Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Saturday, May 29, 2010

...Hati-hati Beli Telefon Di Plaza Alam Sentral...

haaaaa... saje jek nak ingatkan semua.. hati2 masa membeli.. cek betol2.. kalo rasa tertipu jangan segan silu nak dapatkan balik hak kita okeh~

ini adalah kisah benar... baru jek semalan jadik.. adik ipar ai nak gi beli telefon BARU.. bukan SECOND!! dia gi carik kat tingkat 3 plaza alam sentral.. ai tak joint lah dorang gi sebab kami 2 kereta keluar makan.. kete ai bawa mak n ayah mertua ai.. lepas makan dorang gi PAS tapi kami balik rumah...

Bila dorang balik dari PAS.. tengok muka adik ipar ai moncong jek.. ai tegur dia..

" aik! dapat beli henpon baru pon moncong?"

"ya x puas hati lah kak Ra" adik ipar ai balas..

kenapa?? ai tanya lagi..

"Dia macam jual henpon second jek!! tapi kata henpon baru" jawab dia lagi..

pastu hubby ai pon amik henpon baru dia..Sony~ ngah hubby ai cek2.. sekali ade contact no org len.. kata adik ipar ai..tokey kedai tuh kata "TERSAVE" contact no dia..okeh~ boleh terima lagi..

hubby cek lagi... sekali jumpe data dekat sending item!! haaa KO!!! henpon baru ade rekod kat mesej ke??? SAH!! kena tipu!!! adik ipar ai membebellah...lepas bayar.. tokey kedai tuh layan x layan jek bila adik ai komplen pasal henpon tuh!!! bila adik ai komplen pasal ade mesej org len kat inbox..dia gi delete semua mesej kat inbox tuh TERMASUK mesej adik ai!!! nampak sangat nak hilangkan bukti penipuan dia....

memang tak puas hati giler!!!! pastu hubby ai ajak adik ai gi tukar balik henpon tuh!!! ai pon ikut sekali.. sebab tak puah hati sgt2!!!

sampai2 jek kat sana.. hubby ai mulakan hujjah dulu.. ai dengar jek alasan ape dia nak bagi... pelbagai alasan lah keluar.. TERCOPY dari simcard dia lahh.. itu ini!! ALASAN!!!

geram punye pasal ai lawan balik cakap dia!!

" u!! kalo u TERCOPY! takkan copy sekali ngan data2 kat sending item ma!!!!" dalam nada yang agak kuat dan marah!

lepas tuh dia cakap ape tau!!!

kalo cam tuh ai pulang balik duit u n bagi balik tepon tuh!!! haaaaaa... nampak sangat lah memang dia jual henpon tipu!!!!!

ai cakap balik..

ok!!! settle! pulang balik duit ai.. ai tak mau tepon nih!!!

pastu dia amik kotak henpon tuh baling2 ke meja belakang!!!! konon ngah marah lah~

PEDULIK APE AKU!!! MAMPOS LAH!!! KO INGAT KO LEH KENCING ORANG SESUKA SUKI KO!!! haaaaa kan dah keluar ayat2 sopan suntun ai..geram sangat tgk muka dia..

masa hubby ai nak keluarkan simcard adik aik kat tepon tu.. dia rampas tepon n cakap..

" tak payah bukak..biar ai bukak!!!" WTF cis!!!

eeeeeee!!!! GERAM SANGAT!!! lepas dia pulang kan duit trus kami blah n beli tepon kat kedai leh...

okeh! panjang cecah lantai dah bebelan ai pagi nih..muahahahahaha... sesape nak beli henpon kat PAS..hati2 k!! cek betol2!!! kalo tertipu jugak..jgn takut2 nak claim balik hak kita!!!

sekian sahaja..bebelan hari ini..hahahahaha


8 comments:

Sharinginfoz said...

memang betul kena hati hati kan

aNiS tHe BumbleBee said...

hah,kwn i ade kene kt pertama kompleks..penipu betol.ade no kontek org lain berlambak2.tp dah jauh,die malas dh nk pegi..sian...burn gitu aje...

mamaaerish@eb said...

slm rindu,
eb pn pernah kena
sampai skrang hp tuh eb simpan jer
dh la bli 500
mmg la bkn bribu tp duit gak kan?..
geram betoi la kat org tuh
aduyai

Mysara Newrie said...

pergh ~ kalau kena kat saya kak, memang berasap2 badan sy msa tue.silap2 dh terbakar pun. haha. sy mmg tak leh bab2 kena tipu ni, exp bab2 beli brang2 mcm ni lah ~ huhu. bleh dikatakn semua family sy mcm tue. haha ;D keturunan kot. hehe ;D

Aidi-Safuan said...

mak aih... xleh bla. tapi nasib baik dapat balik duit tuh. huhu... :)

Ad said...

bagus sungguh tindakan ra tu....ajar sikit...penipu...

me said...

kedai mana satu ni? boleh blacklist dalam senarai ai.

El Farah said...

Boleh tahu x orang yg jual tu cina or melayu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...