hari ini nak tempek sket citer pasal makhluk Allah yang menjadi sebahagian dari keluarga kami. Kucing2 kat belakang dapur. 

Haaaaaa... special sangat tempat tido ko kan!
yang nih anak2 panggil dia Manja.
ade lagi sekor yang rajin masuk dalam rumah.. Anak2 panggil dia Ibu.
sebab yang lagi sekor tuh haitu dah beranak. anak2 dia i x pasti masih ade atau x.

Kucing2 ini lah tempat anak2 i melepaskan kebosanan dorang. menumpang kasih sayang kekdahnye...kejap dokong sana.. kejap dokong sini.
pastu ajak kucing main.. kemain kecoh lagi rumah bila dorang ajak kucing2 nih main.
kucing x penat mana.. dorang yang terlebih penat.. hahahaha

i juga pencinta kucing.. dr kecik lagi memang membesar dengan kucing2 jer.
tapi sekarang x berani nak bela kucing.. takut kekurangan kasih sayang pulak kucing tu nanti. jadiknyee, tumpang jer lah kasih sayang kucing2 dapur tuh.

Setiap bulan mesti ade sedikit peruntukan untuk kucing2 dapur nih.
anak2 akan suh belikan makanan kucing.
x beli kesian pulak.. dah anak2 kita jugak yang menggomoi kucing2 tuh.
belikan jugak lahh.

Kalo hujung minggu, macam nih lah jadik kucing2 nih.. semua pakat2 masuk tido dlm rumah. kalo tuan rumah nak gi berjalan jer baru kucing2 nih letak kat luar.
kalo letak dalam rumah.. kang kenduri besar plak dorang.
bukan boleh percaya budak2 bulu nih. hehehehehe

pada sesiapa yang pencinta kucing tu,
mesti korang setuju kalo i cakap, kucing nih salah satu terapi stress yang bagus kan!
bila manja2 dengan kucing.. rasa tenang jer.. hilang semua stress.
Setuju x??

Sekian.. kesah kucing dapur kami.





 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

10 comments:

Kakzakie said...

Anak-anak kakak pun suka kucing Zura. Tapi kakak ni takut kucing itu yg masalah. Walau kakak bagi kucing makan yg org biasa buang kat belakang rumah tapi utk bela kucing kakak tak lagi. Org ingat kakak suka kucing sebab selalu bagi kucing makan tapi sebenarnya kakak takut. Kalau nak bagi halau dulu jauh-jauh, bila dah bagi cepat-cepat kakak lompat masuk rumah hihi...

ct cheery said...

stuju!!hehe
cheery pun pecinta kucing tp sejak duduk kl ni xleh nak bela..keadaan umah xsesuai nak bela kucing.cheery plak xsuka nak kurung kucing..kesian!

LYAfrina said...

setuju sgt2 zura

lya pencinta jucing
mmg bela banyak kucing...
selain tu, kucing juga mbawa rezeki (murah rezeki dr pelbagai segi)
insyallah, jika kita ikhlas mjaga , merawat & beri makan pd kucing

babYpose said...

kadang takut dengan kucing kadang nak jadi penyanyang tapi susah nak ikhlas dengan kucing. tengok jauh suka :)

Sura Mohd said...

akak memang suka kucing..rumah sekarang tak sesuai nak bela..sedih jugak.kalau dulu balik kerja..kucing2 lah penyambutnya ..goncang jer bekas makanan..berlari semua..indahnya kenangan dulu..:)

Fiza Rahman said...

Untung manja. Dapat tempat tidur yg selesa...hehehe...

Saya suka kucing. Tapi tak der sampai nak membela. Takut tak terbela plak nanti.

lizz said...

salam zura...pekaba...
alahai comey n anjer2 kucing tu...
anak lizz takat anjer2 dari jauh jela bila meow datang dekat mencecet lari cari mami dedi...kata adik n abang dia cam geli2 ngan bulu kucing...sabo jerla...

hainom OKje said...

Amboiiii sedap ye ko bulus tido atas toto lagi...

Budak budak ni mmg suka kucing agaknyakan... Sama je ngan TLBD... yg bela sekor tu, tu pun yg dtg jadi tetamu masa Ramadhan hari tu,....kucing belakang rumah lain adalah gak 2-3 ekor...

OKje suka gak kucing yg kecik yg masih suka main tu...yg dah tua tak suka...haha kejamkan....

siti alfakhishah aman said...

alise dulu paling penakut dengan kucing.. datang dekat jek kadang piat telinga kucing tu..

1 day adik bawa balik kucing.. punya la kaki meleset kat kaki.. kucing ni mcm deria kuat kot.. tau makin kite tak suka makin dekat pulak dengan kita kan..

start tu lah baru berjinak2 dgn kucing... tapi tak sampai nak membela la kan..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

yup...saya pun suke kucing ...mmg boleh hilang stress...tapi rumah kat KL ni tak sesuai nak bela kucing :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...