Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, October 24, 2013

...XTVT My Anis Di Kampung...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Khamis.
Lemau pulak haini. :P

sambung citer balik kampung haitu.. tak habes lagi. hehehe.
XTVT My Anis kat kampung. tak tau lah mana dia nampak.
tetiba jer request nak pakai inai.
Mak su dia lah jadik mangsa melayan dia. kalo mintak ngan mama mmg x dapat ler. x kuasa nak melayan orang nak tempek inai.


Daun inai.
Maksu dia patahkan dahan jer trus.


Sila lah petik sendirik yer.
kumpul banyak2 tau. hehehe


muka orang teringin nak pakai inai.
keh keh keh.



Adik plak tukang mengacaw.
daun inai tuh di kipas2 nye.
berbulu jer akak dia memandang. hahaahha.


masa menumbuk n menempek memang ai x de di dapur.. dia ngan maksu dia yang buat keje kat dapur. nasib lah ade maksu yang rajin melayan~


Hasilnyeee.. ok gak kan~
sekali pakai jer. My Ma kata kuku budak2 nipis sbb tuh inai cepat merah kat jari dia. sebab maksu dia pakai x de lah merah cam nih.. kuning2 sket.

Korang suka pakai Inai??
ai masa kecik2 dulu rajin gak lah pakai ina.
bila dah remaja dan dewasa nih mmg x minat nak pakai Inai.


Sekian.. kesai My Anis dan Inai.


 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

15 comments:

Zee Suhaini said...

kelakar la tengok jari anis balut ngan plastik tuh sebab zee dulu pun camtu..ahahahaa...tido kan buas..dah sah2 bersepah inai bangun pastu..tapi jangan tak tau..dah ikat pon tercabut gak..

Kakzakie said...

Zura... meh kakak ajar nak bagi inai merah menyala. Kena campurkan dengan gambir org makan sirih tu dan campur sikit nasi masa giling/tumbuk. Masa nak tepek kat jari cellophane jari pada bahagian bawahnya nak bagi rata inai yg diapakai di hujung jari. Tak payah guna plastik sebab nasi tu akan jadi gam pada inai. Cara ini akan lebih merah dan cantik...

Sura Mohd said...

tengok Anis,teringat pulak zaman kanak2 dulu..masa dulu2 akak pun rajin pakai inai..:)

Fifi Nadhrah said...

malu la nak pakai inai bile da tue2 ni.. takut org kate kite pengantin baru.. dulu kecik2.. raye pon nak pakai inai.. hihi..

mama lieyna said...

Sukaa... tapi malas dh skrg..huu..

Papa Mifz said...

budak2 biasanya memang suka tangan mereka diinai...hehe

Cinta Misteri said...

amboiiiii....berinai yea....

bagus2, inai buat sendiri ni selamat skit

hainom OKje said...

zaman berinai pakai daun ni zaman kecik OKje zura...La ni jarang jumpa daun inaikan....
OKje tak suka pakai inai sebab mcm tak cantik pulak kena dengan jari Okje ni hehe dah tua kot....
Tak letak gambir bagai tu ke...mcm kurang merah

Atia Adina said...

kak ad kecik2 dulu pun suka pakai inai .... tumbuk sendiri ...

seri.selaseh said...

Seronok pakai inai... lagi2 kalau ramai yg pakai sesama. Macam2 rupa bleh nmpk nanti.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Dulu Arwah Mak Teh saya suke pakai inai ...srkaramg dia dah tak de ..tinggal pokok inai yang dia tanam je la..huhu

ct cheery said...

anis suka inai ek..cheery dari kecik lagi sngat tak suka pakai inai..bila dah besar ni penah gak gedik nk pakai tu pun sbb nmpk akak pakai.pikir 4/5 kali nak pakai or tak.alih2x pakai kat kuku ajer..kihkih

Eliss Mie said...

nuha suka gak pakai inai tapi kazen2 dia pakaikan yg inai tiub tu ja..

Hazmin Hamudin said...

Saya memang tak suka pakai inai ni. Kalau boleh memang tak nak pakai langsung masa kawin. Geli tengok. haha

Izan Ishak said...

mujur sgt ada maksu yg rajin melayan anis tu. izan pun last pakai inai masa anak sedara kawen hari tu. masih ada merah di hujung jari ni. pakai inai yg beli kat mekah tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...