Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, October 10, 2014

...Kemeriahan Sembelihan Korban...

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua~ 
Salam Hari Jumaat yang penuh berkat.
semoga kita semua mendapat keberkatan nya. Amin~

Hari ini i nak tempek gambar masa hari sembelihan korban kat taman perumahan i.
sembelihan nih berjalan di pagi hari pertama raya korban.
i tak pergi ke padang pon.. anak2 dan Cinta jer yang pergi ke sana.
itu pon sebab Cinta dah x lalu dengar anak2 duk ulang ayat yang sama.
nak gi tengok orang sembelih lembu. hehehehe

gambar2 nih semua Cinta yang snap kan.

My Anis n My Delisha
yang sibuk nak tengok sembelihan lembu.

Bakal di korbankan.

sedang di korbankan.


lupa plak bape ekor yang di korbankan pagi tu. kalo x silap 9 ekor lembu.
banyak jugak kan~




 Meriah kan! semua pon datang meriahkan majlis korban nih.



Sesi melapah.
yang baju oren2 tu semua yang memang pakar bab2 melapah.
Cinta kata sekejap jer dorang lapah daging lembu tu.
kemas dan bersih jer daging2 lembu yang dilapah.

InsyaAllah.. kalo ade rezeki Kami.
teringin jugak nak joint korban dengan mereka.
Mudah2an Allah berikan kami kesempatan itu. Aminnn~

Sekian.. kesah korban lembu.






 Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

10 comments:

Zee Suhaini said...

heyyy mek dua tuh pakai baju merah..hahaha..nasib lembu dah diikat..kang tak pepasal kena kejar..kuikuikui..

zee tak berani zura tengok lembu kena sembelih..perasaan bercampur baur..

Kakzakie said...

Seumur hidup kakak belum berani tengok binatang disembelih hatta ayam sekalipun. Tapi kakak pergi juga ke padang dgn anak-anak sebab abang suruh. Tiap tahun memang kakak ikut pergi tapi tak tengok.

Anak-anak kalau dari kecik berani bagus jadi bila dah dewasa tak takut..

umi alya said...

9 ekor lembu? Byk tu.. Untungkan jiran tetangga, pasti dapat merasainya sikit seorang..

aizamia3 said...

cantiklah warna baju merah dorang tu.. ;) lawa..
InsyaAllah Aidiladha akan datang cuba untuk join aktiviti tu.

NzA said...

merahnya mak ngah...he3x..
InsyaAllah bila zura ada rezeki lebih bolehlh lakukan ibadah qurban yg amat dituntut dlm Islam.....

siti alfakhishah aman said...

kus semangat.. boleh pulak time ni anak2 akak pakai baju merah.. nasib lembu dh tutup mata nak dikorbankan.. keh3.. kite tahun ni xdapat daging lembu pon.. lembu lari..

kehidupan sihat said...

salam hari raya aidiladha kak..
Teringin nak buat ibadah korban,insyallah. :)

Tihara said...

merah baju dak comel berdua tu

memang meriah raya korban tahun
alhamdulillah :)

LYAfrina said...

kalo org yang biasa ..mmg sekejap je kerjanya... nk bahagi pon kena sama rata 7 bahagian ...

hainom OKje said...

Lembu tu nampak pasrah jer gayanya....nak buek camno kaki ompek dah kena ikat.....tak takut pulak anak dara 2 org tu yer Zura tengok darah cam tu. Kalau okje rasanya malas nk tengok tu....nanti tak pasal pasal tak leh makan daging lembu huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...