Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, September 11, 2012

...Syukur Ya Allah | Akibat Kecuaian Sendiri...

Salam Semua..


Hari nih nak citer bende tak bape baik..
kecuaian diri sendiri..huhuhu..
moga jadik peringatan buat diri sendiri dan korang jugak..

pagi tadi sebelom gi keje..
ai panaskan balance sup semalam..
bukak api kecik jek..

lepas dah hantar anak2 gi rumah ibu dorang.. 
My hubby pon hantar bini dia plak gi keje..
dah sampai opis ai ajak Hubby gi bekfes dulu kat kedai mamak bawah opis..
dah abes makan.. my hubby gerak balik rumah..

setengah jam lepas tuh.. 
My hubby call.. biasanye pon dia call jugak kalo dh sampai rumah..
tapi kali nih suara dia lain macam..
hubby kata.. "Sayang lupa tutup dapur gas tadi"
ai.. Ya Allah!!! pastu cam ner bang!! 
rasa nak terbang balik Shah Alam jek masa tuh..
uwaaaaa..

My hubby kata.. isi periuk dah kering + rentung dah..
pastu dalam rumah penuh asap.. uwaaa..
rasa cam terkedu kejap..
pastu kejap My hubby Whatsup gambar periuk tuh..
huhuhuhu..

huhuhuhu.. sedih~
sebab sendirik yang cuai..
nasib tak berlaku perkara yang lebih teruk..
hhuhuhuhu..

Masa panaskan sup pagi tadi..
ai dah terlintas dalam hati.. takut lupa nak tutup dapur gas.
pastu ai bukak tingkap dapur sebab My hubby ade kat rumah.
skali betul~ huhuhuhu

keadaan rumah masa hubby balik..
di penuhi asap..
Syukur Ya Allah.. kau melindungi rumah kami..
syukur jugak hubby sampai rumah tepat pada masanye..
huhuhu.. x dapat nak bayangkan..

lepas nih x NAK lagi panaskan lauk pagi2..
kalo hubby nak makan baru dia panaskan..
huhuhu.. takut~ kesal dengan Kecuaian diri sendirik..

Moga kisah ai nih jadik Iktibar buat semua..
huhuhu..

sekian.. 

Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

22 comments:

GreenJade said...

syukur tak apa2..mmg kena hati2 selalu kan sis..

sy pun last few weeks panaskan lauk juga..rentung meletup2 dlm periuk..takut sgt. syukur tak apa2..

SYANI said...

Lain kali kena hati2 ni.. Boleh terbakar rumah dibuatnya..

Eliss Mie said...

Ya Allah..sabar jer la. kak eliss pernah gak terleka tapi x der sampai keluar dr rumah.sempat laa bau hangit ;p

ct cheery said...

ya allah.syukur tak pape. .be carefull pas ni

maszmadi said...

allahuakbar, mujur xder pape yang buruk berlaku kan.....
sebagai peringatan untuk masz jugak ni.....

Nens Collection said...

NASEB XDOP GAPE2..AKU KDG2 DOK IGT GOK..HAISHH..KENE BERHATI2 SLALU..KALO RS BZ PAGI2 BIAR LAUK BASI JANJI X BAHAYAKAN DIRI DR LUPA..

Izan Ishak said...

Allahuakbar...nasib baik tak jadi apa2. izan pun pernah juga jadi camni masa dok umah sewa dulu. mmg terus menggigil satu bdn tgk periuk hampir rentung masa tu...

Atia Adina said...

ish...bahaya....nasib baik tak der apa2....yer lah...pg kan selalunya kalut nak g keje....mmg terlupa lah kan....lg2 benda yang tak biasa kita buat

LiYa HaNiF :: said...

syukur tak ada apa2...

salam kenal n dah follow terus... ^_~

Huda said...

mujur x ada apa yg buruk berlaku, alhamdulillah..moga jadi pengajaran tuk huda gak..

inazamri said...

syukur tak jadi apa2.Akak sampai skrg fobia walaupun dah lebih 10 thn berlalu peristiwa itu yg mana tiba2 akak teringat tak tutup gas masa masak air..masa tu lak dah bergerak lebih 20km dari rumah..mmg patah balik la ke rumah..sampai2 rumah gas rupanye dah tutup pun...mmg kena bebel ngan asben la lepas tu heheh..dah tutup tp mcm tak konfiden tingat lum tutup.nyanyuk akak ni

mamalieyna said...

Ya Allah..seb baik tepat pada masanya..eina lak part ingatkan gas tutup ke tak ni, en suami..dia yg sllu tanya, tak msk apa2 atas dapur?..sllu fikir dia ni dok soal benda yg remeh tiap kali nak keluar rumah, rupanya.... ada sebab sebaliknya kan..kalau dh terjadi, parah..hu~ kena berterima kasih kt en suami ni..hee~

Cahaya Kita said...

salam,
mujur tak jadi pape kan..
lain kali lebih berhati-hati k

..::..aRe-Na..::.. said...

ya ALLAH zura..sib baik x de pape tjadikan...nk wat camne kn,x disengajakn....x pe len kali jd kan ingatan ..tuk diri ana sdiri jgk..hehe..

Marya Yusof said...

As salam Zura,

Walaupun xde apa2..ngeri Marya baca... lepas ni jadikan amalan check semua peralatan sblm keluar rumah ye! Marya pun pernah kena tak tutup api air cerek masa kuar umah hampir 20 minit berbunyi... pergi kedai...masa kat Msia dulu... nasib baik xde apa2.... Lpas tuu serik dah...huhuu

sue zainun said...

syukur xde apa2..kekadang ada jugak berlaku dekat sue tp setakat nih bila sue ada dlm rumahlah..
alhamdulillah Allah melindungi..:)

Delimasari said...

takut - pernah terjadi juga kat akak -- serik sgt

Salmiza said...

nsb baik tak pape..hati2 sis lain kali..

ct rahani said...

Ya Allah zura.. ALhamdulillah x der kejadian yg lebih teruk berlaku.. sy baca pun rasa takut.. tq atas ingatan nih.. kdg2 kite leka & cuai jugakkan.. len kali hati2 yer..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

pernah kena gini gak zura, adik sy die nk goreng ayam time tunggu minyak panas die masuk bilik. lama pastu bau cam asap tgk dh kelam dapur. kitorang panik giler, nasib asben cekap pi amek air yg dh penuh kt baldi. mau tak panik, de ke br nk tadah air sdgkan air dh de.. adoii..

mujur tade ape2 kan..

Aishah Jahirah said...

kuat ati kita kdg2 tu.dah terdetik tp buat juga dan terlupa.mak saya penah jerang air guna cerek,dia dok lua umah.tah camne tak dengar bunyi air msk,sbb api slow kot.masuk umah tgk kering kontang air,dgn cerek2 dah hangit.alhamdulillah xde perkara xelok berlaku.pengajaran utk kita supaya lbh beringatkan...

Myra Jay said...

Mujur tak ada kejadian buruk..
Memang kadang2 kita ni kalau buat kerja lain selalu terlupa pasal ni..

Dan mujur hubby Zura balik rumah cepat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...