Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, January 14, 2011

...Jejantas Oh Jejantas!! | Takut Nak Guna~...


ini bukan jejantas itu.. cilok dr pak cik google

hari ni perjalanan gi keje adalah sangat lancar.. hehehe.. sampai2 stesen komuter.. trus komuter datang.. lompat masuk lam komuter yg agak terang.. sebab tren awal.. x ramai yg sempat naik.. pengguna rajin bangun awal jek yang sempat naik tren nih.. ai lah tu~ muahahahaha..

sampai2 subang.. jalan kaki nak amik bas plak.. abang polis bukak balai polis bergerak lagi.. sonok sgt!! selamat jek rasa!!!

sampai depan subang prade.. ai kena melintas jalan untuk sampai ke stesen bas.. kat situ memang di sediakan jejantas untuk orang melintas..

TAPI!!!

hari ni.. ai takut nak guna jejantas tuh.. sebabnye.. terlalu sunyi!! huhuhu.. semua orang pakat2 lintas jalan raya gittu jek.. ai plak rakyat malaysia yang mengikut peraturan jalan raya~ padahal takut nak lintas jalan..kete banyak..muahaahha.. terus tercegak kat tangga jejantas tuh.. nak naik ke tak nak??..

skodeng2 belah sana jalan pon x de orang naik jugak.. huhuhu.. terus melintas kes2 ragut kat jejantas.. adehh laaa.. masa nih jugak lah nak terlintas citer2 seram gittu.. lama jugak lah ai tercegak kat tangga jejantas tuh.. carik kekuatan..

bila kekuatan dah cukup.. terus panjat tangga jenjantas tu laju2.. dalam hati baca ayat qursi.. tak berenti2.. rasa nak berlari jek atas jejantas tuh.. nanti ape plang kata orang kan~ kekeke.. akhirnye ai jalan selaju yang termampu.. muehehehe.. bila dah turun dari jejantas tuh.. rasa LEGAAAAA sgt!!! alhamdulillah~

mungkin sebab hari ni ai awal sgt.. sebab tu jejantas tu sunyi.. tapi memang nampak lah bahaya guna jejantas waktu sunyi.. X nak guna jejantas pon bahaya jugak.. sebab kenderaan banyak kalo nak lintas jalan cam tu jek... boleh x kalo letak abang polis jugak atas jejantas tu~ muehehe.. mesti rasa selamat kan..

sampai bus stop jek bas ke Kelana Jaya sampai.. terus naik.. sampai KJ tumpang ai nye kelik.. yeahhh.. x yah jalan kaki hari ni..lalalala..

sekian.. citer pasal jejantas..

p/s: ape pandangan korang pasal penggunaan jejantas???

p/s: korang sanggup lintas jalan dari guna jejantas ke????

15 comments:

Fieza79 said...

leh byg camana perasaan takut tu bila tiba2 je terlintas di fikiran kes2 jenayah atas jejantas ni kan...lebih berhati dan beringat lps ni...sebelum naik tu baca la apa2 ayat Al-Quran yg patut...

eT said...

adik eT penah kene raba kat atas jejantas...kurang ajar betui org tuh...

igt x cikgu yg kene kelar kt atas jejantas ngan peragut tuh...

cam2 dunia ni kan...

M a W a D D a H said...

kalu jalan sibuk, memang kena jejantas...takut woo nak lintas...hhehe

p/s:lame xdtg sini...huhu

Elly & Emmy said...

iskk.. memang bahaya kalau guna jejantas sorang2 time sunyi.. tapi kalu nak redah jln raya.. lagik bahaya..
terpaksa lah guna jejantas.. baca byk doa dan tawakal jer..

CiK QiQi said...

xguna jejantas...takut kena langgar kete yg m nk lumba F1....tapi bila nak guna wsau lak kat makluk2 ALLAH yg xbprikemanusiaan ni...suka2 ati nk mragut mbunuh org...haishh..serba salh dibuatnye

Zaidah said...

sanggup tak naik jejantas klu sunyi...tapi bagus jugak klu letak polis kat atas jejantas tu...

maszmadi said...

hm, dah lama x naik jejantas.. tapi kalu naik jejantas insyallah akan dapat elak dari bahaya kenderaan, tapi kalu naik jejantas bahaya lain pulak kan...

so, kalu boleh kita jom pakat ramai2 suruh abag polis jaga kat atas jejantas tu jugak.. boleh gitu.. hehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aduhai.tak pernah lagi naik jejantas tadak orang.kalo dak cuak jugak tapi better safe than sorry..hadap jugak jejantas sebab takut kena langgar kat kereta tak psl2 bersepai kepala otak terabur2.nauzubillah.

mamalieyna said...

dh lama tk guna jejantas tp bila tengokkan mmg nmpk menyeramkan, tmbh2 awal2 pagi kan..skrg musim hujan./sejuk2 lak..cuaca mendung lmbt je cerah..

haati2 selalu, tkpun suh en polis tggu kt jejantas lak pasni..ngee..

Lady SharpShouter said...

seblum naik jejantas tu doa le apa yg patut.pastuh prepare hp utk dial terus kat org2 penting mcm husband ke apa.or akak pegang payung kat tgn, so that if ada org ganggu leh je ketuk dia seblum lari. hehe

wahida said...

saya pulak tgk jejantas tu, kalau ramai, saya naik, kalau x, mmg saya lintas jln je la...awak, take care tau...awak tu preggy, jaga diri dan kandungan bebaik ye...

chugie said...

emm memang bahaya skang ni ikut laluan jejantas yang sunyi sepi. kes ragut dan bunuh pun bleh terjadi kan? hati2 lah ye..

HaNTwO said...

jejantas tu baik untuk keselamatan pejalan kaki tapi banyak jejantas yang tak diselenggara dengan baik...tu yang buat orang awam takut nak juga termasuk la saya :)

oya said...

tkt kalu jalan byk kete..

aibaks said...

jejantas tu kat atas kan? takpe.. ok lagi.. klu pe2 orang leh nampak.. lain la klu jejantas kat bawah tanah.. huhu.. tu yang bahaya tu.. aibaks pun takut gak.. uhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...