Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 21, 2012

...Jom Petik2 Stoberi | CH...

Salam Hari Rabu..
Hari x layan WW.. sebab banyak bende nak citer.. hehehe..

lagi n3 tema minggu ini.. muahaha..
Rasanye inilah XTVT paling dinantikan.. sangat teruja skali.. lagi2 My Hubby..
hehehe.. Jom layan gambar KAMI yang gojes sampai juling k~
n3 ini ade banyak gambar dan berjela2 panjang cecah lantai.. sila lah bersabar..
muahahaha..

ini lah XTVT KAMI yang paling teruja sekali!!
petik stoberi!! menggiurkan tak?? kan! kan!

KAMI masuk ladang stoberi yang dekat ngan Hotel Equatorial tu jer.. EQ ape entah nama ladang stoberi tuh..dekat jugak ngan Kea Farm.. Thanks to Blog Mrs K a.k.a Alwiz be My Baby.. sebab banyak memberi tips tentang percutian di Cameron Highland nih.. ai banyak refer pada n3 beliau pasal Cameron Highland nih.. thanks yer..

okeh.. sedikit info pasal cara2 nak masuk memetik kat sini.. 
nak masuk kena bayar RM25 hengget.. dapat 1 bekas.. RM25 hengget tuh untuk setengah kilo stoberi yer kawan2.. maknanya sekali masuk.. WAJIB bawa kuar setengah Kilo stober.. boleh masuk ramai2.. dan petik lahhhh..muehehe..

Bekas untuk isi stoberi KAMI..

seluas mata memandang~ best kalo kalo datang guling2 kan~

ohhh.. My Darling~ Pujaan hati..
Terima kasih abang sebab belanja KAMI masuk sini..
dah nak cecah umur 30 tahun baru dapat petik stoberi.. 
terharu sungguh! 

Kecik2 lagi dah merasa petik stoberi..
bertuah anak2 sekarang.. kekekeke

Giliran My Hubby n Delisha plak bergambar kenang2an..
My Delisha tak puas ati sebab papa tak bagi dia petik stoberi tu..
hahahahaha.. lawan tokey nih~

Delisha: Apa papa cuba buat neh!! erk!

Ooooo.. papa ngah posing upernye~

Malu laaa..
keje dorang di kalo ai sibuk petik stoberi.. posing sampai lebam~

Sekitar ladang stoberi.. snap pakai S2 papa.. senang nak amik gambar sendirik.. keh keh keh..

Lagi XTVT dorang dalam kebun tuh~
Makan stoberi.. hahahahaha.. kalo ikut peraturan sebenar memang tak boleh makan stoberi dalam kebun tuh.. tapi korang ingat Delisha nih paham ke maksud undang2.. dia tau berguling2 sampai dia dapat apa yang dia nak.. sudahnye My Hubby mintak izin ngan pekerja yang jaga orang ngah petik stoberi.. dia kat boleh.. ape lagi..Delisha belasah cukup2 kt situ jugak.. memang hantu stoberi betol dia nih.. sampai baju dia dah tukar kaler merah sana sini.. sabor jek laaa..

Sebahagian dari hasil petikan KAMI.. panas terik cuaca time nih.. nak bukak mata pon susah..makin sepetlah jadiknye.. hehehe

Bersama Hasil petikkan..
cer tengok Delisha.. sempat lagi dia merembat stoberi dalam bekas mama dia..
nak kena nih!!

dah! dah! timbang! timbang!!
kang terlebih berat plak.. kalo korang petik lebih dari setengah Kilo.. kena tambah duit yer kawan2.. so, berhati2 semasa memetik kalo tak mau tambah bayaran.. 
muahahahha.. 

okeh!! cukup dah setengah Kilo..
jom kuar~

posing peluk2 dulu..hehehe..
eh~ Anis mana??

Adeeeee... dia tuh kam kuat meligat.. so, lambat sket.. hahahaha..
kenangan selepas memetik stoberi~

Tak sah kalo tak pekena stoberi coklat kan~
sedappppp... 

dah abes petik stoberi KAMI pon bergerak turun dari CH..
sedih rasanye nak tinggalkan Tanah Tinggi yang best nih..
pasti rindukan suasa sejuk di CH..

semasa turun dari CH.. ade beberapa tempat yang KAMI singgah..
boleh kata tempat WAJIB singgah jugak kat situ.. so layan di N3 berikutnye.. eh! tak abes2 lagi ke?? belommmmm.. hahahhahaha..

tungguuu.. tata titi tutuuuuu.. daaaa~


Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

23 comments:

Saya Disini said...

bestnye boleh petik sendiri

Cho Zila said...

ala akak pergi haritu tersilap gi tempat tak femes so tak merasaler.. frustjer muka anak akak dan ibunyer sekaliler...

mamyharraz said...

bestnya dpt petik stawberi sendiri :)

Eliss Mie said...

jelez jelez jelez.. benci nyampah..hahahahahahahaha

x penah petik strawberry :( :( :(

SYANI said...

Sedapnya dia makan stroberi coklat...

Zura Zue said...

dulu pegi xpetik stoberi sbb dulu kena masuk ada had dia...

azi said...

seronoknya petik strawberi...merah-merah buah dia...

::NureeN:: said...

zura mcm nureen, g CH x jemu kan asyik nk mkn strawberry coklat ja.. sedap sgt2...
gambo2 ni wat nureen jelessssss... nak pergi lagiiiiiii

MRS. K said...

chomel delisha sengih nampak gigi...

Daddy Ziyyad said...

saya selalu naik CH, tapi sekali pun tak pernah petik stroberi! haha

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

waa.. best tu!
kalo gi CH tak sah kalo tak petik stoberi fresh kan..
syok, dpt rase fresh2.. =)

wahida said...

aku pernah petik strawberry kat Bandung, kat Malaysia tak pernah lagi...hahaha...


lama aku tak jejak CH ni...akan aku repeat satu hari nnt...

maszmadi said...

bestnyer dapat petik stoberi..... teringat2 masa petik stoberi kat GH ritu...
ada angan2 nak petik kat CH plak lepas ni..hehe

Nens Collection said...

best2..suker..ni la tempat yg aku nk g sgt2..

rumah kaktus pergi x?..emmm..hope murah rezeki kite tahun depan leh pergi lagik..;)

Nafira usof said...

Nens.. rumah kaktus tak pergi..
tapi rumah kaktus ade 1 yang dekat dgn hotel yg aku sewa tuh.. :)

Papa Mifz said...

tak pernah lagi buat aktiviti petik buah strawberi nih...terasa rugi lak tak buat...huhu

Norzie hany said...

Dah lama tak pergi CH.Last akak pergi tahun 2005.Seronok tgk pic zura petik stoberi.

LYAfrina said...

bestnyer..lya pon teringin..nanti zura bagi tip nk ke sini ye..skali dgn budget.. n hotel.. sbb lya pon nk sgt ke CH ni...

untung bdk2 skarang..kecik2 dh leh petik starwberi

mamalieyna said...

Amboiii.nikmatnya petik strawbery, lg nikmat delisha la, dpt mkn awai2 lg...

zh-ena said...

wahhhh buat crepe strawberry sedap tu

Myra Jay said...

Alahai rindu pulak nak ke sana nak makan stoberi :D

Aishah Jahirah said...

bestnya....petik sendiri...bergmbar kenangan ngan stobery...syoknye...
wuu delisha jadi peminat stobery le pasni..

~aYu~ said...

seronoknya tgk gamabr-gambar ni.. terbyg kesedapan strawberi coklat tuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...