Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, May 14, 2010

...RISAU!!! Tolong Bagi Cadangan...


aduhaiiiii... risau ai nih!!! pagi tadi masa hantar my Anis gi umah Ibu dia.. ngah2 sembang ngan ibu anis.. tetiba akak tuh cakap..

"eh! ini lah kereta yang akak nampak masa rumah depan sana kena pecah!!"

hahhh??? betul ke nih akak???? ibu anis kata.. dia ingat lagi masa hari kejadian.. dia ngah tunggu anak pompuan dia balik sekolah.. pastu dia nampak kereta perdana hitam tersebut!!! pemilik kereta tuh ngah angkut2 tv bagi kat satu rumah kat taman tuh.. dekat jek ngan umah ibu anis tuh...

ibu anis cakap.. 2 org kat dalam kereta tu adalah orang yang sama masa dia nampak ngah angkut2 tv bagai tuh!! ibu anis ingatkan sedara or org repair tv datang amik tv.. skali petang tuh kecoh rumah tuh kena pecah masuk.. tuan rumah laki bini kerja...

pagi nih.. ai ngan ibu anis nampak kereta perdana tuh..park kt tepi jalan.. pastu duduk jek dalam keta..konon2 cam tunggu orang... nampak sangat ngah ushar rumah mana x de orang!!!

ai dah amik no plat kereta tu siap2 dah... sekarang ai risau kan apakah tindakan yang patut ai buat!! dengan berbekal kan no plat kereta tu serta jenis kenderaan yang mereka guna..

patutkah ai buat report polis????

atau.. hubungi Rakan cop???

ai ade gak survey2 no telepon rakan cop shah alam.. tapi yang ade sume no tepon balai polis.. cam ner nih ek???

harap2 korang boleh bagi cadangan untuk bantu ai yek!! risau jugak.. sebab suami ibu anis tuh keje jugak.. maknanye tinggal ibu anis dan anak kecik yang dia jaga sahaja kat umah... mujur jugak lah jiran kiri dan kanan ibu anis tuh sume famili yang ade kat rumah...

sekian.. n3 mintak cadangan!

p/s: ape cadangan korang pada ai??? ai risau nih!!!

p/s: lagi satu!! muka org dalam kereta tuh mmg muka mat pit!! ai tgk sendirk muka mereka masa kereta ai berselisih ngan kereta mereka!!!


20 comments:

Newbie said...

report je ada benda yg mencurigakan.. sbelum benda x d ingini berlaku... :)

chugie said...

ye.. betul kate newbie, pergi report je.. baik amik langkah awl!

Asma said...

yup..please report..at least polis boley wt pemantauan.kot2 kete tu pun polis tgh cari ke..

CiK QiQi said...

sis...xrugi pon report...polis de procedure die sndri nk jln kn siasatn...go on je...lgpon abg sdare cik qiqi polis...mmg die bbel le kalo de pape tros je rport..tau la polis tu wt keje...kdg kite nie xbrani, tp kalo da tjadi bru nk wt rport mmg da tlpas da sis. rport je...cik qiqi da nyesal sbb dulu xdan nk tgok no plat...kalo x...da mrengkok da mkhluk bongok 2 dlm pnjara...kesialan....grm3.....wat je sis...jgn takut2

vadelavista said...

report suh pak polisi uat rondaan kat c2 25jam sehari....

vadelavista said...

report suh pak polisi uat rondaan kat c2 25jam sehari....

nisa said...

report jgn lenggah2kan.. bahaya.. zaman skrg perompak xkira la org tu berada di dlm umh @ x? ni kan org yg berjoging pon perompak kejar smp rumah.. arap sis berbuat demikian..

ellis suriyani said...

akak..better wat report je..nanti takot kene kat org lain pulak...org mcm tu mesti di hapuskan..

Uda said...

elok report polis.. sebab dah mencurigakan.. sebelum benda buruk berlaku..sebagai langkag berjaga2

Siti said...

cepat bertindak..terus gi buat laporan..huhu...

M a W a D D a H said...

baik buat report polis sebelum apa2 berlaku...

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
buat rep0rt sis..
d0nt w0ry, keselamatn semua terjamin.. =)

kakngah said...

lps ni blh cadangkan tubuh pasukan rela...

Kancilbiru said...

patut suh je org yang nampak tu report...

Kancilbiru Turns 1, I love Nuffnang!

eLL said...

report jer... kalau tak pon sms jer kat rakan cop ...

aNiS tHe BumbleBee said...

hurm,takut jugak ye jadi gitu.tp kalo dah syak2 tu,mmg kene buat something nih.

matodis said...

salam kenal mbak

mohanis said...

repot polis! raseny lg cekap dari rakan cop sbb direct. nk lagi direct repot kt kwn2 yg jd polis..cnfirm lg pantas tindakan!! *thumbup

Ad said...

ha ah ra...report segera sebelum org lain menjadi mangsa seterusnya....huhuhu....jahat...e....senang jer nak dapat uit...gi lah keje

MISH LOLIPOP said...

rport jer..kt kg mish dh byk umah kna msuk ngn perompak..tkot umh sndrik lak kna msuk..mlm2 tdow pon dh xlena dh..tkot pya pasal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...