Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, October 31, 2013

...Mangga Depan Rumah...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam HAri Khami semua.
Hari nih big boss x de. tapi tetap x sempat nak buat n3 awal2.
bz benor je gayanye.

okeh lah, n3 ringkas2 jer haini. nak tunjuk2 buah mangga pokok depan rumah.

sila tengok hujung belah kiri gambar. ade pokok mangga.
hahahahahahaha.. sebesar2 gambar. hujung skali di suruh tengoknye.
sebenarnye, ai nak bagitau. depan rumah ai nih ade pokok mangga. besar!
pokok tinggalan tuan rumah lama.

Kami cadang, lepas settle hal jual beli rumah ke 2 tuh nanti, kami nak tebang pokok mangga tuh. dengan alasan, pokok tuh agak mengganggu ketenteraman awam oleh kerana daunnye yg byk gugur. pastu getak dia pon menitik kat pagar rumah. x cantek dah pagar ai.

rumah ke 2 yang sebelah itu ajer.. hehehe. ohhh.. lupa nak bagitau. sebenarnye, rumah ke 2 kami beli tuh bukan nak dipecah bagi rumah ai lagi besar. kami nak sewakan~
mana mampu bayar 2 rumah sekali gus. so, buat masa ini, rumah ke 2 memang cadang nak sewakan jer.
penyewa dah ramai yang nak sewa. cuma hal jual beli jer x selesai lagi. keh keh keh. cadangnye nak reno sket rumah tuh sebelom masuk penyewa. nak buat car posh besar sket. biar selesa sket penyewa nak park kete.

ohhh.. dh melalut kemana2 dah.. maaf yer.
muahahahahahaha.
mai lah tengok buah mangga hasil dr pokok mangga depan rumah ai tuh.

tadaaaaa... cantekkan buah dia~
total semua buah adalah 4 bijik. lagi sebijik ai dh kopek dulu.

ini isi buah yang x de dlm gambar tadi.
manissss sgt2.

semua isi utk 4 bijik mangga.
tapi ade 5 6 hiris anak2 dan my darling dah amik.
My hubby menggemar buah yg masam2. hehehehe
puas makan! rasa macam mangga yg di beli. manis sgt2~

mungkin jugak ini buah terakhir utk pokok itu sebelom ditebang.
terima kasih yer pokok mangga sbb hasilkan buah yg sungguh lazat.

sekian.. kesah mangga yang sedap.


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

19 comments:

Zee Suhaini said...

sayangnya zura nak tebang..cantik jer isi mangga tu..

JunAina said...

Sedapnya mangga tapi akak tak suka kalau buah masam2 nih...:)

Nafira usof said...

Zee..
kalo ikutkan memang rasa sayang, tapi pokoknye besar sgt. pastu dekat dengan wayar letrik. huhuhu.

JunAina..
sedappp kak~ isi yang nih memang x masam sgt.. manis jer lebih.

Atia Adina said...

kalo tengok pada buahnya ... rasa sayangnya nak tebang kan? kalo tengok pada sampahnya plak ... eee... serabutnya ... nak tebang sekarang ... betul x?

Fifi Nadhrah said...

kak.. tengok pokok. tak terbayang buah secantik tu.. isi sesedap tu.. sayangnye potong.. potong bagi tinggal sikt a.. kot nak merendang ke..

Tihara said...

sayangkan sebab buah dia cantik n manis..tp pokok beso mmg membahayakan

Hazmin Hamudin said...

Boleh tahan jugak rupa buah mangga tu ye. Tapi tu la, rosak jalan n simen nanti sbab akak pokok mangga tu. Elok ditebang je.

maszmadi said...

sedapnye mangga... me n my Aisha's favorite fruit..

uncle gedek said...

tak percaya la manggan tu sedap...

meh hantar sini, biar uncle rasa dulu...

keh keh keh!

lizz said...

Ermm sedapnyer...isinyer tu kuning betoi..mengiurkan..makan hasilnyer dulu sblm ditebang...saya..semalam makan kuinin hubby beli sedap jugak..hehe

adrianna syaz said...

Mangga yg sedap..sygnya klu ditebang pokok tu kan..nk bli skrg pun mahal mngga ni..

Akk..biar sya jela jd jiran akk..nk mkn mngga tetiap ari..ngee.hee.hee

ct cheery said...

amboi..terliur nengok..tak syg ke dibuang? hihi

Daddy Ziyyad said...

Cuba trim pokok mangga tu, sayang pulak nak di tebang..
Kot saya singgah Sek 17, saya petik buah mangga tu ya...hahahaha

Takpe..sewa kan pun bagus..passive income tu...:)

mama lieyna said...

Sayangnya nak tebang... untuk rasa lbh selesa tebang is better kan.. :-)

ros_reeza said...

buahnya elok je tu.. sayang nya kalau nak tebang..

Qhaifa Nur said...

kat rumah pun ada pokok mangga juga...
mula-mula masak tak sabar nak makan...
sekarang pandang sepi saja...
dah tak larat nak makan, jemu pula...

sedihnya nak ditebang...

izan mama mia said...

sayang nk tebang kan sbb dh boleh mkn hasillnya

hainom OKje said...

Tak sayang ke Zura nak tebang dahlah buah di manis.....Ohhh nak sewakan...area situ berapa ratus kalau org sewa Zura?....Sok sok kalau agak nak pecah, pecahlah kan Zura ....yg penting rumah sebelah tu Aku yg punya! Hehe

MulutPayau said...

cantikna isi mangga tu..terliur pulak tengok ..
Sayangnya nak tebang pokok tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...