Pages

Berminat?? Klik Laaa

|| Sahabat Ku ||

❀ Mama Nafira Luvely Family ❀

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, November 9, 2012

...Sebelom Dan Selepas | Daging Korban...

Salam Hari Jumaat..
moga kita semua mendapat keberkatan dari NYA..

Korang Masih ade Daging Korban hari tuh??
mesti masih ade kan~ 
alhamdulillah.. ai punye masih ade.. nampak sgt malas masak..muahaha
masak sikit2.. ye laa.. 2 orang dewasa jer yg makan..

sebelom balik raya korban haitu ade jiran Kami datang rumah tanya Kami balik Kampung tak raya korban nanti.. Kami cakap balik.. dia datang nak bagikan kupon untuk amik daging korban katanya.. so, x de lah Kami dapat kupon tuh..

lepas balik dari cuti raya korban..
jiran sebelah rumah Kami datang rumah.. pastu bagi daging korban..
Mak cik tuh kata dia tolong amikkan~ rasanye tiap2 tahun mesti makcik tu tolong amikkan daging korban untuk Kami.. merasalah kami makan daging korban made in Selangor..
Terima kasih banyak2 buat Makcik sebab sudi amikkan daging korban tu untuk kami..
bertuah dapat jiran2 yang baik hati kan~

Banyakkan~ ini daging korban Made in Selangor..
ade 2 plastik lam bungkusan yang Makcik tuh bagi kat Kami.. so, ai keluarkan dan masukkan lam besen.. Banyakkk!

setelah di godek2.. hasilnye~

Selepas~ Tadaaaaa..
Daging Goreng kicap + Kacang panjang..
tektik orang malas nak masuk sayur.. campur jer skali..muahaha

terliur dak??? sedap nih u!! x caya sudah~ muahaha..

sekian.. citer daging korban.

p/s: korang banyak dapat daging korban?? masak ape ngan daging tu u all?

Terima Kasih Pada Yang Sudi Klik.

18 comments:

Atia Adina said...

kak ad punya daging korban pun ada lagi tak masak

Eliss Mie said...

tension banyak sgt daging. x tahu nak buat apa. rasa nak buat sate jer weekend ni.hari tu buat2 tak ingat nak amik daging ma kak eliss, sekali dia bagi pulak..kak eliss mls nak masak daging :p

Nens Collection said...

HAHA..AKU PON BYK DAGING..TP AKU X BUAT PON..MLS JD PENYUMBANG KENAIKAN DARAH TGGI SHAHRUL..LAST AKU MASOK DAGING HOK KT UMAH MA..AKU DH CKP SHAHRUL AKU XNK MASOK DAGING NI..TGK MOK JE BUAT..DIE AMEK JGAK SKIT2 OKEYLAH..

AKU XNK MASOK SBB TAKUT SHAHRUL MAKAN BERULANG..AIR TANGAN ISTERI KAN BEST..WAKAKAKA

Cho Zila said...

akakpun der banyak lagi dalam fridge.. minggu2 dpn ler kot buat masak ...

Shilla Latif said...

mesti sedap tu mama...apa2 kita masak mesti sedap "air tangan"...ibu pun suka kalau masak daging ada kacang panjang..bertambah makan.

Aishah Jahirah said...

thn ni xdpt daging korban...xpe tumpang makan org masakkan je...heheh

Zura said...

a'ahlah dah lama xmakan daging masak kicap cmtue...

Myra Jay said...

Daging korban Myra dah clear..hheee ;)

maszmadi said...

last sunday masak tulang korban masak sup..... sedap hubby kata (hehe)
daging korban ada lagi dalam esbok x usik lagi... kena tunggu ujung minggu baru bleh masak..

Anamarza Sue said...

terpaksa habiskan awal sbb nk bercuti panjang, biar kosong peti

Daddy Ziyyad said...

bagus tau ada jiran yg baik macam makcik tu...Jiran yg baik ialah rahmat tuhan kpd kita..:)

daging korban saya dah lama terkorban! hahaha

ainnoraini said...

daging korban dah masak..ada sikit lagi dalam petiais..

Masya said...

Tak dapat banayk adelah sebungkus, tp tu lah tak tahu nak masak ape lagi ni huhuhuhuhu......

Norzie hany said...

Daging korban sis masih ada lagi.Sama la kita masak sikit2 sbb tak ramai.

LYAfrina said...

yumm..sedapnyer..

daging korban aritu lya simpan sikit wak makan2 time besday asya baru2 ni

ct rahani said...

daku tahun nih x byk.. dapat la sekilo.. dh selamat masuk perut dah.. salah satu resepi macam yg zura masak kt atas tu la.. senang n menjimatkan masa.. hahaha..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is dari raya haji witu, asyik makan daging ja.. naik rindu makan ikan, sekarang ikan je pulak... hehe (^___^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...