Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, September 27, 2012

...Menangis Lah Semua Kucing-Kucing!...

Salam Hari Khamis!

Lambat bersiaran hari ini~
semalam plak tak sempat nak draf n3 siap2..
sebabnye semalam balik awal.. tumpang kelik ai sampai KTM Subang..

Hari ni plak BZ sket pagi tadi.. dengan sampai lambatnye..
kol 9.30 pagi baru sampai opis.. Jam teruk Kat LDP. ade eksiden rasanye tadi..
nih baru lah lega sket.. curi2 masa tulis n3 jap..

berbalik kepada tajuk yang gempak di atas tuh~ muahaha
sebenarnye ini kes kucing suka berak kat luar pagar rumah ai..
pagi2 jer My hubby kena bersihkan sisa buangan mereka tuh.. kalo tak bersihkan..
terpijak plak nanti.. lagiii harukan~

Kawasan yang selalu menjadi sasaran kucing2..
ade pasir n tanah.. tu yang kuceng2 tuh suka sangat kat kawasan tuh..

nak di jadikan citer.. weken hari tuh.. hari sabtu.. ade satu lori stop depan rumah.. dorang ofer naik letak tar hitam kat situ.. memula dorang ofer rm250 hengget.. ai cakap mahal sangat lah.. pastu dia deal ngan my hubby.. last2 dia bagi harga rm200.. 
My hubby kata OK.. ai OK jer laaa..

proses membersihkan kawasan parlimen..
kawasan luar pagar nih boleh tahan luas jugak sebenarnye..
asalnye ade simen2 yang tak cantek kat situ..
dekat berkat kekreatifan tangan My hubby.. licin kawasan tuh di kerjakannye..keh keh keh.. sayang abang~

Proses meratakan Tar ke seluruh kawasan..
sedap sket mata memandang kan~

Mandur ai ngah pantau dorang buat keje.. hahahaha..
masa ni ai melepak lam rumah sambil bertungku.. anak2 ngan papa dorang yang handle kerja dorang.. 

Dah siap ratakan Tar tuh..
dorang sembur air.. bagi basah dulu tar tuh..
pastu..

dorang mampatkan tar tuh~
mesin ape ai tak pasti.. tapi dia punye kuasa mesin.. 
ai dalam rumah pon boleh rasa gegarannye..
mesin nih tak de lah besar mana pon~

hampir siap!

Meraunglah kucing2 tuh sebab x de tempat nak berak dah..
kena carik port lain plak..
puas ati~ tak yah bising2 lagi setiap pagi..
memang puas ati dengan kerja dorang..
berbaloi lah dengan bayaran.. rumah pon nampak lebih cantek!
kekekekeke..

sekian.. 


Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

17 comments:

Nens Collection said...

tadok tanah dh..nk menanm sume masuk pasu la yer..ekeke..

kucing2..tanah sekangkang kera tu jhak nk dikerjakan..kt padang xnk plak die berak..hohoh

Salina@IbuAqil said...

suh kucing2 tu p cr toilet lain lah..
kawasan lain2 tuh luas lg tuh..
hik3!!!!!
lega dah tar "toilet" pembuangan si kucing2 tu sumer yer dear?!
hik3!!!!

azi said...

halaman rumah akak selalu menjadi sasaran kucing melepaskan hajat....rasa nak cekik aje kucing-kucing tu sebab tiap-tiap pagi macam dah rutin pulak akak kena mencuci najis kucing-kucing tu...

Masya said...

kesian kucing² tu....
kalau kat kawasan rumah kt pulak kat blkg rumah yg ade pasir.. lagi² kawasan renovate rumah...

SYANI said...

Pasni dah takde la sisa tinggalan kucing kan... Dulu pernah jugak nak tar satu laman rumah, tapi org tu mintak RM2,500. Terus kensel sampai la sekarang..

maszmadi said...

masz pon hadapi mendealah sama sekarang ni.... tengah tunggu lori tar lalu depan umah nak buat mende sama ngan kak ra..... tapi x lalu2 pon.... huhu

Mrs. Norrie said...

KESIAN KUCING2 TUH HILANG TEMPAT MELEPASKAN HAJAT...

zh-ena said...

dah tempat lg la kucing tu nk melpaskan hajat hehehehehe

eB said...

rumah u ader dy tarikan kot x? :)

Aishah Jahirah said...

abeh le port kucing tu lepas hajat...kih3

eT said...

kesian kucing...hahaha

ct rahani said...

kena cari port lain la nampak gayanya kucing2 tuh.. ekekeke..

Myra Jay said...

Ksian kucen2 takdak tempat nak beradu dah..hehee ;)

Okla RM200 kan :)

Cho Zila said...

memang kucingni tak reti bahasakan.. jadinyer kita kenalah pandai2 sendirilerkan...

Atia Adina said...

pas ni kucing2 tu cari port lain plak

Eliss Mie said...

mcm sama jer india hok mari ronda rumah kak eliss mareng :p tapi rumah kak eliss cina dulu tar dah, jiran sebelah punya tar dah haus, kecah kalau hujan. tension gak :p

Izan Ishak said...

ahaha... sian plak pada kucing2 sekalian yg dah ilang satu pot lepas hajat dorg.

sama je ngan uah sewa sblm ni, depan umah jadi port kucing b****

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...